REKLAMA

Primátor Volf: Železnice Praha-Kladno by měla vést přes letiště

Podle kladenského primátora Milana Volfa (Volba pro Kladno) by železnice mezi Prahou a Kladnem měla vést přes Letiště Václava Havla. Ministerstvo dopravy ale minulý týden vybralo variantu modernizace železniční dráhy, která tento požadavek neplní. Odbočka na letiště je plánovaná už z pražského úseku trasy, přímé spojení mezi Kladnem a letištěm trasa nezahrnuje. Volf chce chybějící propojení z Kladna řešit osobně s ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO).
železniční trať koleje ilustrační foto

Podle Volfa je chybějící propojení přes letiště nepřípustné. "Kladno tam musíme implantovat na sto procent," řekl. Aktuálně preferovaná trasa by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést částečně tunelem a dále do Kladna s odbočkou na letiště na Dlouhé míli v Praze 6. Stavba má vyjít zhruba na 18 miliard korun a ČR na ni chce získat evropské dotace. Přípravné práce na trase mimo Prahu mohou podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) začít už letos.

Podle Volfa denně mezi Kladnem a Prahou cestuje 20.000 až 22.000 lidí. Z nich značná část vystupuje na letišti nebo tam přestupuje na další hromadnou dopravu.

Další komplikací v případě vybudování modernizované železniční dráhy by podle radního pro rozvoj Kladna Ondřeje Rysa mohlo být to, že podle aktuálních plánů trať přetne Kladno poblíž kladenského sportovního areálu Sletiště tak, že by ho odřízla od města. "To je pro nás nepřijatelné, trať musí především splňovat potřeby města," uvedl Rys. Řešením by podle něj mohlo být například zahloubení železničního koridoru nebo varianta s provozem pouze na jedné koleji.

Trasa mezi Dejvicemi a Veleslavínem ještě není zcela jistá. Zatímco městská část Praha 6 považuje za nejvhodnější variantu tunel mezi Dejvicemi a Veleslavínem, ministerstvo navrhuje část trasy pod zemí a část nad zemí. Cenový rozdíl mezi oběma variantami je až 3,5 miliardy korun. Projekt železnice tak možná bude rozdělen na dvě části, kdy by se v první fázi začalo se stavbou v úseku z Veleslavína na letiště a do Kladna, u níž žádný spor není.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce současnou jednokolejnou trať na Kladno elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Zcela nová tak má být jen odbočka na letiště, zbytek trasy bude kopírovat současné spojení. Cesta z Masarykova nádraží v pražském centru na letiště by měla trvat nejvýš 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni i 120 kilometrů za hodinu. Modernizace se chystá už od 90. let minulého století.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Po letech oprav dnes bude plně zprovozněn Nuselský most

Po letech oprav dnes bude plně zprovozněn Nuselský most

Dnes v poledne bude plně zprovozněn pražský Nuselský most, který v posledních šesti letech procházel rozsáhlou rekonstrukcí. V jejím rámci byla mimo jiné opravena horní plocha mostovky, vyměněny ...

Kraj dostal na přestavbu nemocnice Náchod tři nabídky

Kraj dostal na přestavbu nemocnice Náchod tři nabídky

Královéhradecký kraj dostal tři nabídky na přestavbu Oblastní nemocnice Náchod. Nejnižší nabídku podaly dohromady firmy Geosan Group a BAK stavební společnost, činí 1,344 miliardy korun bez DPH. Kraj ...

Pocta České komory architektů byla v minulosti udělena i autorovi vysílače Ještěd Karlu Hubáčkovi, fotolia.com © pyty

Nominujte osobnost do Pocty České komory architektů

Česká komora architektů (ČKA) otevřela nominace do Pocty ČKA za rok 2016. Oceněním vzdává Komora od roku 2000 hold význačným osobnostem z oblasti architektury. Nominovat svoji osobnost může odborná ...

JAK KOUPIT BYDLENÍ

Příručka Jak koupit bydlení

E-book: Příručka ZDARMA!

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Partner tématu

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akce a slevy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist