REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Silnější nástroje. Větší výkon. Lepší volba

Lepší nástroje, lepší práce. To platí beze zbytku i v případě, že jde o rozbíjení živičného nebo betonového povrchu vozovky a pokládání nového podloží. Nástroje, které se předčasně opotřebují, mohou způsobit odstávku silniční frézy, způsobit zpoždění termínu projektu a zvýšit rozpočet.

Inovované frézovací hroty nové typové řady s názvem Road King, „král silnic“, jsou právě těmi lepšími nástroji, které přinášejí větší výkon frézování.

Silniční frézovací hroty Road King od firmy Kennametal se vyznačují vylepšenou konstrukcí tělesa. Při jejím návrhu se bral ohled na snadné pronikání do materiálu s menším namáháním lůžka, držáku nástroje a upínacího mechanismu.

„Na zvýšení opotřebení nástrojů má vliv mnoho faktorů,“ říká Thomas Chudowski, Senior Global Product Manager divize obnovy vozovek u firmy Kennametal. Na hloubku řezu, rychlost dopředného pohybu stroje, volbu chlazení, držáků nástrojů a výkonu stroje mají vliv pracovní podmínky (materiál vozovky, teplota). Mnoho může pozitivně nebo negativně ovlivnit operátor. „Může zvolit typ nástroje, nastavit rychlost stroje a hloubku řezu, a samozřejmě tak má vliv na to, jakou údržbu bude stroj včetně frézovacího bubnu, vyžadovat.“

Podle druhu práce je třeba vybrat správný typ nástrojů. Příliš malý nástroj nevydrží dlouho a důsledkem jsou častější odstávky pro výměnu nástrojů. Příliš velký nástroj na stroji s malým výkonem zase zpomaluje práci. Životnost nástroje je sice delší, ale efektivita práce je nepřijatelně nízká, zvláště když za frézováním bezprostředně následuje pokládání nového povrchu.

Při projektech rekultivace jsou obvykle požadovány silnější frézovací hroty, zatímco při frézování vozovky výkonnost stroje zvyšují štíhlejší nástroje. Řada Road King od firmy Kennametal je jednotný systém nástrojů vhodných jak pro stabilizaci zeminy a hornin při rekultivačních pracích, tak pro frézování vozovek, který je navržen tak, aby zákazníkům přinášel maximální výhody.

Vylepšené vlastnosti silničních frézovacích břitů Road King zahrnují:

  • konstrukci tělesa, která umožňuje snadné pronikání do materiálu s menším namáháním lůžka, držáku nástroje a upínacího mechanismu,
  • optimalizovaný tvar hrotů (s plochým spodkem stejně jako se sedlem) pro různé pracovní podmínky, avšak jednotnou konstrukci tělesa, která výrazně zjednodušuje zásobování,
  • zvýšenou pevnost tělesa všech nástrojů pro maximální odolnost proti opotřebení,
  • stopku nástroje s drážkou, která optimalizuje chování nástroje při rotaci a snižuje opotřebení hrotu,
  • konstrukci hlavy, která odvádí materiál od nástroje a omezuje hromadění jemného prachu mezi lůžkem a stopkou,
  • větší průměr límce, který zvyšuje ochranu držáku nástroje.

Zkušenosti s konstruováním bubnu a držáků

Společnost Kennametal navíc může nabídnout dlouhodobé zkušenosti s konstruováním a výrobou kompletních frézovacích válců, zahrnujících nejen samotné válce pro silniční frézy, ale také řadu nástrojů s kuželovou stopkou, objímek a upínacích bloků v široké škále konfigurací, zahrnující bloky pro navařování stejně jako patentovaný rychlovýměnný systém, který nevyžaduje navařování a v některých případech ani uchycení šroubem.

Současně s nejnovějšími nástroji zdůrazňuje firma Kennametal také význam úpravy válců na zakázku, která je klíčem k tomu, aby zákazník skutečně dosáhnul očekávané produktivity. S bohatou nabídkou vzorů pro osazení válce hroty dokážou technici firmy Kennametal přizpůsobit konstrukci válce specifickým požadavkům zákazníka podle uživatelsky volitelných parametrů, jako jsou požadovaný vzor osazení noži, průměr válce, šířka, dopředná rychlost a otáčky. Uživatelé tak mohou určit celkový počet potřebných nástrojů, celkovou šířku řezu, úhel boční lišty, radiální rozteč nožů, úhel stírací lišty a požadovanou světlou výšku vyhazovače. K dispozici jsou konfigurace válců pro různé pracovní podmínky a pro různé silniční stroje podle specifikací jejich výrobců.

„Srdcem nových silničních nožů Road King je frézovací výkon,“ dodává Chudowski, „a testy ukazují, že nová konstrukce přinesla podstatné zlepšení. V těžkých hospodářských časech jsou nástroje Road King tím, co pomáhá zákazníkům dodržet rozpočet a přitom dosáhnout vysokého výkonu frézování.“

Více informací.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Ostrava, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia.com, kaprikfoto

Studie má navrhnout nejlepší propojení centra Ostravy s Dolní oblastí

Ostrava vyhlásila veřejnou zakázku na zpracování koncepční urbanistické studie budoucího využití území, které propojuje centrum krajské metropole s turisticky atraktivní Dolní oblastí Vítkovice. Cílem studie má být analýza území i zapracování všech dosud vzniklých dokumentů, které se k němu vztahují. Úkolem…

Tramvaj, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia.com, chalabala

Praha schválila změnu územního plánu pro tramvaje k hlavnímu nádraží

Praha změnila územní plán, aby bylo možné vybudovat tramvajovou trať z Vinohradské třídy kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. Změnu dnes schválili zastupitelé. Kdy se začne stavět zatím není jasné, magistrát spolu s radnicí Prahy 1 plánuje i úpravy Vrchlického sadů u nádraží. Praha kromě této trasy chystá…

Brno, Ilustrační obrázek © fotolia.com, joyt

Do finále soutěže na nové nádraží v Brně postoupily čtyři návrhy

Porota mezinárodní soutěže o návrh na nové hlavní náraží v Brně vybrala z 12 týmů čtyři do finále. Jejich úkolem bude rozpracovat návrhy do větší podrobnosti, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí Kanceláře architekta města Brna Jana Běhalová. Týmy mají vyrobit i fyzický model nádraží včetně jeho okolí. Jména čtyř…

Zdroj: Adobe Stock - mike mareen

Dálnici D4 stavíme od 60. let. Další úsek bude formou PPP. Začne se březnu

Výstavba a provoz části dálnice D4 mezi Příbrami a Pískem formou PPP je definitivně stvrzena. Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) podepsal smlouvu s francouzským konsorciem DIVia. Stavba by měla začít v března, řekl po podpisu Havlíček. Jde o první projekt výstavby dálnice formou PPP v Česku. Co je PPP a jak šel…

Stavba, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Stavba dálnice D4 bude formou PPP projektu. Bude to výhodné?

Sněmovna dnes schválila finanční závazek státu vůči francouzskému konsorciu DIVia za dostavbu dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Celkem je to zhruba 30,5 miliardy korun. DIVia postaví dálnici formou PPP projektu, tedy projektu partnerství mezi státem a soukromým sektorem.

E-book: Příručky ZDARMA!

Příručka Jak koupit bydlení

Jak koupit bydlení

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Poradíme s vyřízením stavebního povolení

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akce a slevy

Zdroj: IVAR CS

Akce IVAR DAB Studená voda

Akce IVAR DAB Studená voda

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA