REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa!

Terminál Smíchov bude prvním skutečně moderním nádražím v Praze

Jedná se o unikátní projekt dopravního hubu, který zatím známe jenom ze zahraničí. Na Smíchově budou cestující moci na jednom místě využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro i tramvaje, a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné.
Terminál Smíchov bude prvním skutečně moderním nádražím v Praze

Návrh nového dopravního terminálu na Smíchově má detailní podobu. Terminál lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující. V plánu je také vznik P+R parkoviště, rozšíření nástupní haly a úprava přednádražního prostoru. Nyní hlavní město vypsalo výběrové řízení na nového projektanta. Výstavba moderního terminálu by mohla začít v roce 2021.

Terminál bude moderní přestupní bod integrované dopravy, který propojí železnici, metro, tramvaje, městské, příměstské i dálkové autobusy a parkoviště P+R a B+R (forma kombinované přepravy s návazností cyklistické dopravy na veřejnou hromadnou dopravu). „Kvalitní doprava je klíčová pro budoucí rozvoj města. Věřím, že občané plánovanou proměnu na Smíchově uvítají a že nový terminál přispěje k rychlejšímu a pohodlnějšímu pohybu po městě,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje.

Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak cestujícím jednodušší přesun na nádraží. Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů, což sníží hluk. Návrh počítá i s osazením nových stromů a zútulněním celého prostoru.

Díky přesunu většiny autobusové dopravy do nového terminálu bude moci v ulici Na Knížecí vzniknout nové náměstí. Studie dále plánuje nový bezbariérový vstup do stanice metra včetně nového napojení celého terminálu na stanici metra. V neposlední řadě se počítá se zastřešením terminálu, což sníží hluk ze železnice.

V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let 20. století, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující. Novinkou také je, že hala propojí oba nádražní podchody. Na halu naváže i nové administrativní křídlo nádraží, které by mohlo být budoucím sídlem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Podoba tohoto křídla ještě není dokončena a bude předmětem jednání zainteresovaných institucí se SŽDC.

„Jsem rád, že autoři návrhu mysleli i na nové pěší propojení spojující ulici Nádražní a nově vznikající městskou čtvrť. Vzhledem k tomu, že se bude Smíchov rozrůstat, je dobře, že se modernizuje a zlepšuje i okolní doprava,“ uvádí dále Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR Praha).

Více v tiskové zprávě Na Smíchově vznikne moderní dopravní terminál

Vizualizace, studie a další informacena stránce IPR Praha Terminál Smíchov

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Libeňský most

Praha v létě vypíše zakázku na rekonstrukci Libeňského mostu

Praha nechala o víkendu udělat další zatěžovací zkoušku Libeňského mostu, která se tentokrát týkala takzvaného inundačního mostu na břehu. Ten slouží jako protipovodňová ochrana, pod jeho oblouky protéká voda při povodních. Jak řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě), zkoušky dopadly dobře a…

Praha, ilustrační obrázek © fotolia.com

Úřednická čtvrť a okruh Prahy. Spojené nádoby, které se začínají vyrovnávat

Praha a vláda se blíží k dohodě ohledně směn pozemků a dalšího postupu v Letňanech, kde chce premiér Andrej Babiš (ANO) postavit komplex pro státní úředníky. Babiš po dnešní schůzce s primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti) řekl novinářům, že stát by s magistrátem rád do poloviny září podepsal memorandum, které by mělo…

Libeňský most čeká v pátek v noci zatěžovací zkouška

Libeňský most čeká v pátek v noci zatěžovací zkouška

Pražský Libeňský most čeká další zatěžovací zkouška. Testy se uskuteční v noci z pátku na sobotu 18. července. Nebudou se týkat hlavního mostu přes řeku, ale takzvaného inundačního mostu na břehu. ČTK to dnes sdělila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Libeňský most z roku 1928 je ve špatném…

Praha bude chtít Pražský okruh zahloubit nebo vybudovat tunely

Praha bude chtít Pražský okruh zahloubit nebo vybudovat tunely

Pražský magistrát bude při dostavbě Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi preferovat, aby byla silnice zahloubena nebo na ní byly v několika úsecích tunely. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí projednají pražští radní. V případě, že radní materiál schválí, zašlou své stanovisko Ředitelství silnic a dálnic…

E-book: Příručky ZDARMA!

Příručka Jak koupit bydlení

Jak koupit bydlení

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Poradíme s vyřízením stavebního povolení

Partner tématu

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akce a slevy

Zvýhodněné sady nádrží na dešťovou vodu pro rodinné domy

Zvýhodněné sady nádrží na dešťovou vodu pro rodinné domy

Velkokapacitní podzemní nádrže na dešťovou vodu

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA