REKLAMA

Ve Velkém Oseku a v Brandýse začala modernizace plavebních komor

Velký Osek/Brandýs nad Labem - Ředitelství vodních cest (ŘVC) zahájilo práce na modernizaci plavebních komor ve Velkém Oseku na Kolínsku a v Brandýse nad Labem u Prahy.
Ve Velkém Oseku a v Brandýse začala modernizace plavebních komor

"Opravu za 215 milionů korun zaplatí Státní fond dopravní infrastruktury a vše by mělo být hotovo příští rok v listopadu. Jsou to poslední dvě z 21 komor na Labi, které neprošly komplexní rekonstrukcí po více než 60 letech provozu a ohrožují bezpečný provoz," řekl zástupce ředitele ŘVC Jan Bukovský. Hlavní práce jsou naplánovány vždy na podzim, kdy se plavební cesta zastaví.

"Dosažení kvalitní splavnosti vodní cesty v blízké budoucnosti neznamená jen postavit dlouho připravované strategické stavby prodloužení labské vodní cesty do Pardubic a plavebního stupně Děčín, ale také mít spolehlivé plavební komory na Labi."
Jan Bukovský, zástupce ředitele ŘVC

Ve Velkém Oseku se drolí zdi plavební komory a loni tam vznikla prasklina na kostrukci původních horních vrat. V pondělí se na zdymadle zastavil plavební provoz a čerpadla odčerpala více než 3000 metrů krychlových vody ze dna komory. Totéž se provede příští týden v Brandýse.

V následujících třech měsících ve Velkém Oseku pily s diamantovým lanem rozřežou starou betonovou zeď komory. Na jejím místě se osadí železobetonové panely, za něž se nalije 1000 metrů krychlových betonu, který vytvoří novou boční zeď. "Práce musí běžet tak rychle, aby už v prosinci byla celá stěna hotová a opět mohly proplouvat lodě," dodal Bukovský. Příští rok se za dva měsíce vymění i druhá zeď komory, osadí se nová ocelová vrata držící horní vodu a vymění se veškerá ovládací hydraulická technologie a elektroinstalace.

V Brandýse nad Labem je hlavní problém v nestabilním podloží a hrozí provalení dna. Při letošním dvouměsíčním zastavení provozu se budou sanovat obtokové kanály ve spodní části zdi a vymění se ovládací a řídicí systémy. Obvod plavební komory se zpevní tryskovou injektáží, která pískové podloží promění v pevné sloupy. Příští rok na podzim dělníci v další odstávce vybetonují dno a upevní ho ocelovými kotvami do skály.

Ve středních Čechách roste zájem o lodní dopravu na Labi. Například v Poděbradech, v Nymburku a Mělníku se mají příští rok vybudovat přístaviště, jejichž cílem bude také zvýšit návštěvnost měst a podpořit místní podnikatele.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Senát vrátil Sněmovně novelu zjednodušující proces EIA

Senát vrátil Sněmovně novelu zjednodušující proces EIA

Senát vrátil Sněmovně novelu, která má zjednodušit posuzování vlivu stavebních záměrů na životní prostředí (EIA). Doporučil v předloze provést úpravy, které by ji provázaly s nedávno přijatým ...

Praha plánuje nové tramvajové tratě

Praha a DPP plánují stavbu téměř 30 tramvajových tratí

Praha společně s dopravním podnikem (DPP) plánují stavbu téměř tří desítek tramvajových tratí. Tři z nich mají být vybudovány do pěti let a stavba dalších má začít do roku 2030. U dalších 11 město a ...

Dopravní omezení ve stanici metra Muzeum potrvá zhruba pět měsíců Zdroj: Fotolia.com - vesta48

V pražské MHD je omezen přestup ve stanici metra Muzeum

V pražské MHD čeká cestující od 11. července omezení přestupu ve stanici metra Muzeum. Nástupiště linky A ve směru Depo Hostivař je kvůli opravám uzavřeno, do souprav na Hostivař tak lidé nebudou ...

JAK KOUPIT BYDLENÍ

Příručka Jak koupit bydlení

E-book: Příručka ZDARMA!

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Partner tématu

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akce a slevy

LETNÍ FOTOSOUTĚŽ: Ploty kolem nás. Vyfoťte plot a vyhrajte!

FOTOSOUTĚŽ: Ploty kolem nás!

Fotosoutěž ploty.

Akce WILO 2017 domestic

Akce WILO 2017 domestic

Wilo - akce čerpadla

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist