REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Lidé se zajímají o kvalitní realitní makléře. Co od makléře vyžadují?

Pouze 11 procent lidí odrazuje pro případnou spolupráci s realitní kanceláří provize pro makléře. Nejpodstatnějším důvodem (45 %) je obava, že klient nebude vědět, na koho se ve společnosti obrátit. Vyplývá to z výzkumu Fincentrum Reality, který byl nabrán na vzorku skoro 800 respondentů. V současné době je velká poptávka po zkušených a kvalitních makléřích.
Zdroj: Fotolia.com - Kurhan

Stejně jako v pohostinství lidé čím dál více řeší, co jim v restauraci přinesou na stůl, a z jakých surovin to bylo uvařeno, tak v současnosti roste zájem vidět makléřovi do „kuchyně“. Tedy dozvědět se, co umí a co může nabídnout. Prodat nemovitost můžete v dnešní době několika způsoby. Jedním ze způsobů je prodej „na vlastní pěst“ což však vyžaduje od prodávajícího spousty času a energie. Navíc ne každý si věří, že dokáže ochránit prodej před všemi riziky.  

Sedmdesát procent dotázaných uvažovalo, že by využili služby realitní kanceláře. 66 % klientů už spolupracovalo s makléřem na volné noze, 82 % mělo zkušenost s internetovým portálem, který nabízí prodej nebo pronájem nemovitosti. „Klienti mají právo vybrat si, jak chtějí byt prodávat. Zároveň si musí uvědomit rizika. Pokud nemovitost prodáváte sám, můžete v první chvíli nasadit špatnou cenu a přijít tak o statisíce. Další věcí jsou právní vady, které se mohou objevit. Navíc čas strávený na prohlídkách musíte někde získat,“ popisuje Martin Fojtík.

Zdroj: Fotolia.com - auremarZdroj: Fotolia.com - auremar

Podle výzkumu společnosti Fincentrum Reality největší obavou pro využití služeb samostatných makléřů nebo internetových portálů  menší zkušenosti s veškerými procesy. To uvedlo 45 % respondentů. Druhým důvodem je absence profesionálních služeb, jako nafocení a prezentace bytů (23 %). „Podstatná je také ochrana klientů. V nemovitostech často lítají milionové částky, často také dochází k nehodám v bytech při prohlídkách - taková rozbitá televize už pokazila obchodní vztahy nejednomu makléři na volné noze. To je jeden z důvodů, proč by makléři a realitní kanceláře měli mít pojištění odpovědnosti,“ dodal Martin Fojtík.

Rozhodující pro volbu služeb realitního kanceláře je kvalita a zkušenost makléře, což uvedlo 31 % respondentů. Zároveň 18 % klientů uvedlo, že mělo špatnou zkušenost s makléřem na volné noze a 6 % s online službami. Větší nároky mají klienti také v oblasti finančních produktů.

Rozhovor s Lucií Tůmovou na For Arch

Klienti zkouší prodeje přes dvě služby

V současné době také dochází k tomu, že při prodeji klienti využívají více realitních kanceláří, případně využívají více služeb. A tak když makléř pracuje na prodeji bytu několik týdnů, majitel mu oznámí, že už ho prodal… „To je bohužel stále častější praxe. Je potřeba si ale říct, že pokud měl makléř řádně uzavřenou zprostředkovatelskou smlouvu a v našem případě výhradní, tak mu provize náleží,“ tvrdil Martin Fojtík. „Český člověk je vynalézavý a dychtí po slevě. A také klienti často testují různé typy makléřů. Bohužel se občas děje to, že se nemovitost prodá hůře, než kdyby servis zajištoval jeden realitní odborník.

Jak prodat nemovitost

O prodeji nemovitostí jsme se bavili na veletrhu For Arch v živém rozhovoru s makléřkou Lucií Tůmovou. Podívejte se na záznam rozhovoru plného praktických rad o prodeji nemovitosti.

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Reality

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Jak plánovat opravy a finance? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška