Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Olomouc po dohodě koupí dům, jenž stojí v plánované trase tramvaje

Olomoucká radnice se dohodla s majiteli na koupi domu, který stojí na plánované trase další části tramvajové trati spojující centrum Olomouce s lidnatým sídlištěm Nové Sady a Slavonínem. Za nemovitost magistrát zaplatí pět milionů korun. Transakci ještě musí schválit zastupitelstvo. Po demolici objektu padne poslední velká fyzická překážka bránící prodloužení tramvajové trati dál na jih města, sdělil to primátorův náměstek Filip Žáček (ČSSD).
Olomouc náměstí radnice

"Dohodu s majiteli domu vítám, protože se rodina původně domu nechtěla vzdát," uvedl Žáček. Radnice s majiteli domu jednala o jeho prodeji čtyři roky. Dohodnutá kupní cena pět milionů korun je podle Žáčka vyšší než takzvaná cena obvyklá, kterou znalec stanovil na tři miliony. Pokud by se ale nepodařilo nemovitost koupit a dům by zůstal stát, tak by chystaná tramvajová trať byla podle Žáčka pouze jednokolejná. Projektant by navíc musel složitě vést koleje kolem domu, což by stálo 2,5 milionu korun.

Radnice uvažovala o tom, že dům nechá vyvlastnit, avšak stanovená kupní cena by podle Žáčka zřejmě nebyla výrazně nižší než ta, na kterou se město s majiteli nemovitosti dohodlo. Vyvlastnění by přitom trvalo mnohem déle než dohoda.

"Zastupitelstvu předkládaný návrh na kupní cenu pět milionů korun je jedinou možnou cestou, jak řešit dané majetkoprávní vypořádání dohodou obou stran a v reálném čase. Umožní nám dokončení projekční přípravy a podání žádosti o příslušnou dotaci na realizaci tramvajové tratě," řekl Žáček. Podle něj město nyní jedná také s vlastníky dalších pozemků, přes které má tramvajová trať vést.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Radnice na projekt dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů na stavbu trati.

Další plánovaná etapa tramvajové trati měří 1200 metrů. Vede ulicemi Rooseveltova, Zikova, Schweitzerova ve směru k Jižní ulici. Součástí této trati, která si vyžádá investici 200 milionů korun, budou tři nové zastávky. Třetí část směrem na městskou část Slavonín měří 400 metrů a má stát zhruba 100 milionů korun.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Hradec Králové, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, phb.cz

Hradec Králové by mohl mít územní plán do dvou let, tvoří jej od roku 2010

Stotisícový Hradec Králové by mohl mít nový územní plán do dvou let. Radnice jej tvoří od roku 2010. Podle vedení města se vydání územního plánu v posledních měsících výrazně přiblížilo. V létě by mohlo přijít na řadu opakované veřejné projednání územního plánu. Jeho dokončení patří mezi priority vládnoucí…

Hněvín, hrad nad jezerem Most, fotolia, pandawild

Na jezeře Most vzniknou vyhlídková a odpočinková místa a připomínka kostela

Na jezeře Most letos budou vysazeny stromy a keře ve tvaru obvodových zdí kostela a vyznačení umístění oltáře. Výsadba na místě původního svatostánku bude připomínat jeho přesun. Pracovat se bude na příjezdové silnici k jezeru, vzniknou vyhlídková a odpočinková místa pro turisty. Řekla to Hana Volfová, mluvčí…

Dálnice - ilustrační obrázek, fotolia, hcast

Stát nepočítá s dostavbou D3 pomocí PPP, podle Kupky by to bylo rizikové

Stát nebude stavět středočeský úsek dálnice D3 pomocí takzvaného PPP projektu, tedy za pomoci soukromých peněz. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) by to kvůli častým odvoláním a žalobám odpůrců trasy bylo značně rizikové. Kupka to řekl na dnešním setkání se starosty v Jílovém u Prahy. Zástupci dotčených obcí,…

Hradec Králové, stadion, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, josefkubes

Na fotbalový stadion v Hradci Králové se vrátilo první osvětlovací "lízátko"

Na budovaný fotbalový stadion v Hradci Králové se dnes vrátil první osvětlovací stožár ve tvaru lízátka. V následujících dnech stavbaři instalují i zbývající tři stožáry. Osvětlovací tělesa byla od postavení v roce 1974 jednou z charakteristických dominant stotisícového města. Tvůrci nového stadionu se je rozhodli po…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, kenny

Povolování malých obnovitelných zdrojů energie bude snazší, Senát souhlasil

Povolování staveb malých obnovitelných zdrojů energie, hlavně fotovoltaických elektráren, bude zřejmě jednodušší. Senát dnes schválil příslušnou novelu energetického zákona, nyní ji dostane k podpisu prezident. Senátoři v souvislosti s novelou požádali vládu, aby v zájmu energetické soběstačnosti ČR zabezpečila…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

Veřejné stavební zakázky dosáhly loni stejné hodnoty jako v roce 2021

Hodnota veřejných stavebních zakázek byla loni prakticky stejná jako v roce 2021. Veřejní investoři zadali v roce 2022 stavebním firmám práci v hodnotě 235,3 miliardy korun, což je meziroční pokles o 0,2 procenta, přičemž u zakázek na pozemní stavby vzrostla o 2,1 procenta a u inženýrských staveb o procento klesla.…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, kenny

Počet připojených fotovoltaik v Česku loni stoupl téměř čtyřnásobně

Do energetické sítě v ČR bylo vloni připojeno více než 240 megawattů (MW) nových fotovoltaických zařízení. Meziročně jde o téměř čtyřnásobný nárůst. Vyplývá to z dat Cechu akumulace a fotovoltaiky. V příštím roce lze podle jeho zástupců očekávat další několikanásobný nárůst instalovaných zařízení, zejména pak u…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, naumov

Experti: Strop na energie pro velké firmy je logický, udrží konkurenceschopnost

Zastropování cen energií i pro velké firmy je logickým krokem, tvrdí analytici oslovení ČTK. Podle nich opatření sice dál zatíží státní rozpočet, je však nutné pro udržení konkurenceschopnosti tuzemského průmyslu. Rozšíření cenového stropu na energie i na velké podniky navrhuje ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO),…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, robsonphoto

Před čtvrt stoletím byl otevřen Strahovský tunel v Praze

Před 25 lety, 2. prosince 1997, byl otevřen Strahovský tunel v Praze. Jeho výstavba trvala 12 let a v době svého zprovoznění byl nejdelším silničním tunelem v České republice. Na severní straně tunelu navazuje od září 2015 Brusnický tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka ústícího na trojském břehu Vltavy.

REKLAMA