REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Praha 3 souhlasí s podpisem smlouvy na zástavbu nádraží Žižkov

Radní Prahy 3 souhlasili s podpisem smlouvy s developerskou firmou Central Group na zástavbu části nákladového nádraží na Žižkově. Řekl to opoziční zastupitel Ondřej Rut (SZ/Žižkov nejen sobě). Podle opozice je ale smlouva pro radnici nevýhodná a jde proti záměru vytvořit koncepční studii pro řešení celého území. Opozice chce proto mimořádné jednání zastupitelů. O zástavbě území a využití funkcionalistické budovy nádraží se vedou spory několik let.
nádraží žižkov

Radní svým rozhodnutím umožnili starostce Vladislavě Hujové (TOP 09) smlouvu podepsat - kdy a zda tak učiní, není nyní jasné. "Smlouva je pro městskou část nevýhodná. Přináší jí jediný benefit, a to šestitřídní školku za cenu 60 milionů korun. Jenže závazek firmě vzniká až po kolaudaci posledního domu, přitom radnice vůbec neví, co tam firma zamýšlí stavět," řekl Rut.

Radnice prý nemá k dispozici nejen výkres, ale bude muset s kroky firmy vyslovovat souhlas. Podle náměstkyně primátorky Petra Kolínské (SZ/Trojkoalice) tak podporuje zástavbu tzv. salámovou metodou. "Praha 3 udělá velkou chybu, pokud se k těmto krokům smluvně zaváže, aniž by znala podobu budoucí zástavby. Zpracování územní studie pro celé území přinese místo zástavby salámovou metodou kvalitu koncepčního řešení," uvedla. Kolínská již požádala dopisem starostku Vladislavu Hujovou (TOP 09), aby smlouvu neuzavírala.

Central Group návrh Kolínské kritizuje. "Dohoda s Central Group je pro městskou část i Prahu východiskem ze situace, kdy je pro toto území vydané pravomocné územní rozhodnutí, jež počítá s výstavbou pro městskou část nežádoucího obchodně-komerčního centra a hotelu. Central Group ale plánuje projekt, který před nedávnem koupil spolu s pozemky severně od Nákladového nádraží Žižkov, výrazně přepracovat, snížit maximální výšku zástavby a výrazně omezit dopravní zátěž," sdělil v tiskovém prohlášení předseda představenstva firmy Dušan Kunovský. "Nově by měla převážit rezidenční funkce s doplňujícími obchody a restauracemi v parterech bytových domů a množstvím zeleně," doplnil.

Opoziční zastupitelé budou chtít vyvolat mimořádné jednání zastupitelstva, kde vyzvou starostku k přehodnocení postupu. "Podpisy jsme začali sbírat, potřebujeme souhlas třetiny zastupitelů, ke splnění tak stačí podpisy našich zastupitelů za Žižkov nejen sobě," řekl Rut.

O zástavbě nádraží se vedou spory již několik let. Původně měla být zbourána funkcionalistická budova podél ulice Jana Želivského a na jejím místě měla být prodloužena Olšanská ulice. Budova byla nakonec prohlášena za památku. Radnice, magistrát, majitelé pozemků a další se domluvili na vytvoření memoranda o společném postupu při přípravě a realizace urbanistické soutěže a zpracování územní studie. Podle Central Group se ale firma dohodla 1. září s Kolínskou, tehdejším ředitelem Institutu plánování a rozvoje Petrem Hlaváčkem a starostkou Prahy 3, že magistrátem zvažovaná architektonická soutěž se nebude dotýkat území, na které je již vydané územní rozhodnutí.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Mohlo by vás zajímat

Nákladové nádraží Žižkov, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia.com, luciezr

Lidé kritizovali změnu plánu pro Nákladové nádraží Žižkov

Některým místním obyvatelům se nelíbí připravovaná změna územního plánu, která má umožnit výstavbu nové čtvrti na brownfieldu kolem Nákladového nádraží Žižkov. Vyplynulo to z dnešního veřejného projednání změny, o které by do konce roku měla hlasovat rada a následně zastupitelstvo hlavního města. Lidé, kteří na…

REKLAMA