REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Speciální práškové nátěry ochrání veřejná místa před graffiti a plakáty

Graffiti, nejrůznější nápisy, nálepky a plakáty rozdělují lidi na dva tábory. Zatímco jedni je považují za umění a vyjádření svobodného uměleckého ducha, většina obyvatel na ně nahlíží jako na vandalismus, který hyzdí a ničí veřejné prostory.

Stále více měst a obcí proto hledá způsob, jak jejich vzniku zamezit. Řešení přináší speciální nátěr od BASF, který zabraňuje znečištění a snižuje také náklady na následné čištění.

Útoky vandalů trpí i Praha

Problémy se streetartovými umělci trápí všechny světové metropole, jen v Praze investují ročně městské části na odstranění škod desítky milionů korun. A velké částky za vandaly poničený majetek vydává každý rok také pražský Dopravní podnik. Ten za odstranění nelegálních výlepů v metru zaplatí ročně zhruba 1,5 milionu korun. Odstranění 1m2 polepené plochy stojí přibližně 300 Kč*. Další miliony pak spolknou náklady na čištění tramvají, autobusů a zastávek.

Plochy lze ošetřit novým přípravkem na bázi polyuretanu, díky svému nepřilnavému povrchu zabraňuje nalepování nejrůznějších předmětů a chrání tak veřejný majetek před pouličními „umělci“. Je také vysoce odolný proti povětrnostním vlivům. Přípravek je možné nanášet pouze na kovové, respektive vodivé podklady, jelikož se aplikuje a zatvrzuje horkem. Není proto vhodný pro fasády domů či zdí.

Nátěr RELEST® Powder PUR Anti-Sticker je speciálně vhodný pro nanášení na místa s vysokou mírou opotřebení, jako jsou lavičky v parku, stožáry osvětlení, sloupy dopravních návěstí, autobusové zastávky či panelové skříně elektrických jističů. Materiál vytváří mírně zdrsněný povrch, plakáty ani samolepky na něm proto nedrží a graffiti jde snadno odstranit běžnými rozpouštědly, která reagují na složky obsažené v lacích, jimiž bylo graffiti vytvořeno,“ říká PR manažerka BASF Silvia Tajbliková.

* Zdroj: www.dpp.cz

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Nádraží v Brně - foto Jan Krmaš

Ministerstvo dopravy nechce sdělit termín přesunu nádraží v Brně

Ministerstvo dopravy nechce ohledně modernizace brněnského železničního uzlu a přesunu hlavního nádraží na místo dnešního dolního sdělit žádný termín, kdy by se mohlo začít stavět. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) na tiskové konferenci řekl, že se chce se situací nejprve řádně seznámit a že prioritou je ...

Praha vymění ledolamy, které chrání pilíře Karlova mostu

Praha vymění ledolamy, které chrání pilíře Karlova mostu

Pražská městská firma Technická správa komunikací (TSK) začne v polovině června vyměňovat dřevěné ledolamy, které chrání všech sedm pilířů Karlova mostu. Vyjde na 29,5 milionu korun. Přípravné práce již začaly, celá výměna pak potrvá do konce roku. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí TSK Barbora Lišková. Bude ...

Při průzkumu mohyl u D3 pomáhá archeologům letecké skenování

Při průzkumu mohyl u D3 pomáhá archeologům letecké skenování

Jihočeským archeologům, kteří zkoumají pravěká a raně středověká mohylová pohřebiště při trase dálnice D3 i jinde, pomáhá letecké skenování povrchu. Nové mohyly tak objevili poblíž Plavu na Českobudějovicku i u Bechyně. V jižních Čechách jsou tisíce mohyl, mnoho z nich neprozkoumaných. Na konferenci archeologů z ČR, ...

Na Pankráci byly zahájeny práce pro geologický průzkumu metra D

Na Pankráci byly zahájeny práce pro geologický průzkumu metra D

Na pražské Pankráci začaly přípravné práce geologického průzkumu pro stavbu trasy metra D z Pankráce do Písnice. Sdělila to mluvčí dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Průzkum začne letos 19. června a vyjde na zhruba 1,58 miliardy korun. Se zahájením průzkumu souhlasili před dvěma týdny pražští radní, kteří ...

Výstavba protipovodňové ochrany Olomouce jede podle plánu

Výstavba protipovodňové ochrany Olomouce jede podle plánu

Před zraky místních roste nový most v Komenského ulici. Stavbaři dokončili pilíře spodní stavby a nyní budují podpěrnou konstrukci mostovky. Souběžně realizují přeložku inženýrských sítí včetně kanalizačního sběrače. Činí se však také archeologové – v místě budoucí náplavky na pravém břehu řeky Moravy objevili základy ...

REKLAMA