REKLAMA
Hledat

Fotosoutěž Otevřená Praha Pořádá ESTAV.cz a Open House Praha.

estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Politiku územního rozvoje ČR schválila vláda

Nejvíce se v dokumentu řeší silniční a železniční trasy a koridory, výrazné zastoupení mají i produktovody, jako jsou elektrická vedení či plynovody. U těchto staveb vidí materiál jako klíčové propojení sever-jih.
Děčín, ilustrační obrázek, foto D.Kopačková

Dokument týká celého území republiky, nevyhne se proto kontroverzním a diskutovaným stavbám, například vodní nádrži Nové Heřminovy či kanálu Dunaj-Odra-Labe. Jako s plochami pro říční přístavy vhodně navázané na logistická centra dokument počítá s Prahou, Děčínem, Ústím nad Labem, Lovosicemi, Mělníkem a Pardubicemi. Podzemní zásobníky plynu je nejlepší stavět na Břeclavsku, v Dambořicích a v oblasti Rožná na Vysočině.

Strategický dokument vymezuje také například koridor pro rychlostní silnici R48, plochy pro vnitrozemské přístavy a rozvojové záměry technické infrastruktury, plochy pro podzemní zásobníky plynu či koridory pro nové plynovody a dálkovody.

Politika územního rozvoje ČR je proto závazná pro nižší nástroje územního plánování

Politika územního rozvoje ČR není územním plánem Česka v tom smyslu, že by obsahoval konkrétní záměry a trasování. Vymezuje však hlavní koridory a plochy pro plánované stavby, jejich konkrétní trasy musí zvolit dotčené resorty a kraje. Těm ukládá určit, kde přesně budou.

Hlavním smyslem dokumentu je koordinovat kraje a obce v jejich územně plánovací činnosti a koordinovat tvorbu resortních koncepcí, které které se týkají území. Politika územního rozvoje ČR je proto závazná pro nižší nástroje územního plánování, kterými jsou zejména zásady územního rozvoje krajů, na úrovni obcí jsou to pak územní plány a regulační plány.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Program Spravedlivá transformace v Moravskoslezském kraji podpoří 10 projektů

Program Spravedlivá transformace v Moravskoslezském kraji podpoří 10 projektů

O finanční podporu se v programu Spravedlivé transformace bude v Moravskoslezském kraji ucházet už jen deset projektů. Další tři plánované záměry z programu vypadly. Důvodem byla především jejich nedostatečná připravenost. Novinářům to dnes při návštěvě Ostravy řekl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL).…

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Komplikované financování a pomalé povolování staveb je podle analytiků jedním z faktorů, který stojí za únorovým propadem stavební výroby v Česku. Podle dat Českého statistického úřadu se v únoru meziročně zhoršila o 4,3 procenta a odborníci oslovení ČTK zopakovali, že kvůli špatnému vývoji tuzemské ekonomiky je…

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Komplikované financování a pomalé povolování staveb je podle analytiků jedním z faktorů, který stojí za únorovým propadem stavební výroby v Česku. Podle dat Českého statistického úřadu se v únoru meziročně zhoršila o 4,3 procenta a odborníci oslovení ČTK zopakovali, že kvůli špatnému vývoji tuzemské ekonomiky je…

Stát letos zahájí stavbu 105 kilometrů dálnic, otevře jich 15 kilometrů

Stát letos zahájí stavbu 105 kilometrů dálnic, otevře jich 15 kilometrů

Stát plánuje v letošním roce zahájit stavbu 105 kilometrů dálnic a 18 kilometrů silnic I. třídy. Díky velké rozestavěnosti budou v příštích letech narůstat počty nově otevřených úseků dálnic. Letos se tak otevře 15,4 kilometru, příští rok až 118 kilometrů. Novinářům to dnes řekli ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a…

REKLAMA