REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Začala druhá etapa dostavby Letiště České Budějovice

V Plané včera začala druhá etapa dostavby Letiště České Budějovice, skončí v roce 2016. Poté letiště čeká náročný proces certifikace. V roce 2017 se stane mezinárodním leteckým letištěm, kde budou moci přistávat i letadla typu Boeing 737 či Airbus A320. Na první fázi druhé etapy má Jihočeský kraj, který letiště vlastní, připraveno 110 milionů korun, druhá za 300 milionů by měla začít letos na podzim, řekla ČTK mluvčí letiště Martina Vodičková.
Zdroj: Fotolia.com © Robert Wilson

"V této první fázi, kterou jsme dnes zahájili, se bude dělat především oprava 2500 metrů vzletové a přistávací dráhy, bude se dělat technologická příprava pro osazení budoucí navigace, vnitroareálová komunikace a hlavní vrátnice, která bude současně bezpečnostním centrem," upřesnil ředitel letiště Ladislav Ondřich. Pravděpodobně od srpna bude větší část letiště uzavřena, kdy bude úplná uzavírka, podle něj vyplyne až z rychlosti postupu prací.

Zakázku ve výběrovém řízení získalo z 15 uchazečů sdružení firem Letiště - Zvánovec a Stavmonta. Cena bez DPH klesla z předpokládaných 115 milionů na 95 milionů korun.

Na druhou fázi druhé etapy, jejíž náklady jsou odhadnuté na 300 milionů korun, bylo vyhlášeno výběrové řízení. Mohla by začít letos na podzim. "V té etapě bude to hlavní osazení navigace, světelného značení, výstavba terminálu," shrnul ředitel.

Stavba by měla být dokončena na konci roku 2016, poté letiště musí projít procesem certifikace, ze zákona na to má Úřad pro civilní letectví od půl roku do roku. Společnost je dosud držitelem oprávnění provozovat letiště jako veřejné vnitrostátní a neveřejné mezinárodní pro lety za viditelnosti. Loni na něm bylo odbaveno přes 3500 letadel, stále oblíbenější jsou třeba lety do Chorvatska.

Letiště provozuje společnost Jihočeské letiště České Budějovice, jejímiž zakladateli jsou Jihočeský kraj a město České Budějovice. Na společné podpoře financování provozu letiště, které se rozkládá na ploše téměř 300 hektarů, se dohodly v roce 2006. Tehdy vojenský provoz nahradil civilní. Rekonstrukce letiště začala v roce 2009. V areálu je na 120 budov, část z nich je využita pro potřeby letiště, část se pronajímá. Letiště je zatím soběstačné z necelých 30 procent.

Město i kraj sponzorují provoz stejným dílem - více než 16 miliony korun ročně. Kraj investuje do modernizace a shání strategického partnera. V roce 2011 Evropská komise zamítla už schválený, zhruba miliardový projekt modernizace letiště a od té doby kraj financuje rozvoj ze svého.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Zlín, zdroj: fotolia.com - josefkubes

Návštěvníci si mohou nově projít celou terasu Baťova mrakodrapu

Návštěvníci si mohou nově projít celou terasu v 16. etáži zlínského Baťova mrakodrapu, ve kterém sídlí krajský a finanční úřad. Doposud byla zpřístupněna pouze její východní část. V západní části terasy lidé najdou rozměrný bronzový model zobrazující město v 50. letech minulého století. K dispozici jsou jim také ...

Sucho, ilustrační obrázek, fotolia.com - kesaran

Novelu, která zavádí komise pro sucho, schválila vláda

Stát plánuje zřízení komisí, které budou rozhodovat o opatřeních v době sucha, podobně jako u povodní. Komise budou moci zakázat v době sucha povolené odběry vody nebo nařídit vlastníkovi vodohospodářského zařízení jeho zprovoznění. Počítá s tím návrh novely vodního zákona, kterou připravila ministerstva zemědělství a ...

Nová technologie dokáže zároveň vyrábět pitnou vodu z moře i energii

Nová technologie dokáže zároveň vyrábět pitnou vodu z moře i energii

Tým vědců ze saúdskoarabské univerzity přišel na způsob, jak vyrábět elektřinu a zároveň odsolovat mořskou vodu za pomoci jednoho zařízení. Informoval o tom server BBC. Vedoucí týmu Pcheng Wang věří, že zařízení, jehož základem je solární panel, by mohlo být k dispozici pro komerční účely do pěti let.

Za sesuv na D8 podle odborníků mohl nezajištěný zářez a déšť

Za sesuv na D8 podle odborníků mohl nezajištěný zářez a déšť

Sesuv na dálnici D8 v Českém středohoří před šesti lety podle odborníků z Technické univerzity Ostrava způsobil nezajištěný zářez trasy dálnice ve svahu a silný déšť. Na vině podle nich nebyla těžba kamene v lomu Dobkovičky. Uvedli to ve zveřejněné videoprezentaci, na kterou upozornila organizace Děti Země. Stát v ...

Územní rozhodnutí pro odsun nádraží bude řešit soud v Brně

Územní rozhodnutí pro odsun nádraží bude řešit soud v Brně

Žalobu Dětí Země proti územnímu rozhodnutí pro odsun brněnského železničního nádraží bude řešit Krajský soud v Brně. Aktivisté žalobu původně podali do Ostravy, kde působí speciální senát pro velké dopravní stavby. Nejvyšší správní soud (NSS) ale v červnu usnesením definitivně potvrdil přesun řízení na jih Moravy, ...

Bytový dům, novostavba

Počet zahájených staveb bytů v ČR do června vzrostl o tři pětiny

Stavební firmy v Česku zahájily letos do konce května stavbu 5467 bytů v bytových domech, meziročně o 60 procent více. Tempo růstu proti konci dubna přesto kleslo zhruba na polovinu. Nejvíce jich bylo v Praze, kde počet zahájených staveb stoupl asi o dvě třetiny. Počet zahájených staveb rodinných domů v Česku ...

Demolice

Dříve problémovou lokalitu Bohumín přemění ve stavební parcely

Bohumín na Karvinsku chce do dvou let proměnit někdejší problematickou lokalitu v ulici Petra Cingra na místo pro stavbu rodinných domů. Nyní se tam demoluje poslední z původních sedmi zchátralých cihlových domů. Na místě po zdemolovaných objektech chce město vybudovat 39 nových zasíťovaných stavebních parcel, řekla ...

Bunkr

Chcete si koupit bunkr? Máte možnost! Obrana opět prodává řopíky a pozemky

Nevyužité pozemky nebo části pohraničního opevnění z období první republiky opět nabízí k odprodeji ministerstvo obrany. Za 35 nemovitostí požaduje necelých deset milionů korun. Sdělil to Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Kompletní seznam 35 nemovitostí je zveřejněn na webových stránkách odboru ...

Investory nových jaderných zdrojů v ČR mají být dceřiné firmy ČEZ

Investory nových jaderných zdrojů v ČR mají být dceřiné firmy ČEZ

Investory nových jaderných zdrojů v Česku mají být dceřiné firmy energetické společnosti ČEZ - EDU II pro jadernou elektrárnu Dukovany a ETE II pro jadernou elektrárnu Temelín. Navrhovaný investorský model stavby bude v pondělí schvalovat vláda. Materiál, počítá s tím, že investice by měla být placena skupinou ČEZ - a ...

REKLAMA