REKLAMA

Ochraňte seniory před exekucí

Senioři jsou velmi často objetí nejrůznějších podvodníků. Ti hřeší na jejich přirozenou důvěřivost a jsou schopni jim prodat levné zboží za předraženou cenu. Podobně to platí i pro podomní prodejce energií. Energie je všude stejná, dodavatel od dodavatele se tak neliší kvalitou zboží - tedy energie, ale pouze cenou, úrovní služeb a také vstřícností podmínek pro zákazníky.
Ochraňte seniory před exekucí

V případě, že zákazník platí, jak má, a dodržuje závazky, které vyplývají z uzavřené smlouvy, rozhodně mu nehrozí žádné nebezpečí. Žádný dodavatel netoleruje dlouhodobé neplacení záloh a ani jiné prohřešky.

Bohužel jsou v životě situace, kdy zákazník zapomene zaplatit zálohu nebo nemá na zaplacení nedoplatku z ročního vyúčtování. I když si člověk asi dodavatele podle výše sankcí nevybírá, měl by si alespoň zkontrolovat, zda mu v případě porušení těchto povinností nehrozí extrémně velké pokuty. Jedná se o pokuty nebo platby za zvláštní služby. Ceník zvláštních služeb se obvykle nachází spolu s ceníky nebo s jinými dokumenty, jako jsou smlouvy nebo obchodní podmínky.

Pohledem na tento speciální ceník můžeme najít cenu za upomínku, za poslední upomínku, za vystavení splátkového kalendáře, za odpojení měřidla, za opětovné připojení. Když pak k tomu připočteme sankce za předčasné ukončení smlouvy, které mohou být také naúčtovány, tak celková částka může dosáhnout i dvacet tisíc korun. Energetické společnosti se s neplatiči nepářou, nezaplacení relativně malé částky může skončit exekucí.

Senioři se stále častěji dostávají do exekucíSenioři se stále častěji dostávají do exekucí

O tom, jak přející dodavatelé jsou, se lze přesvědčit pohledem do všeobecných obchodních podmínek s lhůtami splatnosti. Závazky, které platí zákazníci mimo zálohy, jsou i do týdne splatné, zálohy do čtrnácti dnů, ale když má platit dodavatel, tak to někde je i tři měsíce. Tak to je u jednoho alternativního dodavatele, který se proslavil „vynálezem“ podomního prodeje. Kdyby lidé v jejich televizní reklamě věděli, jaké nerovné postavení je čeká, tak by tak nejásali.

Dalším problémem jsou poplatky, které zákazníci platí, aniž by služeb využívali. Jeden z příkladů jsou drahé asistenční služby účtované v měsíčním paušále nebo skryté aktivační poplatky, které správně nesmí být účtovány. Tak místo toho je měsíčně placen jakýsi průkaz garance levnější energie, a tak zákazník ve skutečnosti zaplatí víc než dříve při aktivačním poplatku. Není obvyklé platit až 300 Kč za měsíc za služby, když stejné služby jsou jinde nabízeny zdarma nebo s minimálním poplatkem 10 Kč.

Je toho ještě víc. Ale co je třeba zdůraznit, je jakýsi apel na potomky seniorů. Pokud rodiče nemají potíže podepsat smlouvu s kdekým nebo potíže se zapomínáním platit účty, tak se o ně postarejte. Není toho třeba moc. Stačí jim vzít veškeré dokumenty spojené s dodávkou energií, postarat se o pravidelné placení. Není potřeba platit za rodiče energie, když to není nutné. Najít jim dodavatele, který je skutečně levný, má oboustranně výhodné podmínky, kde poměr zákazníka k dodavateli je takový, že každá strana tohoto vztahu je vítězem. Pak jsou dodávky energií stejně dobré, jako je dobrý fotbalový rozhodčí. Dobrého fotbalového rozhodčího divák na hřišti nevnímá, o dobrém dodavateli mimo vyúčtování a v případě placení stalým převodem, zákazník ani neví.

Sdílet / hodnotit tento článek

Mohlo by vás zajímat

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist