REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Kdo může nejvíce ovlivnit malého investora při rozhodování o TZB materiálu?

V současné době se zvyšuje stavební produkce ve všech oborech, jehož nezbytnou částí je obor TZB. Přispěly k tomu vhodné makroekonomické podmínky, růst ekonomiky, nízké sazby hypoték. I zde je však cítit nedostatek pracovních kapacit, zvlášť když zájem o učňovské vzdělání klesá, přestože kvalitní pracovník montážní firmy má slušný měsíční plat.

Montážní firma není jen dodavatelem materiálu a práce, ale že má i úlohu poradní v rámci realizace zakázky TZB.

Se svým pohledem na proces rozhodování a případné ovlivnění zákazníka v rámci ZTI se s námi podělil Ing. Majid SALEH – produktový manažer ze společnosti Pipelife Czech:

Myslím si, že v řetězci projektant – výrobce – velkoobchod – montážní firma – investor/uživatel - má u malých akcí např. u novostaveb rodinných domů či rekonstrukce bytů/domů největší ovlivňující funkci v rámci rozhodování, jaký typ materiálu/zařízení  bude instalován, montážní firma. Ta může potvrdit zákazníkovi vhodnost  použití navrženého materiálu projektantem, případně ho přesvědčit k instalaci materiálu s vyšší přidanou hodnotou.         

Tento můj názor vychází z životní praxe a zkušeností, kdy jsem zastával různé role v tomto řetězci.  Před tím, než jsem začal pracovat u společnosti Pipelife Czech s. r. o., jsem pracoval jako OSVČ – investorsko-inženýrská činnost v oblasti zřizování tepelných zařízení. Poté jsem rekonstruoval dům, kde jsem byl investorem a měl jsem jako každý vlastník domu, který rekonstruuje či opravuje, dobré i horší zkušenosti s montážními firmami. A nyní v rámci manažerské pozice „zastupuji“ roli výrobce.    

Jako příklad uvedu plastové potrubní materiály, které mimochodem tvoří nepatrnou částku investičních nákladů na výstavbu nového rodinného domu. Pokud vezmeme například náš systém PP-R Instaplast pro rozvod pitné a teplé vody a systém HT pro vnitřní odpady, tak se bavíme o objemu materiálu v hodnotě cca 5 000 Kč, což při celkových nákladech na dům v hodnotě 5 mil. Kč je podíl 0,1 % z investičních nákladů.

Zde se stále setkávám se zvykem, že montážní firma buď ze zvyklosti či pohodlnosti „šetří“ peníze investorovi; např. na teplou vodu použije trubku PP-R v rozměrové S3.2 (PN16) místo doporučené S2.5 (PN20), aby mu pak uspořila částku maximálně ve výši do 500 Kč.   

Montážní firmy by měly využít nabízenou možnost ovlivnit zákazníka a přesvědčit ho k inovovaným materiálům, resp. systémům, které jsou sice dražší, ale zároveň přináší přidanou hodnotu v podobě vyšších standardů, lepších parametrů, prodloužené záruky, životnosti atd.

Z mého pohledu a v případě volby z našeho sortimentu by montážní firma měla nabídnout např. trubky z inovovaného materiálu PP-RCT, ať se jedná o celoplastovou trubku UNIBETA či kompozitní trubku CARBOCRP, která má velmi malý teplotní koeficient délkové roztažnosti a tudíž i montážní benefit při řešení dilatace. V rámci vnitřních odpadních systémů tichý odpadní systémy MASTER 3. Mimochodem, tiché odpadní systémy se v Rakousku u novostaveb staly již běžným standardem.

Co by to znamenalo z hlediska finančních nákladů při takové kompletní záměně? Maximálně zvýšení hodnoty materiálu o 5 000 Kč, ale stále by to bylo pouze 0,2 % z investičních nákladů na stavbu celého domu! Ale s využitím obchodních dovedností a po profesionálním zdůvodnění, proč montážní firma doporučuje tyto materiály, z vlastní praxe vím, že většina investorů tuto nabídku akceptuje.

Další příležitostí je výběr materiálů, které šetří a urychlují práci. Například u systému RADOPRESS pro podlahové topení jsou to systémové desky FT-DESK, které zabezpečí jak tepelnou izolaci, tak správné zafixování trubky, ale i ochranu proti zatečení anhidridu mezi jednotlivé desky při zalití podlahy. V kombinaci s trubkami FT-FLOORTHERM (Pe-RT/AL/Pe-RT, typ PE-RT II) či FT-R18L4 (PE-RT Evoh) je pokládka systému podlahového vytápění rychlá, kvalitní, bezpečná, což opět investor ocení.

Proto i při řemesle je třeba používat hlavu, nejen nad vlastní montážní prací, ale i při jednání s investorem.

Pipelife Czech s.r.o.

logo
Kučovaniny 1778
765 02 Otrokovice

telefon: 577 111 211
e-mail: pipelife@pipelife.cz

web: www.pipelife.cz

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Instalace - TZB

Elektroměr, ilustrační obrázek - zdroj fotolia, Gina Sanders

Distributoři musí během tří let instalovat chytré elektroměry

Až 850.000 odběratelům musí tuzemští distributoři do poloviny roku 2027 nainstalovat tzv. chytré elektroměry. Dnešním dnem jim začala tříletá lhůta, během níž mají tato zařízení bezplatně nainstalovat všem zákazníkům s roční spotřebou elektřiny nad šest megawatthodin (MWh). Chytré elektroměry mají zefektivnit řízení…

E-book: Příručky ZDARMA!

Příručka Jak koupit bydlení

Jak koupit bydlení

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Poradíme s vyřízením stavebního povolení

Partner tématu

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA