REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Silnější nástroje. Větší výkon. Lepší volba

Lepší nástroje, lepší práce. To platí beze zbytku i v případě, že jde o rozbíjení živičného nebo betonového povrchu vozovky a pokládání nového podloží. Nástroje, které se předčasně opotřebují, mohou způsobit odstávku silniční frézy, způsobit zpoždění termínu projektu a zvýšit rozpočet.

Inovované frézovací hroty nové typové řady s názvem Road King, „král silnic“, jsou právě těmi lepšími nástroji, které přinášejí větší výkon frézování.

Silniční frézovací hroty Road King od firmy Kennametal se vyznačují vylepšenou konstrukcí tělesa. Při jejím návrhu se bral ohled na snadné pronikání do materiálu s menším namáháním lůžka, držáku nástroje a upínacího mechanismu.

„Na zvýšení opotřebení nástrojů má vliv mnoho faktorů,“ říká Thomas Chudowski, Senior Global Product Manager divize obnovy vozovek u firmy Kennametal. Na hloubku řezu, rychlost dopředného pohybu stroje, volbu chlazení, držáků nástrojů a výkonu stroje mají vliv pracovní podmínky (materiál vozovky, teplota). Mnoho může pozitivně nebo negativně ovlivnit operátor. „Může zvolit typ nástroje, nastavit rychlost stroje a hloubku řezu, a samozřejmě tak má vliv na to, jakou údržbu bude stroj včetně frézovacího bubnu, vyžadovat.“

Podle druhu práce je třeba vybrat správný typ nástrojů. Příliš malý nástroj nevydrží dlouho a důsledkem jsou častější odstávky pro výměnu nástrojů. Příliš velký nástroj na stroji s malým výkonem zase zpomaluje práci. Životnost nástroje je sice delší, ale efektivita práce je nepřijatelně nízká, zvláště když za frézováním bezprostředně následuje pokládání nového povrchu.

Při projektech rekultivace jsou obvykle požadovány silnější frézovací hroty, zatímco při frézování vozovky výkonnost stroje zvyšují štíhlejší nástroje. Řada Road King od firmy Kennametal je jednotný systém nástrojů vhodných jak pro stabilizaci zeminy a hornin při rekultivačních pracích, tak pro frézování vozovek, který je navržen tak, aby zákazníkům přinášel maximální výhody.

Vylepšené vlastnosti silničních frézovacích břitů Road King zahrnují:

  • konstrukci tělesa, která umožňuje snadné pronikání do materiálu s menším namáháním lůžka, držáku nástroje a upínacího mechanismu,
  • optimalizovaný tvar hrotů (s plochým spodkem stejně jako se sedlem) pro různé pracovní podmínky, avšak jednotnou konstrukci tělesa, která výrazně zjednodušuje zásobování,
  • zvýšenou pevnost tělesa všech nástrojů pro maximální odolnost proti opotřebení,
  • stopku nástroje s drážkou, která optimalizuje chování nástroje při rotaci a snižuje opotřebení hrotu,
  • konstrukci hlavy, která odvádí materiál od nástroje a omezuje hromadění jemného prachu mezi lůžkem a stopkou,
  • větší průměr límce, který zvyšuje ochranu držáku nástroje.

Zkušenosti s konstruováním bubnu a držáků

Společnost Kennametal navíc může nabídnout dlouhodobé zkušenosti s konstruováním a výrobou kompletních frézovacích válců, zahrnujících nejen samotné válce pro silniční frézy, ale také řadu nástrojů s kuželovou stopkou, objímek a upínacích bloků v široké škále konfigurací, zahrnující bloky pro navařování stejně jako patentovaný rychlovýměnný systém, který nevyžaduje navařování a v některých případech ani uchycení šroubem.

Současně s nejnovějšími nástroji zdůrazňuje firma Kennametal také význam úpravy válců na zakázku, která je klíčem k tomu, aby zákazník skutečně dosáhnul očekávané produktivity. S bohatou nabídkou vzorů pro osazení válce hroty dokážou technici firmy Kennametal přizpůsobit konstrukci válce specifickým požadavkům zákazníka podle uživatelsky volitelných parametrů, jako jsou požadovaný vzor osazení noži, průměr válce, šířka, dopředná rychlost a otáčky. Uživatelé tak mohou určit celkový počet potřebných nástrojů, celkovou šířku řezu, úhel boční lišty, radiální rozteč nožů, úhel stírací lišty a požadovanou světlou výšku vyhazovače. K dispozici jsou konfigurace válců pro různé pracovní podmínky a pro různé silniční stroje podle specifikací jejich výrobců.

„Srdcem nových silničních nožů Road King je frézovací výkon,“ dodává Chudowski, „a testy ukazují, že nová konstrukce přinesla podstatné zlepšení. V těžkých hospodářských časech jsou nástroje Road King tím, co pomáhá zákazníkům dodržet rozpočet a přitom dosáhnout vysokého výkonu frézování.“

Více informací.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: bhisham pratap padha

Nejvyšší železniční most světa vypadá jako křehké monstrum

Cesta z Udhampuru do Baramully, tedy napříč údolím Kašmíru, dost dobře nepatří k výletům, které si lidé mimo Indii plánují jako cíl dovolené. Přesto si naši pozornost zaslouží. Trasa železnice dlouhá 338 kilometrů je totiž plná překvapení. Nechybí strhující výhledy do hlubokých údolí, dramatické scenérie velehor a…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia

Část dálnice D1 na Benešovsku se bude kvůli špatnému betonu znovu opravovat

Dálnici D1 čeká oprava už zrekonstruovaného úseku. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl dnes novinářům řekl, že provoz na D1 se omezí pravděpodobně příští pátek 17. září zhruba na dva týdny, a to v 600 až 800 metrů dlouhém úseku mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu. Opraví se zde nekvalitní beton.…

Zdroj: Michiel van der Kleij

V Holandsku staví most 3D tiskárna. Nemožné ihned, zázraky do tří dnů

Projektů, které dokazují šíři využitelnosti 3D tisku ve stavebnictví, se vrší jeden na druhý. Jen málokterý alternativní tvůrce se ale zatím odhodlal vstoupit na „mokrý“ terén. Prázdný prostor mezi dvěma břehy teď ale dost originálním způsobem vyplnil nizozemský architekt a designér Michiel van der Kley.

Železnice-ilustrační obrázek, fotolia

Architekti v soutěži navrhnou podobu terminálu rychlodráhy v Roudnici nad Labem

Správa železnic chystá další architektonickou soutěž na podobu terminálu vysokorychlostní železnice, a to v Roudnici nad Labem. Terminál bude na připravované trase z Prahy do Drážďan. Informovala o tom Správa železnic v tiskové zprávě. Organizace už dříve uskutečnila architektonickou soutěž také pro terminál…

REKLAMA

REKLAMA