REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Ve Velkém Oseku a v Brandýse začala modernizace plavebních komor

Velký Osek/Brandýs nad Labem - Ředitelství vodních cest (ŘVC) zahájilo práce na modernizaci plavebních komor ve Velkém Oseku na Kolínsku a v Brandýse nad Labem u Prahy.
Ve Velkém Oseku a v Brandýse začala modernizace plavebních komor

"Opravu za 215 milionů korun zaplatí Státní fond dopravní infrastruktury a vše by mělo být hotovo příští rok v listopadu. Jsou to poslední dvě z 21 komor na Labi, které neprošly komplexní rekonstrukcí po více než 60 letech provozu a ohrožují bezpečný provoz," řekl zástupce ředitele ŘVC Jan Bukovský. Hlavní práce jsou naplánovány vždy na podzim, kdy se plavební cesta zastaví.

"Dosažení kvalitní splavnosti vodní cesty v blízké budoucnosti neznamená jen postavit dlouho připravované strategické stavby prodloužení labské vodní cesty do Pardubic a plavebního stupně Děčín, ale také mít spolehlivé plavební komory na Labi."
Jan Bukovský, zástupce ředitele ŘVC

Ve Velkém Oseku se drolí zdi plavební komory a loni tam vznikla prasklina na kostrukci původních horních vrat. V pondělí se na zdymadle zastavil plavební provoz a čerpadla odčerpala více než 3000 metrů krychlových vody ze dna komory. Totéž se provede příští týden v Brandýse.

V následujících třech měsících ve Velkém Oseku pily s diamantovým lanem rozřežou starou betonovou zeď komory. Na jejím místě se osadí železobetonové panely, za něž se nalije 1000 metrů krychlových betonu, který vytvoří novou boční zeď. "Práce musí běžet tak rychle, aby už v prosinci byla celá stěna hotová a opět mohly proplouvat lodě," dodal Bukovský. Příští rok se za dva měsíce vymění i druhá zeď komory, osadí se nová ocelová vrata držící horní vodu a vymění se veškerá ovládací hydraulická technologie a elektroinstalace.

V Brandýse nad Labem je hlavní problém v nestabilním podloží a hrozí provalení dna. Při letošním dvouměsíčním zastavení provozu se budou sanovat obtokové kanály ve spodní části zdi a vymění se ovládací a řídicí systémy. Obvod plavební komory se zpevní tryskovou injektáží, která pískové podloží promění v pevné sloupy. Příští rok na podzim dělníci v další odstávce vybetonují dno a upevní ho ocelovými kotvami do skály.

Ve středních Čechách roste zájem o lodní dopravu na Labi. Například v Poděbradech, v Nymburku a Mělníku se mají příští rok vybudovat přístaviště, jejichž cílem bude také zvýšit návštěvnost měst a podpořit místní podnikatele.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Senát podpořil výstavbu dálnic ve Zlínském kraji

Senát podpořil výstavbu dálnic ve Zlínském kraji

Senát podpořil urychlení výstavby dálnic z Otrokovic do Břeclavi a z Hulína na hranice se Slovenskem, které by měly zlepšit dopravní situaci ve Zlínském kraji. Horní komora Parlamentu se záležitostí ...

SFDI bude příští rok hospodařit s 86,3 miliardy korun

SFDI bude příští rok hospodařit s 86,3 miliardy korun

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), ze kterého jsou financovány zejména stavby a opravy silnic a železnic, se příští rok zvýší na 86,3 miliardy korun. Je to téměř o 14 miliard Kč ...

Nový stavební zákon, územní plánování

Odmítne vláda návrh ODS na změny ve stavebním řízení?

Návrh poslanců ODS na změny ve stavebním řízení zřejmě narazí na nesouhlas vlády. Vláda na středečním zasedání zřejmě odmítne návrh občanských demokratů vypustit ze stavebního zákona ustanovení, ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Jak plánovat opravy a finance? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška