Hledat

Fotosoutěž Otevřená Praha Pořádá ESTAV.cz a Open House Praha.

estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Správa železnic zvažuje podzemní propojení pražských nádraží

Správa železnic oživuje plány na propojení pražského Masarykova a hlavního nádraží. Vedle nadzemního koridoru je ve hře podchod vybavený pojízdným dopravníkem, jaký bývá na velkých mezinárodních letištích. Projekt za zhruba 400 milionů korun, který by usnadnil a zrychlil spojení obou pražských nejvytíženějších nádraží, je součástí připravovaného železničního spojení na pražské letiště a dále do Kladna. Řekl to mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský.
Praha Hlavní nádraží

Trať z letiště by měla končit právě na Masarykově nádraží. Spojením tohoto nádraží s hlavním nádražím by správa železnic vyhověla požadavkům Evropské unie, která se na stavbě trati, dříve označované za rychlodráhu, má finančně podílet. Požaduje ale, aby vlaky z letiště končily na nádraží s mezinárodním provozem, což Masarykovo nádraží nesplňuje.

"Nadzemnímu řešení brání celá řada budov, reálné je tak pouze souběžně s magistrálou," uvedl Ptačinský. O konkrétní podobě spojení zatím není definitivně rozhodnuto. Ve hře tak stále zůstává zahloubený pohyblivý chodník, nebo jen varianta pěšího podzemního průchodu. Vzdálenost obou nádraží je vzdušnou čarou pouhých 500 metrů, dodal Ptačinský.

Různá řešení na propojení obou nádraží se v minulosti objevovala během všech významných fází přípravy železničního spojení na pražské letiště. Podle správy železnic bude potřeba takovéto mnohdy futuristicky vyhlížející projekty mít v záloze pro případ, že by unie nevzala zpět zaústění dráhy z letiště do mezinárodně významného železničního uzlu jako podmínku pro spolufinancování trati na letiště.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Program Spravedlivá transformace v Moravskoslezském kraji podpoří 10 projektů

Program Spravedlivá transformace v Moravskoslezském kraji podpoří 10 projektů

O finanční podporu se v programu Spravedlivé transformace bude v Moravskoslezském kraji ucházet už jen deset projektů. Další tři plánované záměry z programu vypadly. Důvodem byla především jejich nedostatečná připravenost. Novinářům to dnes při návštěvě Ostravy řekl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL).…

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Komplikované financování a pomalé povolování staveb je podle analytiků jedním z faktorů, který stojí za únorovým propadem stavební výroby v Česku. Podle dat Českého statistického úřadu se v únoru meziročně zhoršila o 4,3 procenta a odborníci oslovení ČTK zopakovali, že kvůli špatnému vývoji tuzemské ekonomiky je…

REKLAMA