REKLAMA

Desatero pro firmy, hledající nové kanceláře

Firmy, které hledají kancelář pro svůj byznys, často nevědí na co se zaměřit, aby vybrali tu nejlepší variantu pro svou společnost. Najít vhodné kanceláře se v široké nabídce realitních specialistů zdá být poměrně jednoduché. Realita ale bývá jiná.
Desatero pro firmy, hledající nové kanceláře

Proces hledání kanceláří začněte alespoň s ročním předstihem. Důležitá je lokalita i navazující služby, možnost expanze při růstu firmy a také atraktivita prostředí pro stávající i nové zaměstnance.

„Firmy si často až v samotném procesu hledání uvědomují, co vše od nových prostor vlastně žádají a očekávají. Naším cílem je poradit jim s dostatečným předstihem to nejlepší řešení a ukázat jim cestu, jak mít nejen velmi kvalitní kancelářské prostory, ale také jak ušetřit nejenom díky zavádění nových kancelářských konceptů či jak optimalizovat celkové náklady za pronájem kanceláří. A patří sem rovněž otázka pracovního prostředí pro zaměstnance, které začíná hrát klíčovou roli při výběru zaměstnavatele,“ říká Katarina Wojtusiak, Head of Office Agency společnosti CBRE.

  1. Začněte včas, ideálně s  dostatečným předstihem
    Proces výběru vhodných kanceláří a jejich přípravy se liší podle velikosti firmy. Pokud vám končí současná nájemní smlouva za rok až rok a půl, je to ten pravý čas pro hledání nových prostor. Není to vůbec přehnaný čas, ač se tak může na první pohled zdát. Firmy, poptávající stovky metrů čtverečních by měly určitě začít rok předem, u společností poptávající tisíce metrů čtverečních je to i otázka několika let.
  2. Lokalita je otázkou prestiže
    Centrum města nebo jeho periferie? Myslete především na prestiž vaší společnosti, pokud potřebujete být opravdu hodně vidět, volte prestižní adresy. Srovnávejte také lokalitu kancelářských prostor se svými konkurenty a zjišťujte i zájmy svých zaměstnanců. Položte si otázku – přijedou naši klienti za námi i na hůře dostupnou adresu? Odradí jejich rozhodnutí fakt, že nebudeme v centru? Kolik zaměstnanců nás opustí díky změně lokality?
  3. Důležitá je dostupnost a služby
    Důležitá, ne-li přímo klíčová je dostupnost MHD, vlakového nádraží či letiště. Dostatek parkovacích míst nejen pro auta, ale třeba také pro kola – patří mezi priority, které by firma měla vzít v potaz. A u MHD a parkování to nekončí. Je v blízkosti kanceláří školka, škola, pošta, možnost nakupování? Nachází se zde čistírna? Kolik kaváren je v docházkové vzdálenosti? Čím více služeb v dosahu, tím lépe.
  4. Možnost volby pro zaměstnance
    Nabídněte svým zaměstnancům možnost volby. Dostupnost kvalitního stravování s možností výběru patří k důležitým faktorům spokojenosti zaměstnanců. Zvažte dle jejich počtu i otázku firemní kantýny. Zvláště v méně rušných lokalitách je kantýna velmi důležitá.
  5. Pamatujte na růst firmy do budoucna
    Zvažte potenciální růst firmy a potřeby dalších prostor už před pronájmem kanceláří. Pronájem kanceláří obvykle plánujete pro delší časový horizont. Očekáváte-li růst firmy v budoucnu, měli byste zvažovat, jak v takovém případě budete postupovat. Stěhovat celou firmu? Nebo rozšířit stávající prostory? Vybírejte takové prostory, které vám do budoucna expanzi umožní, obvykle je totiž vhodnější expanze již stávajících prostor.
  6. Volte zajímavé pracovní prostředí – atraktivita místa pro zaměstnance je velmi důležitá
    Jeden ze způsobů, jak si udržet stávající a nalákat kvalitní nové zaměstnance je nabídnout jim zajímavé pracovní prostředí. Svou roli hrají nové koncepty, zahrnující kvalitu ovzduší, design, rozvržení prostor, odpočinkové a relax zóny, interní kavárnu či společnou jídelnu.
  7. Peníze na prvním místě
    Od počátku musí být jasný váš budget, tedy celkové náklady, se kterými musíte při pronájmu kanceláří počítat. Nezapomeňte, že celkové náklady nezahrnují jen nájemné a servisní poplatky, ale musíte počítat také s náklady na vybavení, nábytek, IT, stěhování a další. „Náklady se liší případ od případu, ale obecně můžeme říci, že díky know-how a znalosti trhu umíme klientovi ušetřit až cca 15% nákladů. Vše se ale odvíjí od velikosti klienta, jeho bonity, doby nájemní smlouvy a v neposlední řadě od situace na trhu,“ říká Katarina Wojtusiak, Head of Office Agency společnosti CBRE.
  8. Najměte si odborníka
    Zvolíte-li specialistu, který se v dané oblasti pohybuje a velmi dobře zná všechny specifika trhu, ušetříte náklady i čas, který můžete věnovat své práci.
  9. Transparentní náklady na provoz budovy
    Vybírejte kanceláře s transparentními náklady. Zajímejte se o to, jak pronajímatel provozuje danou budovu. A vyberte takové místo, kde pronajímatel provozuje budovu s nejlepší péčí za náklady, které jsou tržní.
  10. Kancelář nebo další prostory (sklady, showroom)?
    Potřebujete či v budoucnu budete potřebovat i skladovací prostory či reprezentativní showroom? V tom případě zvažte takové lokality a projekty, které už s podobným rozvržením potřeb dopředu počítají. „Zájem o kvalitní prostory kombinující kanceláře s obchodem a skladem roste a pomalu už je z čeho vybírat – v Praze je to například nově vybudovaný projekt Letňany Business Park,“ říká Michal Bezděka, Senior Industrial Agent společnosti CBRE.

Sdílet / hodnotit tento článek

Mohlo by vás zajímat

V módě jsou kanceláře s terasami

V módě jsou kanceláře s terasami

Disponovat únikovou zónou na vzduchu je pro firmy stále lákavější. Terasy nově vznikají při rekonstrukcích a přestavbách historických budov, u novostaveb je standardem, že se s nimi v projektu ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist