REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa!

Speciální práškové nátěry ochrání veřejná místa před graffiti a plakáty

Graffiti, nejrůznější nápisy, nálepky a plakáty rozdělují lidi na dva tábory. Zatímco jedni je považují za umění a vyjádření svobodného uměleckého ducha, většina obyvatel na ně nahlíží jako na vandalismus, který hyzdí a ničí veřejné prostory.

Stále více měst a obcí proto hledá způsob, jak jejich vzniku zamezit. Řešení přináší speciální nátěr od BASF, který zabraňuje znečištění a snižuje také náklady na následné čištění.

Útoky vandalů trpí i Praha

Problémy se streetartovými umělci trápí všechny světové metropole, jen v Praze investují ročně městské části na odstranění škod desítky milionů korun. A velké částky za vandaly poničený majetek vydává každý rok také pražský Dopravní podnik. Ten za odstranění nelegálních výlepů v metru zaplatí ročně zhruba 1,5 milionu korun. Odstranění 1m2 polepené plochy stojí přibližně 300 Kč*. Další miliony pak spolknou náklady na čištění tramvají, autobusů a zastávek.

Plochy lze ošetřit novým přípravkem na bázi polyuretanu, díky svému nepřilnavému povrchu zabraňuje nalepování nejrůznějších předmětů a chrání tak veřejný majetek před pouličními „umělci“. Je také vysoce odolný proti povětrnostním vlivům. Přípravek je možné nanášet pouze na kovové, respektive vodivé podklady, jelikož se aplikuje a zatvrzuje horkem. Není proto vhodný pro fasády domů či zdí.

Nátěr RELEST® Powder PUR Anti-Sticker je speciálně vhodný pro nanášení na místa s vysokou mírou opotřebení, jako jsou lavičky v parku, stožáry osvětlení, sloupy dopravních návěstí, autobusové zastávky či panelové skříně elektrických jističů. Materiál vytváří mírně zdrsněný povrch, plakáty ani samolepky na něm proto nedrží a graffiti jde snadno odstranit běžnými rozpouštědly, která reagují na složky obsažené v lacích, jimiž bylo graffiti vytvořeno,“ říká PR manažerka BASF Silvia Tajbliková.

* Zdroj: www.dpp.cz

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

fotolia.com © chalabala

Vlaky se na opravený Negrelliho viadukt vrátí 1. června

laky se na opravený Negrelliho viadukt v Praze vrátí hned v první den jeho otevření, tedy 1. června. Jezdit po něm budou linky z Prahy do Kladna a Kralup nad Vltavou. Spolu s tím se změní i jízdní řády těchto spojů. Cesta do centra Prahy se tím zkrátí asi o sedm minut. Informovaly o tom České dráhy. Oprava památkově ...

ŠJů, Wikimedia Commons / CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)

Místo nádraží a kolejí budou domy a ulice. Plán pro Hradčanskou v Praze

Na Hradčanské by měly být po převedení železnice do tunelu v okolí nádraží Praha-Dejvice postaveny nové domy a ulice. Budou tam bytové i kancelářské domy a obchody. Vyplývá to ze studie Institutu plánování a rozvoje (IPR). Pro výstavbu je nutné změnit územní plán, současný s ní nepočítá.

Původní trojská lávka před havárií - archivní záběr, zdroj fotolia.com

Nová trojská lávka v Praze: Základy a pilíře dokončeny

Stavebníci dokončili založení nové pražské trojské lávky a všech pět pilířů. Nyní pilíře takzvaně osazují a staví dvě opěry. V červnu začnou usazovat mostovku. Novinářům to dnes řekli vedoucí projektu Tomáš Záruba, primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Lávka bude hotova do konce ...

Václavské náměstí, zdroj: fotolia.com

Návrat tramvají na Václavské náměstí žádá výměnu desek u metra

Před prodloužením tramvajových kolejí z pražské Vinohradské třídy na Václavské náměstí se budou muset vyměnit desky pod vozovkou u stanice metra A Muzeum. Významné zásahy do stanice se neočekávají. Novinářům to řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Stavba tramvajové trati by měla začít v roce 2022 a ...

REKLAMA