REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Metro D: Pražský dopravní podnik vypíše tendr na první úsek

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes vypíše veřejnou zakázku na první část nové linky metra D, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely mezi nimi. Doba výstavby má být 7,5 roku a předpokládaná hodnota zakázky činí 10,8 miliardy korun bez DPH. Informoval o tom projektový manažer podniku Daniel Šabík.
Metro, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Smlouvu s dodavatelskou firmou chce DPP podepsat do konce června, stavba by měla začít po získání stavebního povolení v létě letošního roku. První úsek linky D má propojit Písnici s Pankrácí a má mít osm stanic. Celkové náklady se odhadují na 57 miliard korun.

DPP loni v červnu zahájil geologický průzkum, na který má stavba navazovat. Délka stavby 7,5 roku je podle informací podniku dána složitými geologickými podmínkami a nutností vést tunely v blízkosti stávající linky C, kdy někde budou obě linky dělit pouze čtyři metry. DPP již uskutečni předběžné tržní konzultace, kterých se zúčastnilo osm společností.

"Je to stavba, která má bezchybně sloužit stovkám milionů cestujících další desítky let. Proto máme zájem do tendru na výstavbu prvního a nejsložitějšího úseku metra D přilákat do Prahy co nejvíce renomovaných a zkušených společností se silným zázemím, které mohou navázat na své doposud realizované obdobné projekty," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Zadání tendru zahrnuje podmínku, že celkový roční obrat dodavatele nesmí být menší než pět miliard korun bez DPH za poslední tři roky. Další podmínkou je zkušenost firmy s adekvátně rozsáhlými tunelovými dopravními stavbami, včetně alespoň jedné drážní. Při splnění podmínek bude podnik nabídky hodnotit "na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality". Cena bude mít při hodnocení váhu 80 procent, zbylých 20 bude záviset na konkrétních zkušenostech firmy a jejího odborného personálu, obzvláště hlavního manažera výstavby.

Stavba je první částí prvého úseku nové linky, který má spojovat Pankrác a Písnici. Na lince mají jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu by měl vzniknout navazující úsek z Pankráce na náměstí Míru.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Praha plánuje spalovat kaly vzniklé čištěním odpadních vod

Hlavní město plánuje v budoucnu spalovat kaly, které vznikají v Ústřední čistírně odpadních vod (ÚČOV) na Císařském ostrově. Radní dnes zadali městem vlastněné Pražské vodohospodářské společnosti (PVS), aby rozpracovala plán tzv. kalového hospodářství, který počítá se spalováním buď v Malešické spalovně, nebo v…

Původní trojská lávka před havárií - archivní záběr, zdroj fotolia.com

Zkoušky dnes prověří novou Trojskou lávku

Novou lávku propojující Troju s Císařským ostrovem dnes čekají zatěžovací zkoušky, které prověří její konstrukci. Stavba, která by podle dřívějších informací měla být uvedena do provozu do konce října a vyjde na 128 milionů korun, nahradila původní lávku, která se zřítila v prosinci 2017. Zraněni při tom byli čtyři…

Ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Zeměměřičský úřad bude vydávat otevřená data, změnu posoudí vláda

Zeměměřičský úřad bude poskytovat databázové údaje nebo státní mapy bezplatně jako otevřená data. Omezený přístup k nim bude pouze kvůli ochraně kritické infrastruktury podle krizového zákona. Změnu zavádí novela zeměměřičského zákona, kterou v pondělí projedná kabinet premiéra Andreje Babiše (ANO). Novela také…

Okruh Prahy, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Obchvat Prahy se nestaví, naposledy se rozrostl před 10 lety

Česká dálniční síť co do rozsahu i kvality velmi zaostává za vyspělou Evropou a přes mnohá prohlášení politiků v posledních desetiletích se rozrůstá velmi pomalu. Zemi stále chybí dálniční spojení se sousedním Rakouskem či okruh Prahy. Tato jedna z nejpotřebnějších dopravních staveb nadnárodního významu se naposledy…

Bratislava, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Slovenský průmysl zmírnil pokles, stavebnictví znovu propadlo

Tempo meziročního poklesu výkonů slovenského průmyslu bylo v červenci nejnižší od března, kdy v zemi propukla koronavirová krize. Stavebnictví ale opět zaznamenalo dvouciferný propad, oznámil dnes slovenský statistický úřad.

Libeňský most, foto: Jakub Kopecký

Rekonstrukce Libeňského mostu vyjde asi na dvě miliardy

Hlavní město odhaduje, že rekonstrukce všech mostů Libeňského soumostí se zachováním současné podoby historicky cenných částí vyjde na zhruba dvě miliardy korun. Začít by mohla v polovině roku 2022 a skončit v roce 2025 a její součástí má být nová konstrukce tzv. inundačního mostu, která má v případě povodní umožnit…

Brno, Ilustrační obrázek © fotolia.com

Lidé se na zastupitelstvu v Brně ohradili proti územnímu plánu

Lidé v Brně předali zastupitelstvu otevřený dopis, kterým se ohrazují proti návrhu nového územního plánu. Požadují větší ochranu zeleně a klimatu. Současný územní plán platí v Brně s různými aktualizacemi od roku 1994. Do konce roku 2022 musí podle stavebního zákona začít platit nový územní plán. Město má jeho návrh,…

Stavba, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Meziroční propad stavební výroby zpomalil v červenci na 10,4 pct

Propad stavební výroby v Česku mírně zpomalil. V červenci se reálně meziročně snížila o 10,4 procenta po červnovém revidovaném poklesu o 11,8 procenta. V červenci si pohoršilo pozemní stavitelství, kam spadá výstavba bytů, kanceláří nebo skladů, i inženýrské stavby, mezi něž patří hlavně dopravní infrastruktura.…

REKLAMA