REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

Ústecká radnice chce postavit v centru čtyřkilometrový tunel

Vedení Ústí nad Labem chce postavit tunel, který by odvedl tranzitní dopravu z centra a stal by se součástí přivaděče z Děčína k dálnici D8. Radnice by měla zaplatit studii proveditelnosti, řekl novinářům primátorův náměstek Martin Hausenblas. Jde o průlomové řešení dopravy, míní náměstek. Ministerstvo dopravy považuje nápad města za ekonomicky neefektivní.
Ústecká radnice chce postavit v centru čtyřkilometrový tunel

Tunel by měl být dlouhý přes čtyři kilometry. Začínat by měl v Žižkově ulici, která je spojnicí centra s dálnicí D8, a vyústit ve čtvrti Neštěmice. Tam by podle materiálů ústeckého magistrátu navazoval na silnici I/62, která by měla být rozšířena ze dvou na tři jízdní pruhy. Jaké by byly náklady na jeho vybudování a zda jde o reálnou variantu, není zatím jasné. Podle představ města by tunel měl postavit stát. "Výsledek je neuvěřitelný. Pokud se tento projekt podaří, získá (Ústí nad Labem) nadčasové řešení, které ho zbaví tranzitní dopravy a umožní regulovat dopravu v celém městě. Dopady na život by byly enormní," řekl Hausenblas.

Ministerstvo dopravy nepovažuje nápad ústecké radnice za efektivní. Podle mluvčího Tomáše Neřolda se po dokončení dálnice D8 výrazně zklidní na stávající silnici I/62 doprava. Ředitelství silnic a dálnic proto pracuje na dvou variantách, které počítají se zcela jinou trasou. "Nelze předpokládat, že nastíněný nápad města by mohl být ekonomicky efektivní. Navíc funkce přivaděče I/13 od Jílového je primárně pro dopravu Teplice - Děčín, která nemusí zatěžovat Ústí nad Labem a údolí Labe," řekl Neřold. Dvě připravené varianty už podle ministerstva procházejí procesem posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) a vybrána z nich bude ta vhodnější.

Zdrženlivě se k nápadu sousedního Ústí staví i děčínská radnice. "To, s čím přišlo Ústí nad Labem, se jeví jako finančně velmi náročné a nemyslíme si, že by tato varianta byla schůdná. Úplně by neřešila potřeby Děčína," řekla Lakomá.

Podle plánů ústecké radnice by tunel kromě zklidnění dopravy zajistil i průjezdnost města při případných povodních. Později se počítá s tím, že by se silnice v centru města proměnila v nábřeží s promenádou. Radnice se chce v první fázi připojit ke studii zhotovitelnosti, kterou si nechal zpracovat Děčín. "Studie má dát odpovědi na to, co se stane s regionální a nadregionální dopravou, jaké to bude mít důsledky," doplnil Hausenblas. Připojení ke studii by mělo podle jeho odhadů stát maximálně několik set tisíc korun. Cenu tunelu odhaduje na 4,5 až pět miliard korun.

Náměstek děčínského primátora Jiří Anděl ale odmítl, že se s Ústím tamní radnice takto dohodla. Děčín si nechává zpracovat tři varianty přivaděče, hotové by měly být v polovině července. "Nebylo z naší strany v žádném případě řečeno, že souhlasíme s rozšířením našeho zadání, a už vůbec ne, že bychom snad byli ochotni čekat na dopracování vašeho zadání byť jen o měsíc - jasně jsme řekli, že to nepřipadá v úvahu," řekl Anděl. Ústecká radnice si má podle něj zadat studii vlastní.

Odborníci řeší formu připojení k dálnici D8 už od 70. let. Variant je několik. Jako spojku s dálnicí využívají řidiči především silnici I/13, část Děčína a Jílové jsou tam vystaveny nadměrné dopravní zátěži a hluku.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Navýšení daně u nemovitosti letos využilo 610 obcí

Navýšení daně u nemovitosti letos využilo 610 obcí

Navýšení daně z nemovitých věcí pomocí takzvaného místního koeficientu letos využilo 610 obcí, měst a městských částí z celkového počtu zhruba 6260 obcí. Vyplývá to z údajů Generálního finančního ...

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky pro pěší a cyklisty. Jedna by měla spojovat sídliště Závodu míru s Polabinami, druhá park Na Špici s koupalištěm Cihelna na protějším břehu.

NTK podala žalobu na Sekyra Group kvůli pádu tvarovek

NTK podala žalobu na Sekyra Group kvůli pádu tvarovek

Národní technická knihovna (NTK) v pražských Dejvicích podala žalobu na společnost Sekyra Group kvůli neúspěšnému vyjednávání o odstranění závady z vnějšího opláštění budovy. Dvě skleněné tvarovky ...

Transgas: Demolice povolena

Transgas: Demolice povolena

Stavební úřad Prahy 2 povolil demolici souboru budov Transgas na Vinohradské třídě. Proti rozhodnutí se mohou účastníci řízení do 15 dnů odvolat k magistrátu hlavního města. Vyplývá to z rozhodnutí ...

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo, které zdraží o pět procent na 615 Kč včetně DPH za gigajoule. Důvodem je nárůst cen od centrálního dodavatele, řekl to starosta Josef Viktora (ANO). ...

REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist