REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Poškození vodou je nejčastějším typem poškození majetku

Víte, že havarijní únik vody je nejčastější pojistná událost? Možná se to stalo už i vám. Ráno odejdete do zaměstnání a po návratu zjistíte, že máte vytopený dům. Stačí opravdu málo: prasklá hadička přívodu vody do toaletní nádržky, uvolněná hadice k pračce, netěsnící spoj u kohoutku s vodou. Likvidace takovéto škody jde mnohdy do desetitisíců či statisíců korun.

AS-WaterOwl AS-WaterOwl

Zamýšleli jste se někdy o faktu, že prevence je vždy levnější než následné likvidování škody? Poškozené zařízení se dá nahradit zakoupením nových věcí, ale co věci nenahraditelné? Co například historické předměty, památky na časy minulé, staré fotografie, výsledky mnohaleté práce a další věci, které se za peníze tak snadno pořídit nedají.

Podívejte se na animaci

Považujeme za normální předcházet vzniku zdravotních rizik, prevence proti vzniku požáru je dnes také úplnou samozřejmostí. Víte, že samotné pojišťovny tvrdí, že škody způsobené havárií vody tvoří více než 30 % všech škodných událostí? A to vůbec nemluvím o škodách, které nejsou markantní na první pohled. Mám na mysli dlouhodobé úniky vody (např. protékající toaleta) nebo úniky vody z nedbalosti (špatně dovřená hadice na zahradě).

Podívejme se na fakta: *

*Zdroj informací: Insurance Industry Research, 2013 Water Damage Defense

Ano, odjíždíte-li na dovolenou, můžete uzavřít hlavní přívod vody a máte vystaráno. Ale co například automatické zalévací systémy? Nebo požární rozvody? Tady vám zavření hlavního přívodu nepomůže. A pro každodenní opouštění domácnosti toto také není nejvhodnější varianta ochrany domova. Nejlepší by bylo mít na pomoc inteligentní zařízení, které samo pozná, kdy voda teče v souladu s naším přáním, a kdy se jedná o nechtěný únik. Ale kde ho vzít?

Máme pro vás řešení

Ryze české zařízení, inteligentní vodoměr a detektor úniků vody AS-WaterOwl, splňuje všechny popsané požadavky. Nespokojí se pouze s detekováním vody vyteklé na podlahu (na to stačí lokální kontaktní senzor), ale umí odhalit i úniky, o kterých nebudete vědět dlouhou dobu a které mohou způsobit skutečný problém. Úniky za stěnami, ve stropech a také například i netěsnící pojistný ventil na bojleru, kdy voda několik let pomalu odtékala bez užitku do kanalizace. Zaznamenali jsme například situaci, kdy voda netěsnícím spojem pomalu protékala ze stropního vedení požárního rozvodu a vsakovala se do izolační hmoty. Ta tak dlouho vodu nasávala, až nosná konstrukce neudržela mokrou masu izolace a ta se zřítila na podlahu. Zde naštěstí nedošlo k žádnému poškození lidského zdraví, „pouze“ došlo ke škodě v hodnotě několika set tisíc korun.

A co vlastně AS-WaterOwl umí?

Hned po namontování na stávající vodovodní rozvod (nejlépe „bypassovým“ způsobem) zařízení pracuje v analytickém módu. Vyhodnocuje obvyklou spotřebu vody v objektu a po určité době vytvoří model charakteristické spotřeby vody. Tuto křivku si spotřebitel upraví dle svých potřeb, aby nedocházelo k automatickému vypnutí přívodu vody při každém drobném překročení spotřeby vody. Pokud dojde k neautorizovanému odběru, zařízení automaticky zavře hlavní ventil a zabrání tak možným škodám. S touto křivkou je možné samozřejmě pracovat a za poměrně krátkou dobu tak nastavit „mantinely“ spotřeby vody tak, aby nedocházelo k nechtěnému zavírání přívodu vody v době, kdy jsme v objektu přítomni.

A co AS-WaterOwl umí ještě kromě tohoto?

Po jakémkoliv zásahu jednotky vás systém na toto upozorní přes váš chytrý telefon, tablet či počítač. Vy můžete vzdáleně zkontrolovat situaci a třeba zařízení odblokovat, i když jste na druhé straně zeměkoule. Kromě samotné ochrany vám AS-WaterOwl poskytuje přesné přehledy spotřebované vody, protože i v domácnosti při spotřebě vody platí, že „kdo neměří, neřídí“.

Příklady realizací

Ačkoliv toto zařízení spatřilo světlo světa teprve před necelými dvěma roky, již se stalo součástí mnoha stávajících i nových budov. S hrdostí můžeme konstatovat, že se podílíme na ochraně takových významných budov, jako je Národní divadlo v Praze, Vila Tugendhat v Brně či Lékařská fakulta University Karlovy. AS-WaterOwl používají takové společnosti, jako například O2, Agrofert, Komerční banka nebo Teplárny Brno. Výrobce montovaných dřevostaveb RD Rýmařov toto zařízení začal montovat do svých domů jako standardní vybavení všech svých dodávek. Ke spokojeným klientům se za dobu existence AS-WaterOwl zařadilo již téměř tisíc majitelů rodinných domů, bytů a veřejných budov.

Největší výhodou nabízeného produktu je fakt, že již prvním zabráněním vzniku havárie pokryje náklady na jeho pořízení.

Nevěříte? Přesvědčte se na vlastní oči.

ASIO

logo
Kšírova 552/45
619 00 Brno

telefon: 548 428 111
e-mail: asio@asio.cz

web: www.asio.cz

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Instalace - TZB

Plyn, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

Energetický úřad navrhuje změny energetického zákona v souvislosti s DPI

Energetický regulační úřad (ERÚ) navrhuje změny energetického zákona v souvislosti s možným přechodem klientů do záchranného režimu dodavatele poslední instance (DPI) v případě, že jejich současný dodavatel ukončí dodávky energie. Úřad chce nově režim DPI také pro velkoodběratele, diskutovat bude také o výši záloh a…

Zdroj: Zehnder

Redakční návštěva: Jak se dělá větrání s rekuperací Zehnder v panelovém bytě

Systém nuceného větrání s rekuperací tepla i vlhkosti Zehnder se do bytu v panelovém domě instaloval v rámci jeho kompletní rekonstrukce. Dům je již zateplen a má vyměněná okna. Rekonstrukce bytu byla ideální příležitostí k řešení obvyklého nedostatku v kvalitě vnitřního prostředí starších bytových domů:…

Zdroj: AXIS

První IP kamera slaví 25. výročí. Čím byla tak přelomová?

Tak jako byl prvním světovým, evropským a také českým „lidovým“ počítačem Sinclair ZX Spectrum, tak první světovou a evropskou IP kamerou byl AXIS NetEye 200. A právě tato kamera, která byla základním kamenem přechodu mezi CCTV (Closed-circuit television) a VSS (Video surveillance systems for use in security…

ČEZ: Každý druhý zákazník odcházející z DPI využívá on-line podpis smlouvy

ČEZ: Každý druhý zákazník odcházející z DPI využívá on-line podpis smlouvy

Každý druhý zákazník odcházející z režimu dodavatele poslední instance (DPI) využívá u společnosti ČEZ on-line podpis smlouvy na webu. Celkem 29 procent zákazníků, kteří využívají on-line formulář, je starších 70 let. Řekl to mluvčí ČEZ Roman Gazdík. Celkem se ocitlo v režimu dodavatele poslední instance (DPI) na…

REKLAMA