REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Brno bude postupně zveřejňovat informace k přestavbě nádraží

Vedení Brna se rozhodlo, že bude průběžně obyvatele města informovat o dílčích závěrech ze studie proveditelnosti, která srovnává dvě možné varianty modernizace železničního uzlu. Klíčovou otázkou přitom je, v jaké poloze bude nádraží, zda pod Petrovem, nebo v odsunuté poloze zhruba v místě dnešního nákladního Dolního nádraží, informoval na tiskové konferenci primátor Petr Vokřál (ANO).
Brno hlavní nádraží

 Vše potřebné lidé najdou na webové adrese www.europointbrno.cz, informace mají sloužit k rozhodnutí v referendu. Zelení jako členové koalice však s texty na webu nesouhlasí a požadují jejich přepracování.

Studie proveditelnosti porovnává obě varianty a zpracovává ji trojice firem pod vedením společnosti SUDOP Brno. Hotová má být do listopadu příštího roku. Informace pro obyvatele města jsou důležité podle Vokřála proto, aby se mohli kvalifikovaně rozhodnout. Lidové hlasování se uskuteční příští rok na podzim s krajskými volbami. Přesný termín není dosud známý. "I kdyby se studie dokončila měsíc před volbami, bylo by málo času dostat informace k lidem. Proto jsme se rozhodli jít touto cestou," vysvětlil Vokřál. Předchozí vedení města podle něj informovalo jednostranně.

Současný stav webu však kritizuje náměstek primátora Martin Ander (SZ). "Autor textů jen velmi neumně skrýval, že dává přednost odsunu nádraží. Budeme požadovat opravu zavádějících tvrzení," uvedl Ander. Upozornil například, že ve variantě pod Petrovem se bude využívat stávající nádražní budova, přestože na webu se hovoří o přesunu o 300 metrů. Také upozornil, že na webu jsou studie o rozvoji Jižního centra s nádražím pod Petrovem, přestože nezávislá studie bude teprve k dispozici, zadání schválili radní v úterý. Web podle něj obsahuje další řadu účelových a zavádějících tvrzení.

Rozhodnutí, podle které varianty se bude stavět, závisí na ministerstvu dopravy. Podle Vokřála však nelze říct, že na výsledku referenda nezáleží. Aby byl výsledek referenda závazný, musí k němu přijít alespoň 35 procent oprávněných voličů.

Podle Luďka Sosny z ministerstva dopravy se předpokládá, že v roce 2017 se rozhodne, v jaké variantě se bude uzel modernizovat. "Jde o jeden z nejsložitějších projektů v republice a už je příliš dlouhou dobu paralyzovaný. Pokud by se rozhodlo o variantě odsunuté, dalo by se nádraží otevřít v roce 2025, pokud půjde dobře přípravná fáze. Pro variantu Petrov je potřeba počítat s jedním až dvěma roky na projednání a změnu územního plánu," uvedl Sosna.

Na webu budou postupně informace, nejen o podobě samotného nádraží, ale i o dopravním řešení území a o možné podobě nově vznikajícího území. Zájemci také zjistí, jak by se do nového uzlu zapojily plánované vysokorychlostní tratě, které mají z Brna jednou vést na Prahu, Ostravu a Vídeň.

O modernizaci brněnského uzlu se mluví již téměř 100 let, v posledních 15 letech slouží jako nástroj politického boje.

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

SŽDC v příštím roce investuje do modernizací nádraží 720 mil. Kč

Správa železnic plánuje v příštím roce investovat do rozsáhlých modernizací nádražních budov přes 720 milionů korun. Letos to zatím bylo kolem 405 milionů korun. Organizace vypíše také tendry na kompletní rekonstrukci 23 budov. Na dnešní konferenci Nádraží 2019 to řekl náměstek Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) ...

Na pražský Negrelliho viadukt se provoz vrátí 1. června 2020

Na pražský Negrelliho viadukt se provoz vrátí 1. června 2020

Provoz na pražském Negrelliho viaduktu se po rekonstrukci vrátí 1. června 2020. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na viadukt již položila izolaci a začne na něj nasypávat štěrk. Při dni otevřených dveří to řekl Ondřej Göpfert ze SŽDC. Oprava viaduktu vyjde na 1,44 miliardy korun. Začala v roce 2017 a příprava ...

Archivní záběr - lávka v Troji - fotolia.com

Stavba trojské lávky začne 14. října a vyjde na 128 milionu Kč

Výstavba nové trojské lávky začne letos 14. října. Sdělil mluvčí magistrátu Vít Hofman. Hlavní město podepsalo koncem minulého týdne smlouvu se společností SMP, která lávku postaví. Cena je asi 128,3 milionu korun, lávka bude otevřena do konce příštího roku.

Archeologie, dálnice, zdroj: fotolia.com

Archeologové odhalili na trase dálnice D4 pravěká sídliště

Archeologové odhalili na trase budoucí dálnice D4 z Příbramska do jižních Čech několik sídlišť z různých období pravěku. Doloženy jsou i objekty ze středověku a raného novověku. Specifickou skupinu památek tvoří v prostoru plánované stavby doklady posledních bojových operací druhé světové války, informoval o tom ...

REKLAMA