Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Stát letos dokončí proces EIA u úseku D3 k hranicím s Rakouskem

Stát do konce roku dokončí nový proces posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) u stavby dálnice D3 z Kaplice nádraží ke státní hranici s Rakouskem. Proces EIA musel stát dělat podruhé kvůli výskytu mlže perlorodky říční. Řekl to Pavel Eybert ze Spolku pro výstavbu dálnice D3 a dálnice D4, který dnes jednal ve středočeských Sedlčanech se zástupci ministerstva dopravy i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
D3 EIA, dálnice stavba, povolení

K hranicím s Rakouskem povedou za Českými Budějovicemi tři úseky D3: Třebonín - Kaplice (8,6 kilometru), Kaplice nádraží - Nažidla (12 kilometrů) a Nažidla - Dolní Dvořiště (3,6 km). ŘSD chce úsek Třebonín - Kaplice začít stavět v roce 2020, zbylé dva v roce 2021. ŘSD také vykupuje pozemky. "Pozemkově se to tam blíží k dovykoupení," řekl Eybert.

Kvůli výskytu perlorodky říční muselo ŘSD projekt úseku D3 z Kaplice-nádraží k hranici s Rakouskem změnit. "Rozhodnutí ministerstva životního prostředí (EIA) by mělo být do konce roku vydáno a mělo by se to posouvat k územnímu rozhodnutí," řekl Eybert.

Ve zmíněném úseku D3 vznikne zádržný systém vody ze zimního posypu. Při tání sněhu by kvůli soli z posypu byla voda moc slaná, což by perlorodkám vadilo, řekl Eybert. "Do projektové dokumentace tak musí stát přidat zádržné systémy na tuto vodu, která se bude muset z roztátých sněhů vsakovat a jednak se bude čekat na jarní zvýšené průtoky, kdyby se voda řízeně vypouštěla," řekl Eybert.

Jihočeská část D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. Nejpozději v červnu 2019 chce ŘSD zprovoznit úsek Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru za 1,2 miliardy Kč. ŘSD připravuje i obchvat Českých Budějovic dlouhý 19,8 kilometru, předpokládaná cena je 12,8 miliardy Kč. Od 1. prosince 2018 zprovozní ŘSD jeden směr úseku D3 Ševětín - Borek.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na konci června zahájil stát proces EIA u části D3 v úseku Třebonín - Kaplice-nádraží.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Plzeň vyhrála soud o pozemky u kontroverzní stavby

Plzeň vyhrála soud o pozemky u kontroverzní stavby

Plzeň vyhrála soudní spor o pozemky u kontroverzní stavby na Rokycanské třídě. Sedmipodlažní objekt, budovaný už v 90. letech minulého století, byl zčásti postaven bez stavebního povolení. Jeho ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Jak plánovat opravy a finance? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška