REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Geologický průzkum stavby metra D vyjde na 1,062 miliardy Kč

Geologický průzkum k výstavbě trasy pražského metra D z Pankráce do Písnice vyjde na 1,062 miliardy korun, z toho 100 milionů tvoří rezerva. Ražby v rámci průzkumu se uskuteční na čtyřech místech. Staveniště mají být předána letos 1. června a práce mají skončit nejpozději 31. srpna 2019. Vyplývá to z dokumentu, který pro město vypracovala společnost Metroprojekt. Stavba metra D začne nejdříve v úseku Pankrác - Olbrachtova. Následně bude vybudován zbylý úsek do Písnice.
Praha, metro linka D, výstavba, výkup pozemků, průzkum

"Cílem získaných informací je podklad vedoucí k návrhu opatření a způsobu ražeb metra D tak, aby nedošlo k ohrožení okolních staveb a stávající trasy C, která je v nejbližším místě vzdálená jen pět metrů," píše se v dokumentu.

Největší položku v rozpočtu průzkumu tvoří náklady na ražby, průzkumné inženýrsko-geologické práce a zařízení staveniště. Dosáhnou zhruba 818 milionů korun. Součástí rozpočtu jsou také peníze na monitoring ražeb, kácení stromů, projekční práce nebo nájmy pozemků.

V rámci průzkumu vznikne první šachta jihovýchodně od křižovatky ulic Na Strži a Budějovická. "V těchto místech budou provedeny geologické zkoušky, měření a pokusné injektáže," píše se v materiálu. Náklady na tuto část přesáhnou 360 milionů.

Druhá hloubená šachta bude mezi ulicí 5. května a nájezdovou rampou ulice Na Strži. Tyto práce, které vyjdou na 77 milionů korun, mají být hotovy do konce letošního roku. Třetí šachta bude na křižovatce ulic Na Strži a Jankovská. Z ní budou vyraženy štoly směrem ke stanici Pankrác, a to do míst, kde projektanti očekávají složité podloží. Stejně jako u první šachty budou i zde provedeny geologické zkoušky, měření nebo injektáže. Práce budou stát přes 400 milionů.

Poslední šachta bude vyhloubena na křižovatce ulic Na Strži a Antala Staška. Z ní povede 70 metrů dlouhá štola, z jejíhož konce budou prováděny ověřovací vodorovné vrty.

Metro D spojí centrum Prahy s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun a budou v něm jezdit automatizované soupravy bez řidiče. Nedávno otevřené stanice metra A do Motola vyšly na zhruba 20 miliard korun.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Navýšení daně u nemovitosti letos využilo 610 obcí

Navýšení daně u nemovitosti letos využilo 610 obcí

Navýšení daně z nemovitých věcí pomocí takzvaného místního koeficientu letos využilo 610 obcí, měst a městských částí z celkového počtu zhruba 6260 obcí. Vyplývá to z údajů Generálního finančního ...

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky pro pěší a cyklisty. Jedna by měla spojovat sídliště Závodu míru s Polabinami, druhá park Na Špici s koupalištěm Cihelna na protějším břehu.

NTK podala žalobu na Sekyra Group kvůli pádu tvarovek

NTK podala žalobu na Sekyra Group kvůli pádu tvarovek

Národní technická knihovna (NTK) v pražských Dejvicích podala žalobu na společnost Sekyra Group kvůli neúspěšnému vyjednávání o odstranění závady z vnějšího opláštění budovy. Dvě skleněné tvarovky ...

Transgas: Demolice povolena

Transgas: Demolice povolena

Stavební úřad Prahy 2 povolil demolici souboru budov Transgas na Vinohradské třídě. Proti rozhodnutí se mohou účastníci řízení do 15 dnů odvolat k magistrátu hlavního města. Vyplývá to z rozhodnutí ...

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo, které zdraží o pět procent na 615 Kč včetně DPH za gigajoule. Důvodem je nárůst cen od centrálního dodavatele, řekl to starosta Josef Viktora (ANO). ...

JAK KOUPIT BYDLENÍ

Příručka Jak koupit bydlení

E-book: Příručka ZDARMA!

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA