REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Změna plánu pro Nákladové nádraží Žižkov by mohla být v roce 2020

Roky připravovaná změna pražského územního plánu pro areál Nákladového nádraží Žižkov by mohla být hotova v roce 2020. Na veřejné diskusi to uvedli zástupci městského Institutu plánování a rozvoje (IPR), který připravil studii sloužící jako podklad pro změnu. Je nutná pro zástavbu pozemků, na kterých nyní leží stavební uzávěra a kde mají plány například firmy Central Group či Penta Investment. Podle studie může oblast pojmout až 15 000 obyvatel, počítá i s tramvajovou tratí vedoucí skrze areál a s novou Jarovskou spojkou pro automobilovou dopravu. O převzetí budovy nádraží jedná Praha s Českými drahami.
Změna plánu pro Nákladové nádraží Žižkov by mohla být v roce 2020

Radnice Prahy 3 uspořádala veřejnou debatu proto, že změna územního plánu, připravovaná s různými zádrhely od roku 2008, spěje do finálního schvalování. IPR v následujících dnech odevzdá magistrátu poslední materiály, na základě kterých bude vyhlášen termín tzv. společného jednání. Podle Jaromíra Haince z IPR se veřejně oznamuje zhruba měsíc a půl dopředu, což je také lhůta, kdy bude moci kdokoliv podat na magistrátu k návrhu změny připomínku. To se podle předsedy výboru pro územní rozvoj Prahy 3 Matěje Michalka Žaloudka (Zelení) chystá učinit i radnice třetí městské části. Schválit je chce na červnovém zastupitelstvu.

Podle studie, která slouží jako základ pro změnu, má být centrem areálu funkcionalistický objekt nádraží, od roku 2013 památkově chráněný. Obklopen má být rezidenční výstavbou o výšce čtyř až šesti nadzemních podlaží. Středem areálu má vést nová tramvajová trať z Jana Želivského, opustí ho u ulice K Červenému dvoru. Návrh počítá i s dvouproudou silnicí, která by měla areál nádraží propojit s Českobrodskou ulicí u předpokládané budoucí křižovatky s novým úsekem městského okruhu pod Jarovem.

Rozpory mezi obyvateli Prahy 3 i politiky v minulosti způsobila otázka počtu obyvatel možné nové čtvrti. Architekt Jan Sedlák, který je spoluautorem dřívější verze studie areálu, na diskusi podotkl, že původně při návrhu počítali se zhruba 8000 až 10.000 obyvateli. A to i přes to, že vycházeli z Vinohrad, které jsou jednou z nejhustěji obydlených čtvrtí v metropoli. Navrhovaných 15 000 obyvatel by znamenalo opravdu vysokou hustotu, dodal.

Celý areál kolem bývalého nákladového nádraží má zhruba 33 hektarů. Už roky se řeší osud prvorepublikové funkcionalistické budovy nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002. Původně měla ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů však z demolice sešlo. Minulé vedení Prahy schválilo nákup nemovitosti od ČD za 662 milionů korun, odhady nákladů na rekonstrukce se odhadují mezi 1,5 a 2,5 miliardy korun. Stávající vedení magistrátu se chce domluvit se soukromníky či ministerstvem kultury na společném využití tak, aby město nemuselo samo platit rekonstrukci.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, vege

Bartoš bude stavební řízení vysvětlovat poslancům, opozice to má za nedostatečné

Informace o digitalizaci stavebního řízení od ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše (Piráti) vyslechnou poslanci po návratu z prázdnin do Sněmovny 10. září. Na zařazení bodu zřejmě na úvod zářijové schůze dolní komory se dnes domluvil organizační výbor. Předseda klubu občanských demokratů Marek Benda po jeho…

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, Sebastian Duda

Svaz obcí žádá opravu zásadních chyb v systému stavebního řízení do 20. srpna

Svaz měst a obcí (SMO) chce po ministerstvu pro místní rozvoj (MMR) opravit některé zásadní nedodělky v systémech digitalizace stavebního řízení do 20. srpna. Tehdy se mají zástupci svazu na MMR setkat s ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem (Piráti) současně se Sdružením tajemníků městských a obecních úřadů.…

Technická místnost, ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, matteogirelli

K výměně stále zbývá až 150 tisíc kotlů, firmy čekají nápor po létě

Výměny nevyhovujících kotlů v českých domácnostech zatím váznou. V Česku je podle odhadů stále až 150.000 neekologických kotlů, které je nutné do září vyměnit. Podle výrobců sice zájem o výměnu od skončení topné sezony postupně roste, majitelé je však často plánují až na závěr léta. Po letních prázdninách proto…

Hoppi CZE, CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons

Černé stavby u Novomlýnských nádrží: Dvě šetření ombudsmana potvrdila, že na stovky černých staveb jsou úřady krátké

V případě nepovolených staveb okolo nádrže Nové Mlýny u jihomoravské obce Přítluky se stavební úřad dostal podle zjištění veřejného ochránce práv do patové situace. Množství černých staveb s nejasným vlastnictvím v kombinaci s omezeným množstvím úředníků vedou k tomu, že stavební úřad nezvládá v řízeních o odstranění…

Elektroměr, ilustrační obrázek - zdroj fotolia, Gina Sanders

Distributoři musí během tří let instalovat chytré elektroměry

Až 850.000 odběratelům musí tuzemští distributoři do poloviny roku 2027 nainstalovat tzv. chytré elektroměry. Dnešním dnem jim začala tříletá lhůta, během níž mají tato zařízení bezplatně nainstalovat všem zákazníkům s roční spotřebou elektřiny nad šest megawatthodin (MWh). Chytré elektroměry mají zefektivnit řízení…

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, ivanods

Novinky v dotacích na výměnu kotlů, které začnou platit od 1. září 2024

Domácnosti mají poslední příležitost zažádat o výhodnější podporu na výměnu kotlů 1. a 2. emisní třídy, jejichž platnost skončí 1. září. Poté už bude finanční příspěvek nižší o desítky tisíc korun. Zvýhodnění pro seniory a nízkopříjmové domácnosti ale zůstává zachováno. Novinkou je, že si od září mohou o finanční…

REKLAMA