REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

České inovace na opravy silnic šetří peníze

Inovace několika českých firem ušetří státu i krajům peníze z veřejných rozpočtů i životní prostředí a zároveň můžou předejít opakovaným uzavírkám na silnicích.
České inovace na opravy silnic šetří peníze, foto D.Kopačková
České inovace na opravy silnic šetří peníze, foto D.Kopačková

Řešení Exact Control Systems urychlí opravy a zkrátí čas silničních uzávěrek až o desítky procent

- frézování starého asfaltu při opravách pouze na potřebných místech a do nezbytné hloubky s milimetrovou přesností. Z vozovky se tak odstraní jen takové množství materiálu, které je skutečně nutné opravit.

- Tradiční frézování odstraňuje povrchovou vrstvu všude stejně hloubkou. Metoda  Exact Control Systems - dokáže ušetřit téměř polovinu množství odfrézovaného asfaltu a zároveň docílí perfektní rovinatosti a optimálních sklon pro odtok dešťové vody, což je zásadní pro bezpečnost jízdy. Následné pokládání nového asfaltu, díky perfektní geometrii podkladu, probíhá rychleji.

Řešení Moram - infraset na opravy silnic s pomocí infrazáření.

  • levná a rychlá oprava výtluků
  • reálné celoroční využití, a to i za mrazivých teplot. Stroj si totiž podloží vysuší a rozehřeje na pracovní teplotu
  • metoda nevytváří spáry, okraje výtluku se dokonale propojí s přidaným oživeným recyklátem.

Řešení Futtec - mikrovlnná technologie pro opravy asfaltových povrchů vyvinutá společně s Ústavem chemických procesů AV ČR

  • Patentovaný systém umožňuje opravu výmolů beze spár a s rovným povrchem.
  • Prostřednictvím mikrovlnného záření zahřívá okolí opravovaného výmolu na přibližně 120 stupňů Celsia. To umožňuje homogenní spojení původní a doplněné asfaltové hmoty a tím lepší kvalitu a dlouhodobou životnost opravovaného místa.

Řešení HT Road vyfrézovaný materiál zpracuje přímo na místě jako podklad opravené vozovky

  • Staré podkladové vrstvy se tak stávají druhotnou surovinou pro okamžité využití přímo při opravě silnice.

Řešení ERC-TECH umožňuje zpracování recyklovaných směsí ze stavebně demoličních odpadů

  • do nové betonové směsi se stejnou kvalitou, jako beton vyrobený z prvotních materiálů lze použít zejména  beton, cihly, dlažby a keramiku

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, rainer-fuhrmann

Soud: Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel

Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel, tedy firmy Eurovia CZ a PKP Cargo International, uvedl podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Žalované vady musí odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu, sdělilo dnes…

K vyvlastnění se přikračuje často z důvodu výstavby dopravní či technické infrastruktury. Zdroj: Adobestock – Mariusz Szczygie

Vyvlastnění nemovitosti: Na co si dát pozor a jak hájit svá práva

Vyvlastnění není jen formální proces, kdy stát či investor sáhne po vašem pozemku. Každá fáze – od stavebního řízení přes vyjednávání až po samotné vyvlastňovací řízení – nabízí možnosti, jak hájit svá práva a ovlivnit výsledek. Na co si dát pozor, jak vyjednávat a kde leží největší úskalí pro…

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

První ekodukt v ČR z ultra vysokohodnotného betonu (UHPC)

První ekodukt v ČR z ultra vysokohodnotného betonu (UHPC)

Poprvé v České republice se zde využívá technologie UHPC betonu pro tento typ konstrukce. Její hlavní výhodou jsou velká štíhlost, úspora materiálu až 50 % oproti konvenčním betonovým řešením, nízké nároky na údržbu, snadná výstavba i na již provozované komunikaci a odhadovaná životnost až 200 let.

REKLAMA