REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Ve Strakonicích plánují stavbu dopravního terminálu za 60 milionů

Ve Strakonicích uvažují o stavbě nového dopravního terminálu za 60 milionů korun. Měl by stát vedle dnešní budovy vlakového nádraží a supermarketu Billa. Investorem zamýšlené stavby dopravního terminálu je Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) a společnost ČSAD STTRANS. Nynější příliš velké autobusové nádraží s nevyhovující budovou by mělo ustoupit obchodnímu centru.
autobusy autobusové nádraží rekonstrukce

"Na stavbu terminálu je vydané pravomocné územní rozhodnutí, máme zažádano o stavební povolení a o dotaci. Pokud by šlo všechno podle plánu, mohli bychom začít stavět v polovině přístího roku. Konkrétní projekt připravujeme více než rok, osm let se o to snažíme," uvedl ředitel firmy ČSAD STTRANS Vladimír Warisch.

Strakonice mají důležité dopravní postavení především na železniční trati z Plzně do Českých Budějovic. Vlaky zde jezdí i ve směru do Volar a na Březnici. Hojně využívaná je také autobusová linka do Prahy.

"V nově zřízeném terminálu budou informace, čekárny, toalety. Ti, co přijedou autobusem a odjedou vlakem, přejdou suchou nohou," řekl Warisch.

SŽDC navazuje na projekt z let 2014 až 2015, kdy nechala za 456 milionů opravit strakonickou železniční stanici. "Po dohodě postupujeme s STTRANS a s městem Strakonice ve vzájemné synergii, co se týká příprav, projektové dokumentace i financování stavby," uvedl Pavel Paidar ze SŽDC.

Na železniční stanici vznikl podchod s bezbariérovým přístupem na dvě zastřešená ostrovní nástupiště, nový informační systém, bezpečnostní kamery. Zrekonstruovaný je železniční svršek i spodek v hlavních kolejích, výhybky a také mosty.

ČSAD STTRANS chce k nádraží přistavět autobusový terminál s deseti zastávkami pro autobusy, dvěma zastávkami náhradními a parkovacími plochami. Zajíždět tam mají všichni dopravci s příslušnou licencí, tak jako teď.

"Areál autobusového nádraží je příliš veliký, rozlehlý. Je náročný na údržbu, pro cestující není komfortní. Již jednou jsme zmenšovali plochu pro zastávky autobusů," vysvětlil Warisch. Dodal, že nádraží vznikalo v 80.letech v rámci svépomocné akce Z a po tolika letech nevyhovuje.

Město Strakonice si nechalo zpracovat i architektonicko-urbanistickou studii na sedmihektarový areál vedle nové budovy terminálu. "Jedná se o území, které začíná stávající budovou vlakového nádraží, prodejnou Auto Ševčík a firmou Verold," uvedl autor studie Vladimír Krajíc.

V místě autobusového nádraží studie počítá se stavbou obchodního centra o ploše 6000 metrů čtverečních, které by mělo být trasou pro pěší propojeno s novým dopravním terminálem. Možná je i stavba zcela nového mostu, který by spojoval silnici s budovou terminálu a obchodním centrem.

"Silnice, která vede okolo nádraží, je jednou z nejvytíženějších ve městě, tímto by se zlepšil pohyb chodců," dodal Krajíc.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, vege

Bartoš bude stavební řízení vysvětlovat poslancům, opozice to má za nedostatečné

Informace o digitalizaci stavebního řízení od ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše (Piráti) vyslechnou poslanci po návratu z prázdnin do Sněmovny 10. září. Na zařazení bodu zřejmě na úvod zářijové schůze dolní komory se dnes domluvil organizační výbor. Předseda klubu občanských demokratů Marek Benda po jeho…

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, Sebastian Duda

Svaz obcí žádá opravu zásadních chyb v systému stavebního řízení do 20. srpna

Svaz měst a obcí (SMO) chce po ministerstvu pro místní rozvoj (MMR) opravit některé zásadní nedodělky v systémech digitalizace stavebního řízení do 20. srpna. Tehdy se mají zástupci svazu na MMR setkat s ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem (Piráti) současně se Sdružením tajemníků městských a obecních úřadů.…

Technická místnost, ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, matteogirelli

K výměně stále zbývá až 150 tisíc kotlů, firmy čekají nápor po létě

Výměny nevyhovujících kotlů v českých domácnostech zatím váznou. V Česku je podle odhadů stále až 150.000 neekologických kotlů, které je nutné do září vyměnit. Podle výrobců sice zájem o výměnu od skončení topné sezony postupně roste, majitelé je však často plánují až na závěr léta. Po letních prázdninách proto…

Hoppi CZE, CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons

Černé stavby u Novomlýnských nádrží: Dvě šetření ombudsmana potvrdila, že na stovky černých staveb jsou úřady krátké

V případě nepovolených staveb okolo nádrže Nové Mlýny u jihomoravské obce Přítluky se stavební úřad dostal podle zjištění veřejného ochránce práv do patové situace. Množství černých staveb s nejasným vlastnictvím v kombinaci s omezeným množstvím úředníků vedou k tomu, že stavební úřad nezvládá v řízeních o odstranění…

Elektroměr, ilustrační obrázek - zdroj fotolia, Gina Sanders

Distributoři musí během tří let instalovat chytré elektroměry

Až 850.000 odběratelům musí tuzemští distributoři do poloviny roku 2027 nainstalovat tzv. chytré elektroměry. Dnešním dnem jim začala tříletá lhůta, během níž mají tato zařízení bezplatně nainstalovat všem zákazníkům s roční spotřebou elektřiny nad šest megawatthodin (MWh). Chytré elektroměry mají zefektivnit řízení…

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, ivanods

Novinky v dotacích na výměnu kotlů, které začnou platit od 1. září 2024

Domácnosti mají poslední příležitost zažádat o výhodnější podporu na výměnu kotlů 1. a 2. emisní třídy, jejichž platnost skončí 1. září. Poté už bude finanční příspěvek nižší o desítky tisíc korun. Zvýhodnění pro seniory a nízkopříjmové domácnosti ale zůstává zachováno. Novinkou je, že si od září mohou o finanční…

REKLAMA