Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Fitcentrum od světového architekta jako velké šlapadlo, které vás donutí se hýbat

Vánoce jsou za námi, a také období návštěv, posedávání, cukroví, chlebíčků a dalších dobrot. To všechno se u mnohých podepisuje na tělesné schránce. Někdo se tomuto vánočnímu fenoménu dokáže účinně bránit výlety na běžkách či návštěvou posilovny. A právě na jednu extra zajímavou designovou posilovnu od světového architekta se dnes podíváme. Kde bude stavba stát? Nikde. Bude plout a pohybovat se tak, jak budete šlapat!

Je pravdou, že vedle skalních sportovců jsou tu prostě i lidé, kteří jsou neuvěřitelně líní a udělají cokoliv, aby se nemuseli hýbat. Právě pro ně bude sloužit unikátní tělo tužící projekt italského architekta Carla Rattiho. Navrhl totiž posilovnu, která donutí k přiměřenému k pohybu každého. Jinak se už nedostane na pevnou zemi.

Carlo Ratti Associati je ve světě architektury a designu známou firmou. Na svědomí má například Park Marie Currie v Palm Beach, společenskou halu Henryho Patricka v Heidelbergu nebo futuristický areál Fico, ve kterém se lidé mohou seznámit s budoucností městského zemědělství. Jak sám přiznává, byl vždy „fascinován lidskou energií“. A právě jeho poslední projekt ji naplno zužitkovává.

Zdroj: Carlo Ratti Associati carloratti.com

Společně s výrobcem fitness hraček a mučidel z posilovny, společností Technogym, s alternativněji laděnou neziskovkou Terreform ONE a pařížskou společností URBEM (Společností pro revitalizaci městského prostoru) vypracoval projekt cykloposilovny s rotopedy, která se bude pohybovat řece Seině. A má to samozřejmě háček: pohyb celého tělesa bude ovlivněn výkonem lidí šlapajících do pedálů.

Design celého zařízení vychází z tradičních Bateaux Mouches, přívozů, které kdysi řeku křižovaly. Moderní, dvacet metrů dlouhé prosklené fitko s kapacitou 45 osob bude lákat na dechberoucí výhledy na město Paříž. Ale pro každého to nebude. Speciální rotopedy ARTIS totiž budou ovlivňovat rychlost a výkon plavidla.

Je to model integrace nového prvku mobility v městském prostředí, a současně je to nevšední oživení dosud vyprázdněného městského prostoru,“ soudí Ratti. „A navíc ta možnost, kdy si každý bude moci uvědomit, že je to právě jeho energie, která dokáže rozhýbat celou loď!“

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Články

Zdroj: Adobestock – Proxima Studio

Vytvořte si rezervu na zdražení plynu o emisní povolenky. Jak na to?

Mít finanční rezervu nebo dopředu rozmyšlené případné snížení zbytnějších výdajů je vždy výhodné. Pokud se zdražení konat nebude, bude rozpuštění rezervy velmi příjemné. Situace okolo zavedení plateb za emisní povolenky i pro malé zdroje tepla spotřebovávající zemní plyn v rámci tzv. EU ETS 2 se…

Foto: Petr Bohuslávek, TZB-info

Zateplujeme, 5. díl: Natažení omítky

Omítka vytváří konečný vzhled zateplení, proto musí být natažena pečlivě a v jednom záběru, aby měla po celé fasádě jednotnou strukturu a barvu. U natahování omítky se nedělají žádné pracovní spáry. Byly by na dokončené fasádě vidět, a to nechceme.

Foto: Adolf Bereuter

Dva domy, žádné dilema. Architekti spojili město a hory

Dva domy, žádné dilema. Tak prosté to je. Bydlení, které si klienti architektonického studia Innauer-Matt není o kompromisech. Uchovává to nejlepší z venkova a přitom nabízí jistotu, že do města odtud není daleko.

REKLAMA