REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

České inovace na opravy silnic šetří peníze

Inovace několika českých firem ušetří státu i krajům peníze z veřejných rozpočtů i životní prostředí a zároveň můžou předejít opakovaným uzavírkám na silnicích.
České inovace na opravy silnic šetří peníze, foto D.Kopačková
České inovace na opravy silnic šetří peníze, foto D.Kopačková

Řešení Exact Control Systems urychlí opravy a zkrátí čas silničních uzávěrek až o desítky procent

- frézování starého asfaltu při opravách pouze na potřebných místech a do nezbytné hloubky s milimetrovou přesností. Z vozovky se tak odstraní jen takové množství materiálu, které je skutečně nutné opravit.

- Tradiční frézování odstraňuje povrchovou vrstvu všude stejně hloubkou. Metoda  Exact Control Systems - dokáže ušetřit téměř polovinu množství odfrézovaného asfaltu a zároveň docílí perfektní rovinatosti a optimálních sklon pro odtok dešťové vody, což je zásadní pro bezpečnost jízdy. Následné pokládání nového asfaltu, díky perfektní geometrii podkladu, probíhá rychleji.

Řešení Moram - infraset na opravy silnic s pomocí infrazáření.

  • levná a rychlá oprava výtluků
  • reálné celoroční využití, a to i za mrazivých teplot. Stroj si totiž podloží vysuší a rozehřeje na pracovní teplotu
  • metoda nevytváří spáry, okraje výtluku se dokonale propojí s přidaným oživeným recyklátem.

Řešení Futtec - mikrovlnná technologie pro opravy asfaltových povrchů vyvinutá společně s Ústavem chemických procesů AV ČR

  • Patentovaný systém umožňuje opravu výmolů beze spár a s rovným povrchem.
  • Prostřednictvím mikrovlnného záření zahřívá okolí opravovaného výmolu na přibližně 120 stupňů Celsia. To umožňuje homogenní spojení původní a doplněné asfaltové hmoty a tím lepší kvalitu a dlouhodobou životnost opravovaného místa.

Řešení HT Road vyfrézovaný materiál zpracuje přímo na místě jako podklad opravené vozovky

  • Staré podkladové vrstvy se tak stávají druhotnou surovinou pro okamžité využití přímo při opravě silnice.

Řešení ERC-TECH umožňuje zpracování recyklovaných směsí ze stavebně demoličních odpadů

  • do nové betonové směsi se stejnou kvalitou, jako beton vyrobený z prvotních materiálů lze použít zejména  beton, cihly, dlažby a keramiku

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Nový návrh Hlavního nádraží v Praze, historická fantova budova vlevo, uprostřed magistrála, vlevo část nového zastřešení. Zdroj: CAMP

Nová éra železnice v Praze: Proměny tří nádraží budí emoce

Změna je život. Proměnou procházejí též ikonické stavby hlavního města. Ne vždy se ovšem nápady renomovaných architektů těší veřejné podpoře. Pojďme se podívat na proměny Hlavního, Masarykova a Smíchovského nádraží.

Libeňský most, archivní záběr, foto: Jakub Kopecký

Zavřenou část Libeňského mostu odborníci doporučili zbourat

Odborníci doporučili zbourat nyní uzavřený tzv. inundační most u pražské Palmovky, který je součástí Libeňského soumostí. Silničáři počkají na platné stavební povolení a pak zahájí demolici mostu. Práce by mohly začít letos v dubnu. Dnes to řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.

REKLAMA