Hledat
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Olomouc letos dokončí poslední úsek cyklostezky podél řeky Moravy

Olomoucká radnice chce letos dokončit poslední úsek cyklostezky, která vede po Švýcarském nábřeží podél nové tramvajové trati a řeky Moravy z centra města směrem na sídliště Povel a Nové Sady. Nový povrch by chybějící část cyklostezky pod mostem na Velkomoravské ulici měla dostat do poloviny října, řekl to primátorův náměstek Jaromír Czmero (ČSSD).
cyklostezka cyklisté

"Celkové náklady jsou 1,7 milionu korun. Součástí stavebních prací je také vybudování nového chodníku na protější straně řeky. Předpokládaný termín zahájení prací je 19. srpna. Kompletní dokončení včetně nového asfaltového povrchu by měla tato část stezky dostat nejpozději v polovině října," uvedl Czmero.

Nová stezka pro pěší a cyklisty v celkové délce 211 metrů povede podél pravého břehu řeky Moravy pod mostem ve Velkomoravské ulici. Nový chodník, který vznikne na druhém břehu řeky, pak chodce přivede na stávající chodník za mostem a vyústí na koruně hráze. "Navrhovaná trasa chodníku vychází ze stávající pěšiny podél levého břehu Moravy. Celková délka nové pěší trasy je 44 metrů," dodal Czmero.

Zhruba dvousetmetrový úsek dosud nezpevněné stezky měl být původně dokončen a napojen na cyklostezku už při budování protipovodňových opatření, které podél řeky v roce 2013 provedlo Povodí Moravy. "V rámci výstavby protipovodňových opatření II. A etapy byl ale plánovaný stavební objekt cyklostezky vyjmut z územního řízení, protože nešlo o veřejně prospěšnou stavbu. Město proto muselo stezku dokončit bez dotačních prostředků jako vlastní investici," zdůvodnila časovou prodlevu mluvčí radnice Radka Štědrá.

V Olomouci je zhruba 60 kilometrů cyklostezek. V předminulém volebním období město vybudovalo zejména kvůli problémům s výkupy potřebných pozemků jen jednu cyklostezku. Město se však věnovalo přípravě nových projektů, které zahájilo v předchozím volebním období a nyní v nich pokračuje.

Otevřena byla například cyklostezka spojující městskou část Černovír s nedalekou obcí Hlušovice. Stavba více než dva kilometry dlouhého úseku na frekventované cyklotrase z Olomouce do Šternberka stála šest milionů korun. Loni se první cyklisté projeli po novém úseku mezinárodní Moravské cyklotrasy, který byla zprovozněn v městské části Povel.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: AdobeStock - philipus

Město bez aut s nulovými emisemi mělo být rájem. Stavba se zasekla. Co je nyní?

Naplňující futuristické vize, bezbřehý techno-optimismus. Snaha o vytvoření světového unikátu, příkladu hodného následování. Tohle všechno byl, je a nejspíš ještě po nějakou dobu bude unikátní projekt zázračného města budoucnosti, Masdar City, rostoucí v pouštních pustinách za Abú Dhabí. Města, které mělo být jako…

Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.

REKLAMA