REKLAMA

SŽDC vyloučila Heliku z tendru na studii na brněnské nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyřadila z výběrového řízení na studii proveditelnosti rekonstrukce brněnského železničního uzlu společnost Helika. Nedoplnila totiž informaci o změně člena představenstva a nedodala jeho výpis z rejstříku trestů.
SŽDC vyloučila Heliku z tendru na studii na brněnské nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyřadila z výběrového řízení na studii proveditelnosti rekonstrukce brněnského železničního uzlu společnost Helika. Nedoplnila totiž informaci o změně člena představenstva a nedodala jeho výpis z rejstříku trestů.

Obchodní ředitel Heliky Robert Weiss novinářům řekl, že se společnost nebude zatím vyjadřovat k tomu, zda se na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) obrátí. Pokud Helika, která patří do německé skupiny Obermayer, podnět k ÚOHS nepodá, měla by být studie zpracovaná v polovině příštího roku před podzimním brněnských referendem, v němž se obyvatelé města vyjádří, zda chtějí nádraží odsunuté, či pod Petrovem. Pokud však Helika podnět podá, je pravděpodobné, že se zpracování studie výrazně zpozdí. Helika nabídla podle dřívějších informací Mladé fronty DNES cenu o milion nižší než SUDOP, který údajně skončil druhý. Cenu zakázky SŽDC vyčíslila na 18 milionů.

Výběrového řízení se zúčastnili tři uchazeči. Illiáš neřekl, kdo nabídl druhou nejnižší cenu. Podle informací na oficiálním facebookovém profilu spolku Brno+, který lobbuje prostřednictvím bývalého náměstka primátora Roberta Kotziana (ODS) za odsun brněnského nádraží, jde o společnost SUDOP s dalšími dvěma spolupracovníky AF City Plan a Moravia Consult. SUDOP je mimo jiné projektantem, který zpracoval studii na stavbu nádraží v odsunuté poloze v místě dnešního dolního nádraží.

Studie proveditelnosti by měla definitivně rozuzlit spor o polohu nového brněnského nádraží. Ve hře je kromě odsunuté varianty ještě nádraží pod Petrovem zhruba v prostoru takzvané Malé Ameriky. Studie, které byly dosud vypracovány, prokázaly, že nádraží lze v centru zachovat. Předchozí koalice prosazovaly přesunutí nádraží, současné vedení města se nekloní k žádné z variant a čeká na studii, která má posoudit všechny možné aspekty stavby nádraží v obou variantách.

K rekonstrukci železničního uzlu uspořádala otevřenou diskuzi také Česká komora architektů. Její předseda Ivo Plicka uvedl, že město by si nejdříve mělo ujasnit, zda je schopné proměnit v případě odsunutého nádraží Jižní centrum v životaschopné město. Architekti, kteří na diskuzi vystoupili, se kloní k zachování nádraží v centru.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Zdroj: Fotolia.com - nitikornfotolia

Plasty vydrží nejdéle v užitku ve stavebnictví

Plast je skvělý materiál, který naše civilizace využívá neustále – od oblečení přes obalové materiály až po elektroniku a stavebniny. Jenže spotřeba plastů je díky jeho nízké ceně vysoká a lidstvu ...

Od noci je uzavřen Libeňský most, tramvaje jsou odkloněny

Od noci je uzavřen Libeňský most, tramvaje jsou odkloněny

Od dnešní noci je do odvolání pro automobily i tramvaje uzavřen Libeňský most v Praze. Část mostu je v havarijním stavu, nutná oprava má trvat nejméně tři týdny, možná i déle. Uzavření znamená změny ...

Praha koupí objekt nádražní restaurace v Bubenči

Praha koupí objekt nádražní restaurace v Bubenči

Hlavní město koupí za 14,3 milionu korun od Českých drah pozemky a budovu bývalé železniční stanice Praha Bubeneč. Dnes o tom rozhodli pražští radní. Bývalou nádražní budovu by chtěla Praha 6 ...

Vodu v nádržích znečišťuje fosfor a soli ze silnic

Vodu v nádržích znečišťuje fosfor a soli ze silnic

Změny v krajině a hospodaření na polích se přímo projevují na kvalitě vod v nádržích. V minulosti je ohrožovaly dusičnany ze zemědělství, nyní některé čelí nárůstu škodlivin ze silnic a zvýšené ...

REKLAMA
REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist