REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Vybrat autora studie k nádraží v Brně se možná nestihne v termínu

Komise pro výběr autora studie k rekonstrukci brněnského železničního uzlu navrhla vyloučit jednoho z uchazečů. Podle deníku Mladá fronta Dnes (MfD) se jedná o firmu Helika, která přišla s nejlevnější nabídkou. Firma podala námitku, takže není jasné, jestli se podaří dodržet termín dokončení studie. Dokument má přitom ukončit spor o polohu nádraží, takže měl být hotov před referendem k umístění nádraží.
Vybrat autora studie k nádraží v Brně se možná nestihne v termínu

"O zakázku usilují tři uchazeči, komise navrhla vyloučení kvůli nesplnění podmínek zákona o veřejných zakázkách. Firma podala včas námitky, o nichž se bude teprve rozhodovat," uvedl Ptačinský. Podle MfD je důvodem vyloučení chybějící výpis z rejstříku trestů. Helika, která patří do německé skupiny Obermeyer, sice nejprve v rámci nabídky výpisy z rejstříků členů představenstva poslala, ale po podání nabídky byl jeden člen vyměněn, a nový výpis už Helika SŽDC nezaslala.

Komplikace v tendru ohrožují termín dokončení studie, které se očekávalo zhruba v polovině příštího roku. Počítalo se s tím, že bude studie hotova před brněnským referendem o poloze nádraží, které se bude konat společně s krajskými volbami na podzim roku 2016. "S časovou rezervou jsme počítali, ale termín může být v ohrožení, protože neúspěšní uchazeči mohou použít další právní nástroje," uvedl Ptačinský.

Studie proveditelnosti by měla definitivně rozuzlit spor o polohu nového brněnského nádraží. Ve hře je kromě odsunuté varianty ještě nádraží pod Petrovem, zhruba v prostoru takzvané Malé Ameriky. Studie, které byly dosud vypracovány, prokázaly, že nádraží lze v centru zachovat. Předchozí koalice prosazovaly nádraží v odsunuté poloze, současné vedení města se nekloní k žádné z variant a čeká na studii, která má posoudit všechny možné aspekty stavby nádraží v obou variantách.

Pokud by komise Heliku skutečně vyloučila, vítězným uchazečem by bylo sdružení firem Sudop Brno, AF City Plan a Moravia Consult. Sudop je přitom autorem studie odsunutého nádraží do míst stávajícího nákladního Dolního nádraží. SŽDC nastavila v soutěži cenu na 18 milionů korun, cenové nabídky jednotlivých uchazečů nebyly zveřejněny.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Stavba - zdroj: fotolia

Experti: Užití AI ve stavebnictví je v počátcích, vhodná je pro státní správu

Využívání umělé inteligence (AI) ve stavebnictví je v České republice zatím v počáteční fázi. Kromě užití v jazykových modelech, tedy ve vytváření textů a slov, by technologii bylo možné použít například jako součást robotické výstavby. Největší přínos umělé inteligence ve stavebnictví může být v generativním…

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, kyo

Investice do úspor energie loni vzrostly desetkrát na 1,96 mld. Kč

Investice do projektů energetických úspor loni v Česku meziročně vzrostly skoro desetkrát na 1,96 miliardy korun. Týkaly se 16 projektů, které energetické firmy realizovaly na budovách veřejných institucí, případně průmyslových firem. Informovala o tom Asociace poskytovatelů energetických služeb (APES). Dosud jde o…

Byty, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia, jamrooferpix

Ombudsman: Byty zkolaudované k bydlení nelze využívat pro krátkodobou rekreaci

Byty zkolaudované k trvalému bydlení nelze podle veřejného ochránce práv Stanislava Křečka využívat pro krátkodobé ubytovací služby. Považuje to za obcházení stavebního zákona. Majitelé by takové byty měli nechat rekolaudovat. Ombudsman o tom dnes informoval na webu. Zabýval se stížností obyvatele domu, kterému…

Louvre, zdroj: Netfalls - stock.adobe.com

Impozantní skleněná pyramida stojí na nádvoří Louvru již 35 let

Impozantní skleněná pyramida uprostřed Napoleonova nádvoří před Louvrem, která od 29. března 1989 slouží jako hlavní vchod do tohoto nejznámějšího pařížského muzea, patří k symbolům francouzské metropole. Odvážný projekt amerického architekta čínského původu Ieoha Minga Peie prosadil v roce 1983 tehdejší francouzský…

Emise, zdroj: Adobestock

Prezident podepsal odsun termínu vyřazování emisních povolenek o pět měsíců

Firmy budou moci vyřazovat emisní povolenky za emise, které vypustily do ovzduší v předchozím roce, až k 30. září. Dosud tak musely učinit k 30. dubnu. Pětiměsíční odklad prezident Petr Pavel podepsal. Odklad se vztahuje také na termín, dokdy musí firmy příslušné množství povolenek nakoupit. Budou tak moci jejich…

Cihly - ilustrační obrázek, zdroj: pterwort, fotolia

Poptávka po cihlách roste, prodejci se předzásobují ze strachu z výpadků dodávek

Poptávka po zdicích a dalších stavebních materiálech začíná opět růst. Na začátek jarní stavební sezony mají prodejci ve skladech dostatek cihel, se zvyšující se poptávkou ale budou muset zásoby doplňovat. ČTK to sdělili největší čeští prodejci stavebnin DEK a Pro-Doma. Jedním z důvodů, proč se chtějí prodejci…

Veřejné osvětlení, zdroj fotolia, sema_srinouljan

O dotaci na výměnu osvětlení si zažádalo 700 obcí

O dotaci na rekonstrukci veřejného osvětlení zprostředkovávanou ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) si zažádalo 700 obcí. Z vyčleněné částky 2,52 miliardy korun se vyčerpalo 1,78 miliardy korun. Výzva k čerpání dotací určená na opravu lampových stožárů, instalaci LED svítidel a další opatření k úspoře energie za…

OD Kotva [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]

Obchodní dům Kotva dnes uzavřela rekonstrukce, potrvá dva roky

Obchodní dům Kotva v Praze 1 ode dneška uzavřela rekonstrukce. Potrvá dva roky. V nižších patrech vzniknou luxusní obchody a ve vyšších kanceláře. Promění se také okolí Kotvy, například zmizí nynější vstup do potravin. Sedmipodlažní budova s celkovou plochou 28.000 metrů čtverečních byla otevřena v roce 1975.

Libeňský most, archivní záběr, foto: Jakub Kopecký

Zavřenou část Libeňského mostu odborníci doporučili zbourat

Odborníci doporučili zbourat nyní uzavřený tzv. inundační most u pražské Palmovky, který je součástí Libeňského soumostí. Silničáři počkají na platné stavební povolení a pak zahájí demolici mostu. Práce by mohly začít letos v dubnu. Dnes to řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.