REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa!

Most, který spojí dva kontinenty, je před dokončením

Atlantský most v Panamě se konečně blíží svému dokončení. Stavba, kterou prý výrazně narušovalo tropické „vysoce korozivní prostředí“, patřila po léta mezi ty ostře sledované. Už proto, že se jedná o největší budovaný most z předpjatého betonu na světě.

Atlantický most v Panamě se už brzy stane typově největší stavbou tohoto druhu na světě. Z hlediska konstrukčního systému se jedná o kombinovanou konstrukci mostu podepřeného na pilířích a zavěšeného na lanech.

Most, vznikající od roku 2012 v panamském Colónu, bude nad průplavem v pořadí již třetí. Tenhle ale bude stát za to. Už proto, že stojí prakticky v ústí na „atlantické“ straně. Ve srovnání se svými předchůdci vítězí ve všech kategoriích „velikosti“.

Foto: Autoridad del Canal de Panamá (ACP)

S celkovou délkou 2820 metrů, výškou 212 metrů (a výškou nad hladinou 75 metrů, aby pod ním mohly proplout kontejnerové lodě). Zajímavý je ale ještě z jednoho důvodu. Přímo nad vodou, v délce 530 metrů čtyřproudé dálnice, bude vést „ve vzduchu“, bez opory. I kvůli tomu bylo zapotřebí přistoupit na konstrukci s pomocí předpjatého betonu.

Nebylo to jen tak. Stavba původně naceněná na 350 milionů dolarů se už silně prodražila nad plán, a chystané dokončení v roce 2016 také neproběhlo. To se ale má z kraje nového roku změnit. Nejpozději v únoru 2019 by už celé dílo mělo být v provozu.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

fotolia.com © chalabala

Vlaky se na opravený Negrelliho viadukt vrátí 1. června

laky se na opravený Negrelliho viadukt v Praze vrátí hned v první den jeho otevření, tedy 1. června. Jezdit po něm budou linky z Prahy do Kladna a Kralup nad Vltavou. Spolu s tím se změní i jízdní řády těchto spojů. Cesta do centra Prahy se tím zkrátí asi o sedm minut. Informovaly o tom České dráhy. Oprava památkově ...

ŠJů, Wikimedia Commons / CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)

Místo nádraží a kolejí budou domy a ulice. Plán pro Hradčanskou v Praze

Na Hradčanské by měly být po převedení železnice do tunelu v okolí nádraží Praha-Dejvice postaveny nové domy a ulice. Budou tam bytové i kancelářské domy a obchody. Vyplývá to ze studie Institutu plánování a rozvoje (IPR). Pro výstavbu je nutné změnit územní plán, současný s ní nepočítá.

Původní trojská lávka před havárií - archivní záběr, zdroj fotolia.com

Nová trojská lávka v Praze: Základy a pilíře dokončeny

Stavebníci dokončili založení nové pražské trojské lávky a všech pět pilířů. Nyní pilíře takzvaně osazují a staví dvě opěry. V červnu začnou usazovat mostovku. Novinářům to dnes řekli vedoucí projektu Tomáš Záruba, primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Lávka bude hotova do konce ...

Václavské náměstí, zdroj: fotolia.com

Návrat tramvají na Václavské náměstí žádá výměnu desek u metra

Před prodloužením tramvajových kolejí z pražské Vinohradské třídy na Václavské náměstí se budou muset vyměnit desky pod vozovkou u stanice metra A Muzeum. Významné zásahy do stanice se neočekávají. Novinářům to řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Stavba tramvajové trati by měla začít v roce 2022 a ...

E-book: Příručky ZDARMA!

Příručka Jak koupit bydlení

Jak koupit bydlení

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Poradíme s vyřízením stavebního povolení

Partner tématu

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akce a slevy

Nejspolehlivější tepelné čerpadlo pro váš domov

Nejspolehlivější tepelné čerpadlo pro váš domov

Akce na tepelná čerpadla Daikin

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA