REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Olomouc letos dokončí poslední úsek cyklostezky podél řeky Moravy

Olomoucká radnice chce letos dokončit poslední úsek cyklostezky, která vede po Švýcarském nábřeží podél nové tramvajové trati a řeky Moravy z centra města směrem na sídliště Povel a Nové Sady. Nový povrch by chybějící část cyklostezky pod mostem na Velkomoravské ulici měla dostat do poloviny října, řekl to primátorův náměstek Jaromír Czmero (ČSSD).
cyklostezka cyklisté

"Celkové náklady jsou 1,7 milionu korun. Součástí stavebních prací je také vybudování nového chodníku na protější straně řeky. Předpokládaný termín zahájení prací je 19. srpna. Kompletní dokončení včetně nového asfaltového povrchu by měla tato část stezky dostat nejpozději v polovině října," uvedl Czmero.

Nová stezka pro pěší a cyklisty v celkové délce 211 metrů povede podél pravého břehu řeky Moravy pod mostem ve Velkomoravské ulici. Nový chodník, který vznikne na druhém břehu řeky, pak chodce přivede na stávající chodník za mostem a vyústí na koruně hráze. "Navrhovaná trasa chodníku vychází ze stávající pěšiny podél levého břehu Moravy. Celková délka nové pěší trasy je 44 metrů," dodal Czmero.

Zhruba dvousetmetrový úsek dosud nezpevněné stezky měl být původně dokončen a napojen na cyklostezku už při budování protipovodňových opatření, které podél řeky v roce 2013 provedlo Povodí Moravy. "V rámci výstavby protipovodňových opatření II. A etapy byl ale plánovaný stavební objekt cyklostezky vyjmut z územního řízení, protože nešlo o veřejně prospěšnou stavbu. Město proto muselo stezku dokončit bez dotačních prostředků jako vlastní investici," zdůvodnila časovou prodlevu mluvčí radnice Radka Štědrá.

V Olomouci je zhruba 60 kilometrů cyklostezek. V předminulém volebním období město vybudovalo zejména kvůli problémům s výkupy potřebných pozemků jen jednu cyklostezku. Město se však věnovalo přípravě nových projektů, které zahájilo v předchozím volebním období a nyní v nich pokračuje.

Otevřena byla například cyklostezka spojující městskou část Černovír s nedalekou obcí Hlušovice. Stavba více než dva kilometry dlouhého úseku na frekventované cyklotrase z Olomouce do Šternberka stála šest milionů korun. Loni se první cyklisté projeli po novém úseku mezinárodní Moravské cyklotrasy, který byla zprovozněn v městské části Povel.

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Soud odmítl žalobu Dětí Země na stavbu nového nádraží v Brně

Soud odmítl žalobu Dětí Země na stavbu nového nádraží v Brně

Krajský soud v Brně odmítl žalobu spolku Děti Země proti územnímu rozhodnutí na stavbu brněnského nádraží v odsunuté poloze v místě dnešního dolního nádraží. Důvodem je o dva dny opožděné podání žaloby, uvedly Děti Země v tiskové zprávě na svém webu. Územní rozhodnutí je tak pravomocné a Správa železniční dopravní ...

Brno, Ilustrační obrázek © fotolia.com

Brno chce začít práce na dokumentech pro vznik vodáckého kanálu

Brno chce vybudovat vodácký kanál u lokality Anthropos. Může začít pracovat na výběru zhotovitele dokumentace pro územní rozhodnutí, řekl dnes novinářům městský radní pro sport Jaroslav Suchý (KDU-ČSL). Půlkilometrový kanál by měl stát odhadem 350 milionů, město bude chtít získat dotaci od státu.

Za sesuv na D8 podle odborníků mohl nezajištěný zářez a déšť

Za sesuv na D8 podle odborníků mohl nezajištěný zářez a déšť

Sesuv na dálnici D8 v Českém středohoří před šesti lety podle odborníků z Technické univerzity Ostrava způsobil nezajištěný zářez trasy dálnice ve svahu a silný déšť. Na vině podle nich nebyla těžba kamene v lomu Dobkovičky. Uvedli to ve zveřejněné videoprezentaci, na kterou upozornila organizace Děti Země. Stát v ...

Územní rozhodnutí pro odsun nádraží bude řešit soud v Brně

Územní rozhodnutí pro odsun nádraží bude řešit soud v Brně

Žalobu Dětí Země proti územnímu rozhodnutí pro odsun brněnského železničního nádraží bude řešit Krajský soud v Brně. Aktivisté žalobu původně podali do Ostravy, kde působí speciální senát pro velké dopravní stavby. Nejvyšší správní soud (NSS) ale v červnu usnesením definitivně potvrdil přesun řízení na jih Moravy, ...

Nádraží v Brně - foto Jan Krmaš

Ministerstvo dopravy nechce sdělit termín přesunu nádraží v Brně

Ministerstvo dopravy nechce ohledně modernizace brněnského železničního uzlu a přesunu hlavního nádraží na místo dnešního dolního sdělit žádný termín, kdy by se mohlo začít stavět. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) na tiskové konferenci řekl, že se chce se situací nejprve řádně seznámit a že prioritou je ...

REKLAMA
REKLAMA