REKLAMA

Praha nechá vypracovat studii alternativní trasy městského okruhu

Zástupci pražské koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, STAN a KDU-ČSL) se dnes domluvili, že nechají vypracovat studii takzvané povrchové varianty vedení městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Práce na dosud připravované variantě vedené přes Balabenku tunely se ale nezastaví. Tendr na dodavatele studie má město vypsat v polovině července a konečnou variantu vybrat na jaře 2018. Řekli to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a zastupitel Matěj Stropnický (SZ). Dohodu ještě projednají pražští radní.
Součástí Pražského okruhu je i tunel Blanka - ilustrační obrázek © fotolia.com

ANO s ČSSD prosazují variantu pracovně nazývanou Vlasta s několika tunely přes Balabenku. S tou Trojkoalice nesouhlasí a požaduje rozpracování druhé, převážně povrchové varianty.

"V půlce července město zadá externí studii, která prověří možnost zkapacitnění některých komunikací. Zároveň paní náměstkyně (Petra) Kolínská (SZ) předloží v půlce července zadání započetí změny územního plánu v tom rozsahu, jaký potřebuje městský investor a následně projektanti," řekl Dolínek.

Podle Stropnického se přípravy na výstavbě okruhu dnešní dohodou nezastavují. "Město ale předtím, než se definitivně rozhodne, tak bude mít na stole dvě porovnatelné varianty, jednu z nich vzešlou ze soutěže. Teprve na jaře příštího roku se rozhodne, zda bude investovat do té drahé varianty, nebo do té levnější, o kterou budeme usilovat my," řekl Stropnický.

Město nyní soutěží projektanty dostavby okruhu. To dnešní dohoda nezastavila.

Stavba trasy, kterou prosazují ANO a ČSSD, by v případě schválení mohla začít v roce 2023 a náklady jsou odhadovány na 40 miliard korun. Délka trasy má být 10,25 kilometru a bude se skládat ze tří úseků.

Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.

Městský nebo také vnitřní okruh staví hlavní město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Liberec, byty pro chudé, byty pro lidi v nouzi

Liberec bude poskytovat byty lidem, kteří jsou v nouzi

Liberec na podzim zahájí projekt, ve kterém poskytne byty lidem žijícím na ubytovně nebo bezdomovcům. Cílit chce na zdravotně postižené, lidi propadající sítí sociálních služeb, ohrožené ženy či ...

REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist