REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Nádraží, které rozděluje, bude brzy spojovat. Skanska postaví nové nádraží v České Lípě

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC) a Skanska a. s. oficiálně uzavřely smlouvu na modernizaci železniční stanice Česká Lípa. Stavbu v hodnotě jedné miliardy korun (bez DPH) provede společnost Skanska během následujícího roku a půl. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury a stavba je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava.
Nádraží, které rozděluje, bude brzy spojovat. Skanska postaví nové nádraží v České Lípě

Modernizace a rekonstrukce železničního nádraží v České Lípě a navazujících úseků ve směrech na Děčín, Jedlovou, Liberec a Bakov umožní zvýšit rychlost vlaků až na 120 km/h. Instalací nového zabezpečovacího zařízení se navíc zvýší bezpečnost železničního provozu nejen ve stanici samotné, ale i na okolních tratích. Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje po uzlu Liberec.

„Stanice je dnes rozlehlá a nepřehledná, navíc rozdělená na dvě nesouvislé části. Přestavbou se obě části propojí a přiblížíme ji zhruba o 250 metrů blíže k centru města,“ říká Vladimír Mikeš projektový manažer Skanska a dodává: „Nový podchod k nástupištím postavíme pod celým kolejištěm a spojíme tak obě části města až dosud rozdělené železnicí. Výrazně se tím pro obyvatele zkrátí pěší vzdálenost do městské části Dubice.“

Na nádraží v České lípě Skanska postaví novou odbavovací budovu pro cestující a zároveň zrekonstruuje stávající výpravní budovu určenou pro novou technologii zabezpečovacího zařízení. Ve stanici vznikne nový podchod a tři nová nástupiště s ocelovým zastřešením a výtahy. Firma přestaví dva mosty a šest propustků pro odvodnění. Souhrnně modernizované úseky měří až 33 km, osazeny budou 32 výhybkami s elektrickým ohřevem a 19 železničními přejezdy. Dílo bude znamenat 27 000 m³ výkopů a 28 000 m³ nového štěrkového lože.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Boj Číny se znečištěním ovzduší může podpořit solární energetiku

Boj Číny se znečištěním ovzduší může podpořit solární energetiku

Úsilí Číny o snížení chronického znečištění ovzduší by mohlo až o 13 procent zvýšit její možnosti generovat solární energii, neboť umožní, aby se na Zemi dostalo více slunečního světla. Uvádí to studie vědců ze Švýcarska, Nizozemska a Číny, o níž informoval časopis Nature Energy.

Zlín, zdroj: fotolia.com - josefkubes

Návštěvníci si mohou nově projít celou terasu Baťova mrakodrapu

Návštěvníci si mohou nově projít celou terasu v 16. etáži zlínského Baťova mrakodrapu, ve kterém sídlí krajský a finanční úřad. Doposud byla zpřístupněna pouze její východní část. V západní části terasy lidé najdou rozměrný bronzový model zobrazující město v 50. letech minulého století. K dispozici jsou jim také ...

Sucho, ilustrační obrázek, fotolia.com - kesaran

Novelu, která zavádí komise pro sucho, schválila vláda

Stát plánuje zřízení komisí, které budou rozhodovat o opatřeních v době sucha, podobně jako u povodní. Komise budou moci zakázat v době sucha povolené odběry vody nebo nařídit vlastníkovi vodohospodářského zařízení jeho zprovoznění. Počítá s tím návrh novely vodního zákona, kterou připravila ministerstva zemědělství a ...

Nová technologie dokáže zároveň vyrábět pitnou vodu z moře i energii

Nová technologie dokáže zároveň vyrábět pitnou vodu z moře i energii

Tým vědců ze saúdskoarabské univerzity přišel na způsob, jak vyrábět elektřinu a zároveň odsolovat mořskou vodu za pomoci jednoho zařízení. Informoval o tom server BBC. Vedoucí týmu Pcheng Wang věří, že zařízení, jehož základem je solární panel, by mohlo být k dispozici pro komerční účely do pěti let.

Za sesuv na D8 podle odborníků mohl nezajištěný zářez a déšť

Za sesuv na D8 podle odborníků mohl nezajištěný zářez a déšť

Sesuv na dálnici D8 v Českém středohoří před šesti lety podle odborníků z Technické univerzity Ostrava způsobil nezajištěný zářez trasy dálnice ve svahu a silný déšť. Na vině podle nich nebyla těžba kamene v lomu Dobkovičky. Uvedli to ve zveřejněné videoprezentaci, na kterou upozornila organizace Děti Země. Stát v ...

Územní rozhodnutí pro odsun nádraží bude řešit soud v Brně

Územní rozhodnutí pro odsun nádraží bude řešit soud v Brně

Žalobu Dětí Země proti územnímu rozhodnutí pro odsun brněnského železničního nádraží bude řešit Krajský soud v Brně. Aktivisté žalobu původně podali do Ostravy, kde působí speciální senát pro velké dopravní stavby. Nejvyšší správní soud (NSS) ale v červnu usnesením definitivně potvrdil přesun řízení na jih Moravy, ...

REKLAMA