REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Jak funguje mostový jeřáb

Přesun materiálu po výrobní hale má většinou na starosti zaměstnanec s vysokozdvižným vozíkem. Vozík zabírá místo a čas zaměstnance je po většinu dne alokovaný právě jen na tuto jedinou činnost.
Zdroj: www.adamec.cz
Zdroj: www.adamec.cz

Mostový jeřáb oproti tomu v hale nezabírá žádné místo a obsluhovat ho můžou vytrénovaní zaměstnanci v rámci ostatních činností.

Přesto společnosti mostový jeřáb často nevyužívají, ani když k němu přišli v rámci pořízení prostoru. Proč? Většinou zkrátka neznají všechny jeho možnosti nebo se nechtějí učit s novou technikou a tím se obírají o prostor i čas, který mohou zaměstnanci strávit jinou činností.

Mostový jeřáb na míru i do výbušného prostředí

Proč mostový jeřáb? Ušetří vám nejen velké množství prostoru, ale také času a s ním i peněz.

Jeřáby jsou velkými pomocníky ve všech odvětvích průmyslu. Musí však být navrženy přesně pro potřeby výroby či skladování. Proto je technika firmy Adamec Crane System vždy přesně přizpůsobená na míru zákaznickým potřebám. Tato společnost je předním českým specialistou právě na mostové, portálové, sloupové a konzolové jeřáby, které umí navrhnout i speciálně do výbušného prostředí, takže můžete jejich možností využít také např. v lakovnách či v důlním průmyslu.

Popis mostového jeřábu

Samotná konstrukce mostového jeřábu je poměrně jednoduchá. Konstrukčním základem jsou dva rovnoběžné nosníky - příčníky. Ty mohou být umístěné buď na kolejnici jeřábové dráhy, či přímo na kolejnici v podlaze. Tímto zkráceně rozdělíme jeřáb na mostový, resp portálový. Oba příčníky jsou spojeny buď jedním nosným profilem, či dvěma. Poté rozdělíme jeřáb na jednonosníkový, případně dvounosníkový.

Jednonosníkový most je vhodný do menších prostorů a pro menší zátěž – v některých případech se jedná až o 25 tun. Rozpětí jednonosníkového mostového jeřábu může být cca 30 metrů. Oblíbené jsou primárně v dílnách, opravnách a skladech.

Dvounosníkový mostový jeřáb je vhodný do větších prostor, případně pro větší tonáž. Dvounosníkový mostový jeřáb od ACS může pracovat se zátěží až do hmotnosti 250 tun. Kromě přesunu těžkého materiálu je tento typ jeřábu například vhodný i pro příčné obracení forem atd. Dvounosníkový most je zpravidla vybaven příčnou lávkou, kterou lze použít k servisu jeřábu či k údržbě světe haly.

Pokud potřebujete pracovat s větší zátěží, je možné použít speciální kladkostroj, tzv. winch.

Pohon mostového jeřábu

Jako pohonná jednotka slouží třífázový motor. Motor může být jednorychlostní, dvourychlostní, nebo vybaven měničem frekvence s plynulou rychlostí zdvihu. Obdobně jsou pohoné jednotky koncipovány i pro příčný pohyb kladkostroje / kočky a pro podélný pojezd jeřábu. Zde kvalitní výrobci, jako je například Adamec Crane System používají frekvenční měnič, jenž svým nastavením dokáže eliminovat rozhoupání břemen při pohybu.

Součástí mostových jeřábů je dále:

  • elektroinstalace,
  • napájecí obvody,
  • ovládají obvody,
  • rádiový či závěsný ovladač.

Cena mostového jeřábu záleží na tolika faktorech, že se nedá předem odhadnout. Pokud vás zajímá alespoň přibližný odhad ceny, nejlepší je objednat se na nezávaznou konzultaci, na které je cenu možné přibližně určit na základě potřeb vaší společnosti.

Chcete se o mostových jeřábech dozvědět více nebo si jeden pořídit i do vaší společnosti? Navštivte webové stránky společnosti Adamec Crane Systems, která se výrobě jeřábové techniky věnuje téměř 30 let.

Adamec Crane Systems

logo
Kancelář
Plkovská 1, Horní Počernice
193 00 Praha

telefon: 602 299 638
e-mail: david@adamec.cz

web: www.adamec.cz/cs

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Stavba

Foto: Centrum architektury a městského plánování (CAMP)

Prázdninové výlety za architekturou. Pěšky, na kole i za vozem…

K prázdninám patří slunce, voda a cesty za dobrodružstvím – a nemusejí to být zrovna exotické dálky či tuzemská bujará příroda. I město má co nabídnout. V Praze se rozsvítily neony a slavnostně se otevřel letní program plný přednášek, filmů, turistiky a spotu. Nová sezóna…

Foto: Petr Polák

Areál s vlastní duší ve stylu průmyslové gotiky

V Plzni navrhujeme konverzi bývalé Piettovy papírny, jejíž počátky sahají do roku 1870. Je to jedinečný areál s vlastní duší ve stylu průmyslové gotiky. Plzeňská Papírna je součástí nové obytné zóny o objemu cca 1 700 bytových jednotek, která vzniká v městské části Slovany.

Požár, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia, ambrozinio

Hoří! Požár v bytě probíhá jinak, než si myslíte. Plameny jsou jen začátek

„Lidé svým objektům nerozumí,“ říká Radek Kislinger, odborník na prevenci požáru a soudní znalec v oblasti požáru. Kde nejčastěji v bytovém domě vzniká požár? A kolik máme času na efektivní zásah? I utíkat od požáru se dá správně nebo špatně. Požár to nejsou jen plameny a kouř. Problémy…

Zdroj: Adobestock – Fotomek

Změny DPH ve stavebnictví

Co se mění? Např. jsou změny v osvobození od DPH v případě prodeje nemovité věci, bude rozšířena možnost aplikovat sníženou sazbu daně u výstavby bytových domů aj.