REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Kolem závodu Škoda Auto dochází prostor pro haly. Poslední volná místa nabízí P3

Když dnes dodavatelé mladoboleslavské automobilky hledají v blízkém okolí hlavního závodu volné skladové či výrobní prostory, mají omezené možnosti. Jednu z posledních atraktivních lokalit nabízí park P3 Mladá Boleslav, kde je aktuálně k dispozici přes 20 000 m2 pro výstavbu na míru.
Kolem závodu Škoda Auto dochází prostor pro haly. Poslední volná místa nabízí P3

Automobilový průmysl je v Česku na vzestupu a tvoří nezanedbatelnou jednu pětinu veškeré průmyslové výroby. Středobodem tohoto světa je Mladá Boleslav a zdejší hlavní závod Škoda Auto. Na něj je navázána řada dodavatelů a výrobců – jen v Česku jich z globálních top 100 sídlí více než polovina, přičemž většina má zázemí v pásu středních Čech a dále směrem na sever republiky, kolem „jádrové“ oblasti Mladé Boleslavi. Trendem je přitom zkracování dojezdových vzdáleností a větší flexibilita těchto společností.

„Spolu s náběhem nových modelů Škoda Auto pro roky 2019 a 2020 a plánovaným rozvojem segmentu elektromobilů rostou i nároky na dodavatele vybraných dílů. Volné pozemky pro výrobní a skladovací prostory proto rychle mizí. V parku P3 Mladá Boleslav jsme ještě schopni připravit pro nájemce haly na míru o výměrách 15 000 m², menší 5 000 m² a nejmenší 3 500 m², a to ve velmi krátkém čase šesti měsíců,“ vysvětluje Tomáš Míček, ředitel P3 pro Českou republiku.

Park P3 Mladá Boleslav se nachází v průmyslové zóně Plazy, pět minut jízdy do klíčového závodu Škoda Auto. Nyní zde mají zázemí dvě společnosti. Jeden z nejvýznamnějších světových dodavatelů akustických komponentů pro automobilový průmysl, HP-Pelzer, a Yapp Czech Automotive, zaměřující se na výrobu a vývoj plastových palivových systémů.

„Se zákazníky z automobilového průmyslu máme hodně zkušeností, víme, že mají na své budovy specifické nároky. Patří mezi ně vyšší počet světlíků, zesílená střecha, vysoká intenzita osvětlení, nebo třikrát až čtyřikrát vyšší elektrický příkon. Při výstavbě ale myslíme třeba také na to, aby budova měla větší zázemí pro zaměstnance – potřebují kanceláře, šatny, odpočinkové zóny. S tím úzce souvisí i parkování, kde je potřeba pohlídat vhodný vjezd a výjezd vozidel při střídání směn,“ odhaluje dále Míček.

Jakkoliv se dodavatelé pro Škoda Auto ve své produkci doplňují, v boji o zaměstnance a výrobní a skladovací prostory jsou konkurenty. Pozemky proto často hledají nejen na Mladoboleslavsku, ale také na Liberecku. V současné době už mají ale jen velmi málo příležitostí, kde v blízkosti automobilky své zboží vyrábět, nebo skladovat.

Sdílet / hodnotit tento článek

Mohlo by vás zajímat

Foto: Zhi Xia

Veletržní hala jako pasivní stavba se zelenou střechou

Passive House Pavilion od architektů ze studia SUP Atelier se na sklonku roku 2017 stal oficiálně první exhibičním prostorem v Asii, který dosahuje pasivního standardu. Má zelenou střechu a využívá ...

Zdroj: Fotolia.com - Taras Vyshnya

Města pro lidi nebo pro automobily?

Nerovnoměrná distribuce veřejného prostoru je problém, který trápí „specialistu na systémy městské mobility“, Mikaela Colville-Andersena. Svá stanoviska, pokud jde o nedostatečné zastoupení dostupné ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Jak plánovat opravy a finance? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška