REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Proti bourání mostu z roku 1924 ve Velkém Meziříčí jsou námitky

K chystané přestavbě mostu přes řeku Balinku ve Velkém Meziříčí mají námitky památkáři i místní iniciativa. Most s výraznými betonovými oblouky z roku 1924 je u vjezdu do městské památkové zóny. Město ho letos chce nahradit širším mostem, uzavírka kvůli rekonstrukci podle údajů na webu města začne v Třebíčské ulici ve čtvrtek.
Proti bourání mostu z roku 1924 ve Velkém Meziříčí jsou námitky

Občanská iniciativa Za Náměstí VM poslala tento týden krajskému úřadu podnět k vydání předběžného opatření spočívající v zákazu udělat stavební práce, dokud nebude dokončeno přezkumné řízení krajského odboru dopravy.

"Mohu potvrdit, že jsme přijali podnět týkající se této věci. Budeme se jím zabývat," sdělila mluvčí kraje Jitka Svatošová. Uvedla, že konkrétnější být nemůže. "V případech správních řízení nám zákon nedovoluje jejich průběh komentovat," řekla.

Po mostě vede městská silnice. Jeho přestavba bude stát okolo 20 milionů korun, řekl v pátek starosta Josef Komínek (ČSSD). Přestavbu mostu zdůvodnil tím, že je úzký a není v nejlepším stavu. Dnes se jeho vyjádření získat nepodařilo.

Památkáři se k přestavbě mostu vyjádřili loni v listopadu. "Předložený návrh předpokládal odstranění stávajícího mostu a jeho nahrazení novým mostem," sdělila Ilona Ampapová z telčského pracoviště Národního památkového ústavu (NPÚ). Památkáři ve vyjádření uvedli, že pokud se most nachází v památkové zóně, měl by být rekonstruován nebo by místo něj měla vzniknout replika, což by umožňovalo rozšíření vozovky.

Podle NPÚ městský úřad ve Velkém Meziříčí přesto vydal závazné stanovisko, podle něhož je městem navržená přestavba z hlediska památkové péče přípustná. Památkáři požádali, aby toto stanovisko přezkoumal kraj, zatím mají rozhodnutí krajského odboru kultury. "Pokud je nám známo, odbor dopravy a silničního hospodářství dosud stále vede přezkumné řízení," uvedla Ampapová.

Most z roku 1924 od brněnské firmy Ferrobeton je podle NPÚ hodnotným příkladem dopravní stavby z počátku 20. století. Na Vysočině vědí památkáři jen o třech takových železobetonových obloukových mostech. Most v Hořepníku je z roku 1911, další v Jimramově v roce 2013 nahradila replika.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky pro pěší a cyklisty. Jedna by měla spojovat sídliště Závodu míru s Polabinami, druhá park Na Špici s koupalištěm Cihelna na protějším břehu.

NTK podala žalobu na Sekyra Group kvůli pádu tvarovek

NTK podala žalobu na Sekyra Group kvůli pádu tvarovek

Národní technická knihovna (NTK) v pražských Dejvicích podala žalobu na společnost Sekyra Group kvůli neúspěšnému vyjednávání o odstranění závady z vnějšího opláštění budovy. Dvě skleněné tvarovky ...

Transgas: Demolice povolena

Transgas: Demolice povolena

Stavební úřad Prahy 2 povolil demolici souboru budov Transgas na Vinohradské třídě. Proti rozhodnutí se mohou účastníci řízení do 15 dnů odvolat k magistrátu hlavního města. Vyplývá to z rozhodnutí ...

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo, které zdraží o pět procent na 615 Kč včetně DPH za gigajoule. Důvodem je nárůst cen od centrálního dodavatele, řekl to starosta Josef Viktora (ANO). ...

REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist