REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Primátor Volf: Železnice Praha-Kladno by měla vést přes letiště

Podle kladenského primátora Milana Volfa (Volba pro Kladno) by železnice mezi Prahou a Kladnem měla vést přes Letiště Václava Havla. Ministerstvo dopravy ale minulý týden vybralo variantu modernizace železniční dráhy, která tento požadavek neplní. Odbočka na letiště je plánovaná už z pražského úseku trasy, přímé spojení mezi Kladnem a letištěm trasa nezahrnuje. Volf chce chybějící propojení z Kladna řešit osobně s ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO).
železniční trať koleje ilustrační foto

Podle Volfa je chybějící propojení přes letiště nepřípustné. "Kladno tam musíme implantovat na sto procent," řekl. Aktuálně preferovaná trasa by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést částečně tunelem a dále do Kladna s odbočkou na letiště na Dlouhé míli v Praze 6. Stavba má vyjít zhruba na 18 miliard korun a ČR na ni chce získat evropské dotace. Přípravné práce na trase mimo Prahu mohou podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) začít už letos.

Podle Volfa denně mezi Kladnem a Prahou cestuje 20.000 až 22.000 lidí. Z nich značná část vystupuje na letišti nebo tam přestupuje na další hromadnou dopravu.

Další komplikací v případě vybudování modernizované železniční dráhy by podle radního pro rozvoj Kladna Ondřeje Rysa mohlo být to, že podle aktuálních plánů trať přetne Kladno poblíž kladenského sportovního areálu Sletiště tak, že by ho odřízla od města. "To je pro nás nepřijatelné, trať musí především splňovat potřeby města," uvedl Rys. Řešením by podle něj mohlo být například zahloubení železničního koridoru nebo varianta s provozem pouze na jedné koleji.

Trasa mezi Dejvicemi a Veleslavínem ještě není zcela jistá. Zatímco městská část Praha 6 považuje za nejvhodnější variantu tunel mezi Dejvicemi a Veleslavínem, ministerstvo navrhuje část trasy pod zemí a část nad zemí. Cenový rozdíl mezi oběma variantami je až 3,5 miliardy korun. Projekt železnice tak možná bude rozdělen na dvě části, kdy by se v první fázi začalo se stavbou v úseku z Veleslavína na letiště a do Kladna, u níž žádný spor není.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce současnou jednokolejnou trať na Kladno elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Zcela nová tak má být jen odbočka na letiště, zbytek trasy bude kopírovat současné spojení. Cesta z Masarykova nádraží v pražském centru na letiště by měla trvat nejvýš 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni i 120 kilometrů za hodinu. Modernizace se chystá už od 90. let minulého století.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, lucaz80

V Brně vznikne městská firma, bude se starat o solární panely na střechách

V Brně vznikne dceřiná společnost městské firmy Sako Brno nazvaná Sako Brno Solar, která se bude starat o umístění a provoz solárních panelů na střechách městských objektů. Vznik firmy dnes schválili zastupitelé. Město chce do pěti let za více než miliardu umístit panely na 500 střech jako například domovy seniorů,…

Plyn, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

Energetický úřad navrhuje změny energetického zákona v souvislosti s DPI

Energetický regulační úřad (ERÚ) navrhuje změny energetického zákona v souvislosti s možným přechodem klientů do záchranného režimu dodavatele poslední instance (DPI) v případě, že jejich současný dodavatel ukončí dodávky energie. Úřad chce nově režim DPI také pro velkoodběratele, diskutovat bude také o výši záloh a…

Brno, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, aharond

Brno chce dát do pěti let na stovky střech solární panely za 1,2 miliardy

Brno plánuje, že do pěti let umístí na stovky střech solární panely odhadem za 1,2 miliardy korun. Chce tím snížit emise oxidu uhličitého (CO2) a ušetřit za energie. Novinářům to dnes řekl primátorčin náměstek Petr Hladík (KDU-ČSL). Kvůli tomu vznikne dceřiná společnost městské firmy Sako Brno, která ponese název…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

Developeři: Zpřísnění poskytování hypoték neřeší nedostatek bydlení

Oslovení developeři vidí za extrémní nedostupností bydlení málo stavebních povolení. Odhady České národní banky o nadhodnocení ceny bytů ale odmítají pro přetrvávající zájem kupujících byt či jinou nemovitost koupit. Zpřísnění podmínek pro poskytování hypoték podle nich nepovede k řešení bytové krize.

Praha, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, m-sur

Program dostupného bydlení není pro Prahu použitelný, tvrdí Hřib

Praha bude po státu chtít, aby upravil podmínky dotačního programu, ve kterém mohou obce žádat o peníze na stavbu dostupného bydlení. Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) v rozhovoru s ČTK řekl, že ty současné jsou nastavené tak, že je program pro metropoli v podstatě nepoužitelný, i když bytová krize je v Praze…

Stavba, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, sergeyeva

Praha 5 změnila pravidla pro příspěvky developerů, mají platit více

Praha 5 změnila pravidla pro spolupráci s developery, na základě kterých firmy dobrovolně přispívají městské části na budování infrastruktury. Příspěvky se zvedly o 40 procent na 1400 korun za metr čtvereční u projektů, které vyžadují změnu územního plánu, a 700 korun u ostatních. Rozhodli o tom zastupitelé městské…

ČEZ: Každý druhý zákazník odcházející z DPI využívá on-line podpis smlouvy

ČEZ: Každý druhý zákazník odcházející z DPI využívá on-line podpis smlouvy

Každý druhý zákazník odcházející z režimu dodavatele poslední instance (DPI) využívá u společnosti ČEZ on-line podpis smlouvy na webu. Celkem 29 procent zákazníků, kteří využívají on-line formulář, je starších 70 let. Řekl to mluvčí ČEZ Roman Gazdík. Celkem se ocitlo v režimu dodavatele poslední instance (DPI) na…

Bytový dům, ilustrační obrázek, Zdroj: Fotolia

Starší byty ve 3. čtvrtletí zdražily meziročně o čtvrtinu

Téměř o čtvrtinu stouply ve třetím čtvrtletí letošního roku oproti loňsku průměrné prodejní ceny starších bytů v Česku. Vyplývá to z údajů realitní skupiny European Housing Services. Nejdražší jsou starší byty v Praze s průměrnou cenou za metr čtvereční skoro 113.000 korun. Praha má také nejvyšší nájmy, v průměru za…