REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Pozor na rozdíl mezi marketingovým razítkem a certifikátem kvality

V současnosti působí na trhu různé sdružení osob, které ve snaze podpořit nebo zlepšit pozici svých členů, udělují jim různá osvědčení a marketingová razítka, které vzbuzují dojem nejvyšší kvality nebo důvěryhodnosti obchodního partnera. Podobná situace je i v oblasti dodavatelů stínící techniky. Veřejnost by si však měla uvědomit, že není možné srovnávat certifikáty vydané v rámci mezinárodních akreditovaných systémů (např. ISO) a marketingová razítka.

Andrea Kúdelová, vedoucí divize obchodu a marketingu K-systemu, s. r. o., Žiar nad Hronom, který je ověřeným dodavatelem stínící techniky na českém trhu a největším slovenským výrobcem tohoto sortimentu, k tomu poznamenává: "Principiálně neznamená, že společnost, která certifikát ISO nevlastní, není seriózní, nebo že poskytuje nekvalitní výrobky a služby. Zákazník však v takovém případě musí sám zvážit, zda je taková společnost pro něj dostatečně seriózním dodavatelem. Naproti tomu akreditovaný certifikát je výsledkem odborného, nestranného a nezávislého prověření certifikované společnosti. Podmínkou získání certifikátu ISO je prokázání splnění množství zákonných požadavků a norem. Certifikovaná společnost musí být ochotná poskytnout všechny potřebné informace pro posouzení firmy na všech jejích pracovištích a ve všech pracovních postupech. Práce certifikačního orgánu zahrnuje kontrolu dodržování norem nejen ve výrobě, ale i v administrativě, v prodejně ve styku se zákazníkem a také přímo u zákazníka. Samozřejmě, že marketingové razítka se pak nedají srovnávat s akreditovanou certifikací dle ISO 9001 nebo podle jiného manažerského systému (ISO 14001 nebo OHSAS 18001). Rozdíl spočívá v jasném určení pravidel, nezávislosti, odbornosti a tedy v celkové důvěryhodnosti.“

A. Kúdelová dále upozorňuje, že Ing. Marcel Šlúcha, ředitel certifikační společnosti QSCert, spol. s r. o., uvedl, že při akreditované certifikaci jsou v první řadě jednoznačná kritéria, podle kterých se certifikát uděluje. Jsou to mezinárodní normy jako již zmíněné ISO 9001, ISO 14001, BS OHSAS 18001 a pod. Tyto normy jsou všeobecně známé a uznávané na celém světě, přičemž shodu s nimi udělují certifikační orgány, které disponují odborně způsobilými auditory, a jsou nestranné a nezávislé. Jde o propracovaný, několikaúrovňový systém kontroly založený na jednoznačných kritériích mezinárodních norem.

"Společnost K-system, spol. s r. o., v dubnu 2015 úspěšně obhájila certifikát systému řízení jakosti dle normy ISO 9001:2008. Certifikační audit nezávislé certifikační autority QS Cert potvrdil soulad firemních předpisů a procedur se skutečností a nenašel žádné nedostatky. Certifikát ISO 9001 s mezinárodní platností potvrzuje dodržování pravidel v oblasti řízení společnosti, kvality služeb, vztahů se zákazníky, zaměstnanci, dodavateli a dalšími obchodními partnery. Významným úspěchem je i obhájení certifikátu systému environmentálního managementu dle normy ISO 14001:2004. Při jeho zavedení v roce 2012 naše společnost získala i podporu zaměstnanců, kteří pomáhají naplňovat stanovené cíle - ať už jde o třídění odpadu, úsporu energií a pitné vody, sběr a následné třídění materiálů z nefunkčních stínících zařízení a sítí proti hmyzu, nebo likvidaci použitých obalových materiálů. Certifikovaná moderní práškovací linka společnosti K-systém, jako jedna z mála, nevyužívá při svém provozu šestimocný chróm, který je považován za karcinogenní látku,"

konstatovala A. Kúdelová. Dodala, že zákazníci a obchodní partneři při výběru nejvhodnějšího dodavatele by se měli vědět správně orientovat mezi společnostmi působícími na trhu stínící techniky. Jednoduchým a nejpodstatnějším indikátorem je certifikát, který reprezentuje kvalitu a serióznost. Stažené pečeti z internetu nemají žádnou vypovídací hodnotu. Společnost K-system, spol. s r. o., je však skutečně ověřenou firmou v oboru stínící techniky, protože disponuje platnými mezinárodními certifikáty ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 a BS OHSAS 18001:2007.

Doplňující informace o značce a společnosti K-system

K-system je registrovaná ochranná známka společnosti K-system, spol. s r. o. Spotřebitel může originální výrobky značky K-system koupit u regionálních prodejců, nebo v 5 studiích stínící techniky - v Bratislavě, Banské Bystrici, Košicích, Nitře a v Žiaru nad Hronom. Partneři z oblasti velkoobchodu však výrobky značky K-system vyvážejí i na jiné kontinenty. V rámci exportní činnosti společnost K-system své výrobky vyváží do dalších 7 zemí - jsou to Česká republika, Rakousko, Německo, Itálie, Belgie, Švýcarsko a Ukrajina.

Společnost K-systém provozuje 5 vlastních poradenských center - studií stínící techniky. Patří k významným zaměstnavatelem banskobystrického kraje. Za rok 2014 zaznamenala meziroční nárůst tržeb téměř o 20 %. Celkové tržby společnosti se zvýšily z 3,506 mil. eur v roce 2013 na 4,280 mil. eur v roce 2014. Většinu prodeje firma zrealizovala na domácím trhu a cca 20 % v zahraničí, především v ČR a Německu. Prodej na slovenském trhu se meziročně zvýšil téměř o 20 % a v zahraničí o necelých 10 %. Společnost s čistě slovenským kapitálem zaměstnává průměrně 104 pracovníků. Ve výrobním sortimentu dominují interiérové, vertikální a exteriérové žaluzie, slunolamy a sítě proti hmyzu na okna a dveře.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Stavba

Vizualizace Nová podoba autobusového nádraží Florenc; zdroj: ONplan, 2024

Proměna pražské Florence. Čtyři městské bloky schovají magistrálu

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) zveřejnil plány na proměnu pražské Florence a opět vyzval architekty z celého světa, aby se zapojili do soutěže na čtyři městské bloky v území mezi magistrálou a autobusovým nádražím Praha Florenc. Do čtyř soutěží se mohou přihlásit do…

REKLAMA