REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

SŽDC zmodernizuje současnou trať Plzeň-Domažlice v původní stopě

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zmodernizuje trať Plzeň - Domažlice v současné stopě. Uklidnila tak starosty, kteří se obávali velkých záborů a demolic kvůli stavbě nové železnice. Oprava trati zhruba za 9,5 miliardy korun zvýší rychlost vytížených vlaků směrem na Mnichov. Díky tomu, že povede na většině území po současných kolejích, budou nutné pouze menší zábory kvůli stavbě protihlukových stěn a trakčních stožárů, řekl Pavel Paidar ze SŽDC.
SŽDC zmodernizuje současnou trať Plzeň-Domažlice v původní stopě

"Trať by se měla v letech 2019 až 2025 celá elektrifikovat. Téměř v celé délce bude nadále jednokolejná," uvedl. Tato varianta modernizace trati Plzeň - Domažlice - státní hranice SRN, která se někdy nazývá III. odbočný tranzitní koridor, odpovídá plánům bavorské strany, která zmodernizuje hlavně části od hranic za Řezno. Další část do Mnichova už je podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Bauera (ČSSD) hotová. Na české straně by vlaky jezdily většinou 100 až 140 km/h, pendolino až 160 km/h. Doba jízdy z Plzně do Domažlic se zkrátí o třetinu na 35 minut.

Starostové se dnes také dozvěděli, že ve schváleném krajském územní plánu zůstanou jako územní rezerva pozemky na novou vysokorychlostní trať Plzeň - Domažlice - státní hranice pro vlaky s rychlostí až 200 km/h. Podle zástupců kraje i SŽDC by se ale stavba mohla uskutečnit až ve vzdálené budoucnosti. "Zatím je nerealizovatelná. Váže se na to dohoda s německou stranou a rozsáhlé úpravy na jejich území," řekl Paidar.

"Teď jsme před schválením studie proveditelnosti optimalizace trati ve stávající stopě, která bude hotová v dubnu 2015. Pak poběží schvalovací řízení na ministerstvu dopravy, což by mělo být letos," uvedl Paidar. Doufá, že SŽDC už ve druhé polovině roku, zpracuje projekt pro územní řízení pro vytipované úseky, protože připravovat stavbu najednou nelze. O postupu příprav bude investor starosty informovat.

Nový úsek trati vznikne jen u Plzně z Nové Hospody do Zbůchu, kde není zástavba. Dvojkolejné krátké úseky budou z Chotěšova do Stodu, z Radonic k Domažlicím a z Domažlic do Domažlic - města. Fakt, že Němci zařadí modernizaci navazující trati Schwandorf - Furth im Wald - státní hranice do plánu rozvoje dopravních cest, který má být podle Bauera schválen v listopadu, urychlil přípravu na české straně.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Zdroj: Fotolia.com - marioszek

Prodejní ceny bytů v ČR vzrostly o 11 procent

Prodejní ceny bytů v Praze a krajských městech na konci pololetí vzrostly meziročně v průměru o 10,8 procenta na 55 200 korun za metr čtvereční. Nejdražší byla Praha (71 800 Kč za metr čtvereční), ...

Malostranské nájměstí, přestavba, rekonstrukce, parkování

Obnova Malostranského náměstí získala stavební povolení

Dlouho plánovaná přeměna Malostranského náměstí v Praze získala stavební povolení. Stavební úřad Prahy 1 to zveřejnil na své úřední desce. Pokud se v 15denní lhůtě nikdo neodvolá, nabude rozhodnutí ...

Památky, prohlášení památkou

O památkovou ochranu ročně přijde 20 až 30 nemovitostí

Ministerstvo kultury (MK) ročně zruší památkovou ochranu dvou až tří desítek nemovitostí. Byť se rušením ochrany zabývá méně často než jejím udílením novým objektům, ročně posoudí a ukončí až 80 ...

REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Jak plánovat opravy a finance? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška