REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

V centru Karlových Varů má vzniknout moderní dopravní terminál

Území v okolí městské tržnice v centru Karlových Varů by se v budoucnu mělo významně proměnit. Podle studie, kterou zpracovalo Studio Hangár, by měl na místě vzniknout moderní dopravní terminál, který spojí vlakovou i autobusovou dopravu včetně MHD. Studie ale počítá i s rozšířením chebského mostu, vybudováním mimoúrovňové lávky a podchodu pro chodce nebo parkovacích domů. Studii novinářům její autoři představili na dnešní společné tiskové konferenci s vedením města.
Karlovy Vary

Studii si Karlovy Vary nechaly zpracovat téměř za 800.000 korun. Celkové náklady na realizaci odhadují autoři studie zhruba na 700 milionů korun. "Budeme se snažit využít různých dotačních titulů tak, aby město z vlastního rozpočtu zaplatilo co nejméně," řekl primátor Karlových Varů Petr Kulhánek (KOA). O aktuálních možnostech dotací město podle něj jedná. Stavba by mohla začít na podzim 2018, s dokončením první etapy město počítá v roce 2021.

Komplexní řešení složitého území bude podle autorů studie ojediněné. "Obtížné to bylo v tom, že tam je spousta vazeb, jak dopravních, tak urbanistických. Jsme v centru města, kam se snažíme doplnit novou funkci tak, aby do města přirozeně vrostla a nepřinesla tam nějaké další negativní efekty. Území západně od tržnice mezi Varšavskou a Horovou doposud nikdy nebylo zastavěno," řekl jeden ze spoluautorů Vladimír Tůma.

Srdcem veřejné dopravy v Karlových Varech by se tak v těchto místech měl stát autobusový terminál. Část přímo přístupná z nově vzniklé pěší zóny ve Varšavské ulici by sloužila MHD, která tvoří zhruba 75 procent autobusového provozu ve městě. Část blíže k Horově ulici by byla určena pro linkovou dopravu. "Přímo z autobusového terminálu bude možné přejít po kryté lávce nad Horovou ulicí do nového vlakového terminálu, který bude minimalistickou variantou nynějšího Dolního nádraží. Výtahem pak bude možné sjet do podchodu pod kolejemi a dostat se do relaxačně-sportovní zóny v zeleni u řeky," uvedl Tůma.

V první etapě by také bylo nutné udělat úpravy v Horově ulici pro lepší plynulost dopravy. Na to naváže zvýšení kapacity frekventovaného Chebského mostu, který by se měl rozšířit ze dvou pruhů na čtyři. Úplně změnit by se měly i křižovatky na obou jeho koncích. Naopak průchod pro peší by se na Chebském mostě měl minimalizovat. Místo něj budou moci využívat asi 270 metrů dlouhou krytou lávku, která bude začínat u Magistrátu II a napojí se na vlakový a autobusový terminál. Lávka by podle autorů studie vyřešila propojení terminálů s Horním nádražím a celkové propojení centra města se čtvrtí Rybáře nebo Růžovým vrchem.

Úbytek parkovacích míst řeší studie výstavbou dvou parkovacích domů o kapacitě 440 a 100 automobilů. Ty by ale zřejmě vznikly až v některé z dalších stavebních etap.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Senát podpořil výstavbu dálnic ve Zlínském kraji

Senát podpořil výstavbu dálnic ve Zlínském kraji

Senát podpořil urychlení výstavby dálnic z Otrokovic do Břeclavi a z Hulína na hranice se Slovenskem, které by měly zlepšit dopravní situaci ve Zlínském kraji. Horní komora Parlamentu se záležitostí ...

SFDI bude příští rok hospodařit s 86,3 miliardy korun

SFDI bude příští rok hospodařit s 86,3 miliardy korun

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), ze kterého jsou financovány zejména stavby a opravy silnic a železnic, se příští rok zvýší na 86,3 miliardy korun. Je to téměř o 14 miliard Kč ...

Nový stavební zákon, územní plánování

Odmítne vláda návrh ODS na změny ve stavebním řízení?

Návrh poslanců ODS na změny ve stavebním řízení zřejmě narazí na nesouhlas vlády. Vláda na středečním zasedání zřejmě odmítne návrh občanských demokratů vypustit ze stavebního zákona ustanovení, ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Jak plánovat opravy a finance? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška