REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Gotthardský železniční úpatní tunel - nejdelší tunel na světě

Bezpečnostní systém Siemens zahrnuje více než 200 000 snímačů, řídicí elektroniku a monitorovací zařízení. I díky těmto moderním technologiím bylo možno nový tunel počátkem června otevřít pro osobní železniční dopravu.

Řídicí systém ovládá a sleduje veškerá zařízení zcela automaticky. V tunelu jsou instalovány snímače, řídicí elektronika a monitorovací zařízení.

Společnost Siemens dodala a nainstalovala řídicí systém tunelu do obou center, která fungují nezávisle na sobě a navzájem se zálohují. Jízda každého vlaku je zaznamenávána a zobrazuje se v řídicím centru. Systém řídí celou infrastrukturu, která zahrnuje 3 200 kilometrů elektrických kabelů a 2 600 kilometrů datových kabelů. Dokáže též detekovat nedovřené dveře či nesvítící světlo. V centrech sleduje aktuální situaci v tunelu na 60 zaměstnanců.

Tunelem projíždí více než 200 vlaků denně rychlostí až 250 km/h, a proto zde má bezpečnost prvořadý význam. Tubusy jsou každých 300 metrů propojeny příčnými chodbami, které umožní pasažérům vlaku v případě požáru uniknout do jiného tubusu. Každý tubus je vybaven dvěma stanicemi nouzového zastavení, jejichž délka činí 600 metrů, a které umožní evakuaci až 1 000 pasažérů.

Detekce požáru je zabezpečena pomocí tří různých detekčních systémů, které přímo ovládají vzduchové záklopky v případě nutné evakuace. Siemens zde využil svůj systém detekce požárů Fibrolaser, a zároveň vybavil Gotthardský úpatní tunel termokamerami a detektory kouře, které průběžně měří teplotu a kontrolují přítomnost kouřových částic ve vzduchu.

Siemens, s.r.o.

logo
Siemensova 1
155 00 Praha 13

telefon: 233 033 402, fax: 233 033 640
e-mail: michal.bassy@siemens.com

web: www.siemens.cz/chytry-termostat

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Pražské metro - foto: Jiří Zilvar

Před 55 lety začala výstavba metra. Původní projekt byla podzemní tramvaj

Úvahy o vybudování podzemní dráhy v Praze se objevily už na konci 19. století a konkrétnější plány pak na sklonku první republiky, stavět se ale začalo teprve koncem 60. let minulého století. Za oficiální zahájení výstavby je považován 7. leden 1966, kdy se v Opletalově ulici zanořilo do země pneumatické kladivo v…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Příprava dopravních staveb by od letoška měla zrychlit

Přípravu dopravních a energetických staveb by měla od letoška urychlit novela liniového zákona. Ta počítá například s rozšířením tzv. mezitímního rozhodnutí, což by umožnilo začít stavět dálnice a železnice okamžitě, jakmile stát získá přístup k pozemkům v rámci stavebního povolení. Nebude už tak nutné čekat na…

Železniční most - zdroj fotolia.com

V ČR vyžaduje 319 železničních mostů zásah, stát na ně dá miliardy

Stát chce v příštích deseti letech investovat do zlepšení kvality železničních mostů téměř deset miliard korun. V současnosti vyžaduje stavební zásah 319 mostů, což je 4,7 procenta z celkového počtu železničních mostů v ČR. I tak se ovšem jejich situace v posledních letech zlepšuje, na přelomu tisíciletí byl podíl…

Plzeň hlavní nádraží

Historickou budovu nádraží v Plzni čeká oprava za 720 milionů

Historickou památkově chráněnou budovu hlavního vlakového nádraží v Plzni čeká od příštího roku kompletní rekonstrukce. Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele oprav, s nimiž by se mělo začít v březnu 2021. Trvat by měly dva a půl roku a předpokládané celkové náklady jsou 721 milionů korun, sdělila…

REKLAMA