
Na síti X to uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Výběrem ŘSD ukončilo boj firem o vítězství v tendru, který řešil i antimonopolní úřad. Aby ŘSD zadání výzkumu urychlilo, zakázku rozdělilo na tři úseky a dodavatele vybralo za využití takzvaného dynamického nákupního systému.
Archeologický průzkum již měl podle původních plánů začít. ŘSD by stavbu posledního úseku dálnice D11 o délce 19,6 kilometru chtělo zahájit letos. Celá stavba by měla být hotová v roce 2028.
První a druhý úsek archeologického výzkumu udělá sdružení firem Eurovia CZ a Archaia za 95,5 milionu korun bez DPH a za 46,6 milionu korun bez DPH. Terénní práce na obou úsecích má udělat za 135 dní. Třetí úsek udělá sdružení Samson Praha a Labrys za 54,5 milionu korun bez DPH, práce v terénu by měly trvat 90 dní.
Celková cena všech tří zakázek činí 196,6 milionu korun a proti cenám v původním tendru je nižší. V něm uchazeč s nižší cenou nabídl průzkum za 235 milionů korun bez DPH. Uchazeč, který tendr napadl u antimonopolního úřadu, nabídl cenu 343 milionů korun bez DPH.
V tendru na vlastní stavbu dálnice Jaroměř - Trutnov ŘSD v červenci otevřelo nabídky tří uchazečů a nyní je hodnotí. Nejvýhodnější nabídku dalo sdružení firem Eurovia CZ, MI Roads, Metrostav TBR a M-Silnice. Nabídlo cenu 9,09 miliardy korun bez DPH, tedy 70 procent předpokládané ceny.
Úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova je posledním z celé dálnice D11, který se ještě nestaví. Loni ŘSD začalo stavět úsek z Trutnova ke státní hranici s Polskem, hotový by měl být v roce 2028. Zbývající úseky dálnice z Prahy přes Hradec Králové po Jaroměř jsou od prosince 2021 hotové.
S obdobnými komplikacemi a zdržením s archeologickým průzkumem se ŘSD potýkalo i na úseku stavby dálnice D35 mezi Hořicemi a Úlibicemi na Jičínsku. I zde ŘSD situaci v minulých týdnech vyřešilo použitím dynamického nákupního systému s rozdělením prací na tři úseky. Zakázku na dva úseky vyhrálo sdružení v čele s Univerzitou Hradec Králové (UHK) s celkovou nabídkovou cenou 143,7 milionu korun bez DPH. Zakázku na třetí úsek má sdružení Samson Praha a Labrys, nabídlo 114,5 milionu korun .
Letos na jaře Mátl označil situaci s archeologickým průzkumem u staveb D35 a D11 za vážnou. "Je to pro nás kritická komplikace v přípravě obou staveb. Nesetkávali jsme se s tímto problémem. Nesetkávali jsme se s tím, že by tyto zakázky končily na ÚOHS, je to poprvé. Firmy na to mají právo, ale pro nás je to nepříjemná skutečnost, která nám časově velmi komplikuje situaci," uvedl Mátl.
Sdílet / hodnotit tento článek