REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Spořilovská má být zastřešena do roku 2024 za 3,3 miliardy Kč

Zastřešení Spořilovské ulice v Praze 4, z níž hluk a smog obtěžuje obyvatele, by mohlo být hotovo do roku 2024. Náklady na stavbu jsou předběžně odhadovány na 3,3 miliardy korun. Výstavba by mohla podle materiálu začít v letech 2020 až 2021 a platit by ji měla Praha. Spořilovská společně s Jižní spojkou nahrazuje nedokončený Pražský okruh mezi D1 a D11 označovaný jako úsek 511. Kdy bude okruh dokončen, zatím není jasné.

"Městská část považuje těžké zastřešení za prioritní dopravní projekt a jsme velice rádi, že se konečně podařilo vyjednat prostředky na jeho realizaci. Situace v okolí Spořilovské je z hlediska zdraví obyvatel neúnosná. Zastřešení bude pro obyvatele okolí znamenat zásadní změnu k lepšímu," uvedl starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (SZ/Trojkoalice).

Podle harmonogramu v dokumentu by v příštím roce měl být zahájen proces EIA, který posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Stavební povolení by mohlo být vydáno v roce 2020. V témže roce se pak má uskutečnit tendr na zhotovitele stavby.

Na kolik stavba vyjde, bude v konečné fázi záležet mimo jiné na výsledku tendru na zhotovitele. Praha má už v rozpočtu na příští rok vyčleněny peníze na projekt. Ve výhledu hospodaření na další roky jsou pak podle Štěpánka peníze i na jednotlivé etapy výstavby.

Takzvané těžké zakrytí Spořilovské by se týkalo úseku dlouhého 1100 metrů. Nad zastřešenou tunelovou částí plánuje radnice nový park o výměře zhruba čtyř hektarů a nová sportoviště. Zakrytím se podle Prahy 4 zlepší hluková a emisní situace v okolí - dlouhodobě jsou tam překračovány limity, zejména hodnoty karcinogenního benzo(a)pyrenu a prachových částic. Plánováno je i prodloužení tramvají ze Spořilova směrem na Jižní Město.

Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí. Kamiony tak z Pražského okruhu ve směru na Hradec Králové jezdí po D1 a následně po Spořilovské, ze které se vrací na Jižní spojku. Situaci by měla zlepšit dostavba okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Pardubice dojednaly odkup pozemků pro autobusový terminál

Pardubice dojednaly odkup pozemků pro autobusový terminál

Město Pardubice brzy může mít potřebné pozemky pro výstavbu terminálu dálkové autobusové dopravy, který plánuje u vlakového nádraží. Po dvouletém jednání s majitelem největšího pozemku vyjednaly ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist