REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Speciální práškové nátěry ochrání veřejná místa před graffiti a plakáty

Graffiti, nejrůznější nápisy, nálepky a plakáty rozdělují lidi na dva tábory. Zatímco jedni je považují za umění a vyjádření svobodného uměleckého ducha, většina obyvatel na ně nahlíží jako na vandalismus, který hyzdí a ničí veřejné prostory.

Stále více měst a obcí proto hledá způsob, jak jejich vzniku zamezit. Řešení přináší speciální nátěr od BASF, který zabraňuje znečištění a snižuje také náklady na následné čištění.

Útoky vandalů trpí i Praha

Problémy se streetartovými umělci trápí všechny světové metropole, jen v Praze investují ročně městské části na odstranění škod desítky milionů korun. A velké částky za vandaly poničený majetek vydává každý rok také pražský Dopravní podnik. Ten za odstranění nelegálních výlepů v metru zaplatí ročně zhruba 1,5 milionu korun. Odstranění 1m2 polepené plochy stojí přibližně 300 Kč*. Další miliony pak spolknou náklady na čištění tramvají, autobusů a zastávek.

Plochy lze ošetřit novým přípravkem na bázi polyuretanu, díky svému nepřilnavému povrchu zabraňuje nalepování nejrůznějších předmětů a chrání tak veřejný majetek před pouličními „umělci“. Je také vysoce odolný proti povětrnostním vlivům. Přípravek je možné nanášet pouze na kovové, respektive vodivé podklady, jelikož se aplikuje a zatvrzuje horkem. Není proto vhodný pro fasády domů či zdí.

Nátěr RELEST® Powder PUR Anti-Sticker je speciálně vhodný pro nanášení na místa s vysokou mírou opotřebení, jako jsou lavičky v parku, stožáry osvětlení, sloupy dopravních návěstí, autobusové zastávky či panelové skříně elektrických jističů. Materiál vytváří mírně zdrsněný povrch, plakáty ani samolepky na něm proto nedrží a graffiti jde snadno odstranit běžnými rozpouštědly, která reagují na složky obsažené v lacích, jimiž bylo graffiti vytvořeno,“ říká PR manažerka BASF Silvia Tajbliková.

* Zdroj: www.dpp.cz

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Pražské metro - foto: Jiří Zilvar

Před 55 lety začala výstavba metra. Původní projekt byla podzemní tramvaj

Úvahy o vybudování podzemní dráhy v Praze se objevily už na konci 19. století a konkrétnější plány pak na sklonku první republiky, stavět se ale začalo teprve koncem 60. let minulého století. Za oficiální zahájení výstavby je považován 7. leden 1966, kdy se v Opletalově ulici zanořilo do země pneumatické kladivo v…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Příprava dopravních staveb by od letoška měla zrychlit

Přípravu dopravních a energetických staveb by měla od letoška urychlit novela liniového zákona. Ta počítá například s rozšířením tzv. mezitímního rozhodnutí, což by umožnilo začít stavět dálnice a železnice okamžitě, jakmile stát získá přístup k pozemkům v rámci stavebního povolení. Nebude už tak nutné čekat na…

Železniční most - zdroj fotolia.com

V ČR vyžaduje 319 železničních mostů zásah, stát na ně dá miliardy

Stát chce v příštích deseti letech investovat do zlepšení kvality železničních mostů téměř deset miliard korun. V současnosti vyžaduje stavební zásah 319 mostů, což je 4,7 procenta z celkového počtu železničních mostů v ČR. I tak se ovšem jejich situace v posledních letech zlepšuje, na přelomu tisíciletí byl podíl…

Plzeň hlavní nádraží

Historickou budovu nádraží v Plzni čeká oprava za 720 milionů

Historickou památkově chráněnou budovu hlavního vlakového nádraží v Plzni čeká od příštího roku kompletní rekonstrukce. Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele oprav, s nimiž by se mělo začít v březnu 2021. Trvat by měly dva a půl roku a předpokládané celkové náklady jsou 721 milionů korun, sdělila…

REKLAMA