REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Gotthardský železniční úpatní tunel - nejdelší tunel na světě

Bezpečnostní systém Siemens zahrnuje více než 200 000 snímačů, řídicí elektroniku a monitorovací zařízení. I díky těmto moderním technologiím bylo možno nový tunel počátkem června otevřít pro osobní železniční dopravu.

Řídicí systém ovládá a sleduje veškerá zařízení zcela automaticky. V tunelu jsou instalovány snímače, řídicí elektronika a monitorovací zařízení.

Společnost Siemens dodala a nainstalovala řídicí systém tunelu do obou center, která fungují nezávisle na sobě a navzájem se zálohují. Jízda každého vlaku je zaznamenávána a zobrazuje se v řídicím centru. Systém řídí celou infrastrukturu, která zahrnuje 3 200 kilometrů elektrických kabelů a 2 600 kilometrů datových kabelů. Dokáže též detekovat nedovřené dveře či nesvítící světlo. V centrech sleduje aktuální situaci v tunelu na 60 zaměstnanců.

Tunelem projíždí více než 200 vlaků denně rychlostí až 250 km/h, a proto zde má bezpečnost prvořadý význam. Tubusy jsou každých 300 metrů propojeny příčnými chodbami, které umožní pasažérům vlaku v případě požáru uniknout do jiného tubusu. Každý tubus je vybaven dvěma stanicemi nouzového zastavení, jejichž délka činí 600 metrů, a které umožní evakuaci až 1 000 pasažérů.

Detekce požáru je zabezpečena pomocí tří různých detekčních systémů, které přímo ovládají vzduchové záklopky v případě nutné evakuace. Siemens zde využil svůj systém detekce požárů Fibrolaser, a zároveň vybavil Gotthardský úpatní tunel termokamerami a detektory kouře, které průběžně měří teplotu a kontrolují přítomnost kouřových částic ve vzduchu.

Siemens, s.r.o.

logo
Siemensova 1
155 00 Praha 13

telefon: 233 033 402, fax: 233 033 640
e-mail: michal.bassy@siemens.com

web: www.siemens.cz/hvac

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Dálnice - ilustrační obrázek, fotolia, hcast

Stát nepočítá s dostavbou D3 pomocí PPP, podle Kupky by to bylo rizikové

Stát nebude stavět středočeský úsek dálnice D3 pomocí takzvaného PPP projektu, tedy za pomoci soukromých peněz. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) by to kvůli častým odvoláním a žalobám odpůrců trasy bylo značně rizikové. Kupka to řekl na dnešním setkání se starosty v Jílovém u Prahy. Zástupci dotčených obcí,…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

Veřejné stavební zakázky dosáhly loni stejné hodnoty jako v roce 2021

Hodnota veřejných stavebních zakázek byla loni prakticky stejná jako v roce 2021. Veřejní investoři zadali v roce 2022 stavebním firmám práci v hodnotě 235,3 miliardy korun, což je meziroční pokles o 0,2 procenta, přičemž u zakázek na pozemní stavby vzrostla o 2,1 procenta a u inženýrských staveb o procento klesla.…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, robsonphoto

Před čtvrt stoletím byl otevřen Strahovský tunel v Praze

Před 25 lety, 2. prosince 1997, byl otevřen Strahovský tunel v Praze. Jeho výstavba trvala 12 let a v době svého zprovoznění byl nejdelším silničním tunelem v České republice. Na severní straně tunelu navazuje od září 2015 Brusnický tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka ústícího na trojském břehu Vltavy.

REKLAMA