Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Šance pro Libeňský most: IPR navrhuje nebourat a zároveň postavit most nový

Gremiální rada pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) nedoporučuje magistrátu bourat Libeňský most, ale naopak má urychleně připravit výstavbu nového mostu mezi Holešovicemi a Karlínem. Důvodem je estetická a historická hodnota Libeňského mostu. Vyplývá to z usnesení gremiální rady.
Šance pro Libeňský most: IPR navrhuje nebourat a zároveň postavit most nový
Bude mít Praha další most do sbríky? Ilustrační obrázek, Fotolia.com © daliu

IPR je městskou organizací a zabývá se městským plánováním. Pražští radní rozhodli, že město most zbourá a postaví nový. Proti se postavili někteří politici a občanská sdružení. Most je ve špatném stavu. Osud mostu dnes měli projednat zastupitelé na zasedání, avšak neschválili ani program jednání. O konečném osudu mostu tak není rozhodnuto. O termínu dalšího zasedání rozhodne primátorka.

IPR: Most je hodnotný. Dopravní situaci řešme novým mostem

"Okolo aktuální situace panují vyhrocené emoce, které do velké míry znemožňují hledat s chladnou hlavou řešení. Zkoušíme proto do debaty přinést nový pohled, třetí cestu, která by nabídla věcné řešení složité situace a umožnila spor překlenout," sdělil za gremiální radu architekt Petr Hlaváček.

Libeňský most má podle rady hodnotu estetickou, neboť jde o avantgardní architekturu, a hodnotu historickou; byl otevřen k desátému výročí vzniku Československé republiky. "A nakonec jde o hodnotu společenskou. Most je významný pro nemalou část obyvatel hlavního města, kteří dlouhodobě dávají najevo, že jim záleží na jeho zachování," píše se v prohlášení.

Gremiální rada proto navrhla stavbu nového mostu z Holešovic do Karlína. "Praha by jako město 21. století měla být schopna stavbu nového mostu realizovat v horizontu tří let. Žádá si to sice změnu územního plánu, ale její schválení má v rukou právě město. Praha má ke stavbě dostatek financí, dostatek odborníků i dostatek úředníků," píše se v materiálu.

Podle rozhodnutí radních, by při stavbě nového mostu město vypsalo soutěž tak, že by vybraná firma musela dodržet maximální cenu a čas výstavby, k čemuž by se zavázala. Architektonická soutěž by se nedělala. Vedení města tento způsob hájí úsporami.

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory Libeňského mostu jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Solární elektrárna, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Do čisté energie investovali loni v USA rekordních 55,5 mld. USD

Investice do obnovitelné energie dosáhly minulý rok ve Spojených státech rekordních 55,5 miliardy dolarů (1,25 bilionu Kč), a to navzdory snaze vlády podporu obnovitelných zdrojů omezit. Investice do větrných elektráren na pevnině a do slunečních elektráren se meziročně zvýšily o 28 procent.

Stavba, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Hejtmani chtějí znovu jednat o návrhu nového stavebního zákona

Hejtmani nepovažují pondělní dohodu vlády se Svazem měst a obcí ČR ohledně návrhu nového stavebního zákona za dohodu s územními samosprávami.V Brně po jednání s ministryní pro místní rozvoj Klárou Dostálovou (za ANO) to řekl liberecký hejtman Martin Půta.

Stavba, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Návrh stavebního zákona zůstává pro kraje nepřijatelný

Návrh nového stavebního zákona zůstává pro kraje nepřijatelný i při zachování stavebních úřadů v obcích. Uvedla to dnes Asociace krajů ČR. Nový zákon by podle ní přinesl miliardové náklady a pokles odbornosti v rozhodování. Obává se také ohrožení veřejného zájmu ze strany velkých developerů. Nový zákon má podle ...

Stavba, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Změna návrhu nového stavebního zákona: Malé stavební úřady zůstanou u obcí

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) upraví návrh stavebního zákona tak, že úředníci odpovědní za stavební řízení v obcích nebudou převedeni do nového státního modelu. Původně mělo pod stát přejít 13 500 úředníků, nyní to bude asi 7000. Novinářům to po včerejší schůzce s premiérem Andrejem Babišem (ANO) a šéfem Svazu ...

Stavba, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Babiš a Dostálová jednají o stavebním zákonu

Premiér Andrej Babiš (ANO) a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO) budou dnes dopoledne na úřadu vlády jednat s předsedou Svazu měst a obcí Františkem Luklem o návrhu stavebního zákona. Svaz normu označil za natolik špatnou, že je třeba vypracovat zcela nový návrh.

Obchvat, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Praha letos zahájí geologický průzkum pro dostavbu okruhu

Pražský magistrát v letošním roce zahájí geologický průzkum nutný pro dokončení úseku městského okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol. Bude potřeba vyhloubit desítky sond. V rozhovoru to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Chybějící úsek známý jako Vlasta bude měřit 10,3 kilometru, z toho větší část ...

Stavební zákon, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Stavební zákon bude účinný od poloviny roku 2023, tvrdí Dostálová

Nový stavební zákon, který má urychlit a zjednodušit povolování staveb, má být účinný od poloviny roku 2023. Dnes to sdělila ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO). Platit by měl sice již od příštího roku, což je podle mnohých expertů příliš ambiciózní plán, řídit se jím však budou muset dotčené ...

Hradec Králové, Ilustrační obrázek, Fotolia.com

Hradec Králové nabídne mladým asi 50 startovacích bytů

Královéhradecká radnice nabídne mladým lidem asi 50 takzvaných startovacích bytů. Žádosti bude magistrát přijímat v druhé polovině ledna, veřejné losování nových nájemníků se uskuteční 5. února ve velkém sále Adalbertina. Včera to řekla mluvčí radnice Kateřina Šmídová. Zájem o bydlení ve startovacích bytech, v nichž ...

Metro, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Metro D: Pražský dopravní podnik vypíše tendr na první úsek

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes vypíše veřejnou zakázku na první část nové linky metra D, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely mezi nimi. Doba výstavby má být 7,5 roku a předpokládaná hodnota zakázky činí 10,8 miliardy korun bez DPH. Informoval o tom projektový manažer ...

REKLAMA