REKLAMA

V centru Karlových Varů má vzniknout moderní dopravní terminál

Území v okolí městské tržnice v centru Karlových Varů by se v budoucnu mělo významně proměnit. Podle studie, kterou zpracovalo Studio Hangár, by měl na místě vzniknout moderní dopravní terminál, který spojí vlakovou i autobusovou dopravu včetně MHD. Studie ale počítá i s rozšířením chebského mostu, vybudováním mimoúrovňové lávky a podchodu pro chodce nebo parkovacích domů. Studii novinářům její autoři představili na dnešní společné tiskové konferenci s vedením města.
Karlovy Vary

Studii si Karlovy Vary nechaly zpracovat téměř za 800.000 korun. Celkové náklady na realizaci odhadují autoři studie zhruba na 700 milionů korun. "Budeme se snažit využít různých dotačních titulů tak, aby město z vlastního rozpočtu zaplatilo co nejméně," řekl primátor Karlových Varů Petr Kulhánek (KOA). O aktuálních možnostech dotací město podle něj jedná. Stavba by mohla začít na podzim 2018, s dokončením první etapy město počítá v roce 2021.

Komplexní řešení složitého území bude podle autorů studie ojediněné. "Obtížné to bylo v tom, že tam je spousta vazeb, jak dopravních, tak urbanistických. Jsme v centru města, kam se snažíme doplnit novou funkci tak, aby do města přirozeně vrostla a nepřinesla tam nějaké další negativní efekty. Území západně od tržnice mezi Varšavskou a Horovou doposud nikdy nebylo zastavěno," řekl jeden ze spoluautorů Vladimír Tůma.

Srdcem veřejné dopravy v Karlových Varech by se tak v těchto místech měl stát autobusový terminál. Část přímo přístupná z nově vzniklé pěší zóny ve Varšavské ulici by sloužila MHD, která tvoří zhruba 75 procent autobusového provozu ve městě. Část blíže k Horově ulici by byla určena pro linkovou dopravu. "Přímo z autobusového terminálu bude možné přejít po kryté lávce nad Horovou ulicí do nového vlakového terminálu, který bude minimalistickou variantou nynějšího Dolního nádraží. Výtahem pak bude možné sjet do podchodu pod kolejemi a dostat se do relaxačně-sportovní zóny v zeleni u řeky," uvedl Tůma.

V první etapě by také bylo nutné udělat úpravy v Horově ulici pro lepší plynulost dopravy. Na to naváže zvýšení kapacity frekventovaného Chebského mostu, který by se měl rozšířit ze dvou pruhů na čtyři. Úplně změnit by se měly i křižovatky na obou jeho koncích. Naopak průchod pro peší by se na Chebském mostě měl minimalizovat. Místo něj budou moci využívat asi 270 metrů dlouhou krytou lávku, která bude začínat u Magistrátu II a napojí se na vlakový a autobusový terminál. Lávka by podle autorů studie vyřešila propojení terminálů s Horním nádražím a celkové propojení centra města se čtvrtí Rybáře nebo Růžovým vrchem.

Úbytek parkovacích míst řeší studie výstavbou dvou parkovacích domů o kapacitě 440 a 100 automobilů. Ty by ale zřejmě vznikly až v některé z dalších stavebních etap.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Dálnice, výstavba

ŘSD dnes zahájí stavbu dalších úseků D6 na Rakovnicku

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájí stavbu dalších úseků karlovarské dálnice D6 na Rakovnicku. Jde o úseky Nové Strašecí - Řevničov a obchvat Řevničova. Oba by měly být dokončené v roce ...

Ceny rodinných domů, ceny bytů, porovnání, růst cen nemovitostí

Ceny nemovitostí: Rodinné domy zdražují rychleji než byty

Ceny rodinných domů v Česku od začátku roku do konce října vzrostly téměř dvakrát rychleji než u bytů. Zatímco rodinné domy zdražily v průměru o 13,5 procenta, v případě bytů o 7,2 procenta. Vyplývá ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist