REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Brno bude postupně zveřejňovat informace k přestavbě nádraží

Vedení Brna se rozhodlo, že bude průběžně obyvatele města informovat o dílčích závěrech ze studie proveditelnosti, která srovnává dvě možné varianty modernizace železničního uzlu. Klíčovou otázkou přitom je, v jaké poloze bude nádraží, zda pod Petrovem, nebo v odsunuté poloze zhruba v místě dnešního nákladního Dolního nádraží, informoval na tiskové konferenci primátor Petr Vokřál (ANO).
Brno hlavní nádraží

 Vše potřebné lidé najdou na webové adrese www.europointbrno.cz, informace mají sloužit k rozhodnutí v referendu. Zelení jako členové koalice však s texty na webu nesouhlasí a požadují jejich přepracování.

Studie proveditelnosti porovnává obě varianty a zpracovává ji trojice firem pod vedením společnosti SUDOP Brno. Hotová má být do listopadu příštího roku. Informace pro obyvatele města jsou důležité podle Vokřála proto, aby se mohli kvalifikovaně rozhodnout. Lidové hlasování se uskuteční příští rok na podzim s krajskými volbami. Přesný termín není dosud známý. "I kdyby se studie dokončila měsíc před volbami, bylo by málo času dostat informace k lidem. Proto jsme se rozhodli jít touto cestou," vysvětlil Vokřál. Předchozí vedení města podle něj informovalo jednostranně.

Současný stav webu však kritizuje náměstek primátora Martin Ander (SZ). "Autor textů jen velmi neumně skrýval, že dává přednost odsunu nádraží. Budeme požadovat opravu zavádějících tvrzení," uvedl Ander. Upozornil například, že ve variantě pod Petrovem se bude využívat stávající nádražní budova, přestože na webu se hovoří o přesunu o 300 metrů. Také upozornil, že na webu jsou studie o rozvoji Jižního centra s nádražím pod Petrovem, přestože nezávislá studie bude teprve k dispozici, zadání schválili radní v úterý. Web podle něj obsahuje další řadu účelových a zavádějících tvrzení.

Rozhodnutí, podle které varianty se bude stavět, závisí na ministerstvu dopravy. Podle Vokřála však nelze říct, že na výsledku referenda nezáleží. Aby byl výsledek referenda závazný, musí k němu přijít alespoň 35 procent oprávněných voličů.

Podle Luďka Sosny z ministerstva dopravy se předpokládá, že v roce 2017 se rozhodne, v jaké variantě se bude uzel modernizovat. "Jde o jeden z nejsložitějších projektů v republice a už je příliš dlouhou dobu paralyzovaný. Pokud by se rozhodlo o variantě odsunuté, dalo by se nádraží otevřít v roce 2025, pokud půjde dobře přípravná fáze. Pro variantu Petrov je potřeba počítat s jedním až dvěma roky na projednání a změnu územního plánu," uvedl Sosna.

Na webu budou postupně informace, nejen o podobě samotného nádraží, ale i o dopravním řešení území a o možné podobě nově vznikajícího území. Zájemci také zjistí, jak by se do nového uzlu zapojily plánované vysokorychlostní tratě, které mají z Brna jednou vést na Prahu, Ostravu a Vídeň.

O modernizaci brněnského uzlu se mluví již téměř 100 let, v posledních 15 letech slouží jako nástroj politického boje.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

ŘSD nechává opět posoudit vliv D52 na prostředí, stavět se má nejdřív v r. 2025

Po 23 letech od schválení trasy dálnice D52 nechává Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) znovu posuzovat vliv této stavby na životní prostředí (EIA). Zatímco dříve ji rozdělila na několik úseků se samostatnou přípravou, nyní ji nechává posuzovat jako celek, který měří 23 kilometrů. A předpokládá, že by se mělo stavět v…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia, hcast

Silničáři dnes otevřou nových 22 km dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře

Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes před polednem oficiálně otevře 22 kilometrů dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře. Nový úsek dálnice odvede dopravu z tranzitní silnice první třídy číslo 33 z Hradce Králové směrem na Náchod a Polsko, která patří k nejvytíženějším v Královéhradeckém kraji a její kapacita je…

Zdroj: bhisham pratap padha

Nejvyšší železniční most světa vypadá jako křehké monstrum

Cesta z Udhampuru do Baramully, tedy napříč údolím Kašmíru, dost dobře nepatří k výletům, které si lidé mimo Indii plánují jako cíl dovolené. Přesto si naši pozornost zaslouží. Trasa železnice dlouhá 338 kilometrů je totiž plná překvapení. Nechybí strhující výhledy do hlubokých údolí, dramatické scenérie velehor a…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia

Část dálnice D1 na Benešovsku se bude kvůli špatnému betonu znovu opravovat

Dálnici D1 čeká oprava už zrekonstruovaného úseku. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl dnes novinářům řekl, že provoz na D1 se omezí pravděpodobně příští pátek 17. září zhruba na dva týdny, a to v 600 až 800 metrů dlouhém úseku mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu. Opraví se zde nekvalitní beton.…

REKLAMA