REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Central Group nemusí mít EIA na čtvrť na žižkovském nádraží

Developerská společnost Central Group nemusí nechat zpracovat posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) na plánovanou novou čtvrť v areálu Nákladového nádraží Žižkov. Rozhodli o tom úředníci pražského magistrátu, vyplývá to z databáze EIA. Firma chce na parcelách severně od budov bývalého nádraží začít stavět v roce 2020, v rámci projektu za zhruba devět miliard korun má vzniknout 1648 bytů, prostory pro obchody a školka. Samotnou památkově chráněnou budovu nádraží by měl v budoucnu odkoupit pražský magistrát.
Nákladové nádraží Žižkov, Praha, byty, výstavba

Podle magistrátních úředníků nehrozí, že by stavba měla významné negativní dopady na životní prostředí a zdraví obyvatel, není tak nutné pokračovat v procesu EIA. Proti rozhodnutí se ještě můžou odvolat dotčené subjekty, v takovém případě by rozhodovalo ministerstvo životního prostředí. Co je EIA a k čemu je dobrá si přečtěte v samostatném článku.

Stavba se bude týkat části brownfieldu o rozloze 128 000 metrů čtverečních, což je téměř třikrát více než plocha Václavského náměstí. Developer plánuje postavit pět větších a jeden menší blok bytových domů s podzemním parkováním. Nejvyšší domy by měly mít dvanáct pater. Součástí projektu bude velký bulvár a šestitřídní mateřská škola pro obyvatele nové čtvrti, kterých má být zhruba 3650. V návaznosti na park Židovské pece v severní části projektu vznikne nový park o rozloze 14 000 metrů čtverečních.

Firma Central Group projekt v létě 2016 koupila od britské firmy Discovery Group, která měla přibližně na polovinu pozemků vydané územní rozhodnutí na obchodně kancelářský komplex. Český investor plán předělal na rezidenční projekt doplněný o obchody, služby a restaurace v parterech bytových domů. Dřívější projekt kritizovali místní obyvatelé, podle kterých by neúměrně zatížil dopravu v oblasti. Zástupci Central Group uvedli, že jejich záměr oproti dřívějšímu řešení snížil dopravní zátěž o zhruba 60 procent.

Central Group vlastní pouze část areálu obklopující budovu bývalého nádraží, další pozemky patří společnému podniku Sekyra Group a Českých drah. Budovu nádraží vlastní České dráhy, společný podnik na ni má nicméně předkupní právo. Pražský magistrát nyní jedná s oběma firmami o odkupu nádraží, kde by v budoucnu mohl sídlit Národní filmový archiv. V části rozhlehlého objektu by mohly vzniknout bytové a komerční prostory.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Nový stavební zákon, územní plánování

Odmítne vláda návrh ODS na změny ve stavebním řízení?

Návrh poslanců ODS na změny ve stavebním řízení zřejmě narazí na nesouhlas vlády. Vláda na středečním zasedání zřejmě odmítne návrh občanských demokratů vypustit ze stavebního zákona ustanovení, ...

Nový stavební zákon, příprava

Nový stavební zákon by měl být účinný na jaře 2023

Nový stavební zákon má nabýt účinnosti na jaře 2023. Počítá s tím harmonogram ministerstva pro místní rozvoj (MMR), které za přípravu zákona zodpovídá. Na tiskové konferenci to dnes uvedli ministryně ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Jak plánovat opravy a finance? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška