Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Pasivní přístavba Základní školy Kněžmost

Dnes byl slavnostně zahájen provoz jedné z prvních pasivních základních škol v ČR. Projekt novostavby 5 objektů stál více než 100 mil. Kč. Rekuperace vzduchu, fotovoltaika, tepelné čerpadlo, zelené střechy, to vše má vliv na minimalizaci provozních nákladů. Základní parametr pasivity byl ověřen testem průvzdušnosti a dopadl na výbornou.

Přístavba Základní školy Kněžmost se skládá z 5 objektů ZŠ, které byly vystavěny mezi historickou budovou ZŠ a tělocvičnou. Projekt dle návrhu Akad. Arch. Aleše Brotánka dodala společnost Starý a partner s.r.o. Generálním dodavatelem stavby bylo sdružení firem EMH Stavební CZ s.r.o. a POHL cz, a.s. Stavba byla zahájena v polovině r. 2017 a původní předpoklad, zrealizovat projekt a stihnout vše do zahájení školního roku 2019 se nakonec podařilo naplnit. Kolaudace zdárně proběhla počátkem srpna 2019.

Zdrojem tepla je plynové tepelné čerpadlo

V přístavbě školy vzniklo celkem 14 nových učeben ve dvou školních pavilonech a 3 spojovací krčky – k historické budově školy, mezi učebnovými pavilony a ke stávající tělocvičně. Stavebně je přístavba řešena jako železobetonový skelet s vyzdívkou z vápenopískových tvárnic založených na 78 pilotách. Vytápění budovy je teplovodní, zdrojem tepla jsou dva kondenzační kotle a absorpční plynové tepelné čerpadlo. Řízení a regulaci zajistila spol. REGULUS, s.r.o. Větrání je řízené, zajištěno centrální vzduchotechnikou s rekuperací vzduchu. Ploché střechy jsou zelené se záchytným systémem. Na jižní fasádě budovy byl instalován fotovoltaický systém, který tvoří zajímavý funkční i architektonický prvek.

Financování z dotací

Projekt byl ve výši 70 mil. Kč financován Ministerstvem financí ČR, 10 mil. Kč přispěl Středočeský kraj. Zbytek, který přesáhl původní předpoklad, dofinancovala obec Kněžmost. Škola byla od samého počátku projektována a stavěna jako pasivní. Finální BlowerDoor test, který zajistil pan Mgr. Stanislav Paleček, skončil na skvělém parametru n50 = 0,28 1/h. Projekt se tak mohl směle ucházet o evropskou dotaci z Operačního programu životní prostředí, která stanoví parametr průvzdušnosti obálky budovy při tlakovém rozdílu 50 kPa na hodnotě n50 ≤ 0,6 1/h, což je také doporučená hodnota dle ČSN 730540-2. Bohužel ale kombinaci dotace z Ministerstva financí, kterou projekt získal a dotaci z Operačního programu životní prostředí podmínky národní dotace neumožňují.

Na projektu a realizaci se podíleli:

Architektonický návrh: Akad. Arch. Aleš Brotánek
Projektová dokumentace: Starý a Partner, s.r.o., Energy Benefit, a.s. – projekt vytápění
Generální dodavatel: Sdružení EMH Stavební CZ s.r.o. a POHL cz, a.s.
Technický dozor a BOZP: Energy Benefit, a.s. a Realstav MB, s.r.o.

Energy Benefit Centre a.s.

logo
Křenova 438/3
16200 Praha 6

telefon: +420 270 003 300
e-mail: kontakt@energy-benefit.cz

web: www.energy-benefit.cz

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Stavba

Foto: Open House Praha

Prázdniny skončily, architektonické vycházky Open House Praha začínají

Známý festival Open House se neomezuje pouze na květnové dny, kdy akce vrcholí, své vycházky za architekturou nabízí celoročně. Právě na září je jich připraveno nejvíce. Můžete prozkoumat místa, kam nelze běžně vstoupit, kochat se výhledem na Prahu, sestoupit do starobylého podzemí, obdivovat umělecká díla…

Foto: Filip Šlapal

Stříbrný domov kultury: citlivá obnova historického domu v Jihlavě

Dům se nachází na spodní straně hlavního Masarykova náměstí v Jihlavě. Jedná se o urbanisticky i architektonicky hodnotný objekt. Obnova nevyužívaného domu byla spojena s nalezením vhodného využití, založeném na zájmu o životaschopnost a zpřístupnění velmi cenné architektonické památky…

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

REKLAMA