REKLAMA
Témata Hledat

Architektonické inspirace

Mozaika nápadů z celého světa na ESTAV.cz!

V Plzni začala velká přestavba hlavního vlakového nádraží

V Plzni začala na začátku března velká přestavba hlavního vlakového nádraží. Cestujícím se zhruba na pět měsíců uzavřelo 3. a 4. nástupiště. Hned po otevření nových nástupišť začne v srpnu čtyřměsíční rekonstrukce nástupiště 1 a 2, výstavba druhého podchodu ze Šumavské ulice a zavazadlového tunelu, řekl to mluvčí a. s. Skanska. Společnost je generálním dodavatelem opravy kolejí a nástupišť ve směru na Prahu.
V Plzni začala velká přestavba hlavního vlakového nádraží

"Suma zahrnuje hlavní nádraží, pražské zhlaví, seřaďovací nádraží, kus trati na Prahu, kus trati na České Budějovice a budovu zabezpečovacího zařízení včetně technologie a kabelovod," uvedl projektový manažer Skansky Jan Mitlöhner. Rekonstrukce čtyř nástupišť včetně zastřešení, které budou hotovy do konce roku, přijdou na 150 milionů korun.

"Uzel Plzeň 1. stavba je náročný projekt, který po více než 100 letech výrazně promění podobu železniční dopravy v Plzni," uvedl Jakub Ptačinský, mluvčí investorské Správy železniční dopravní cesty. V současnosti jde o nejrozsáhlejší přestavbu nádraží v zemi; vyžádá si omezení provozu.

Kompletní obnova východní části stanice umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z 20 kilometrů za hodinu na 80 kilometrů za hodinu. Rekonstruují se složité výhybkové konstrukce, rozsáhlé kolejiště nádraží a navazující úseky i dva mosty - Gambrinus a Jateční. Bezpečnost železničního uzlu se zvýší díky novému zabezpečovacímu zařízení, pro nějž se dokončuje nová jednopodlažní budova ústředního stavědla, odkud bude ovládán elektronicky veškerý provoz stanice. "Jde o náhradu několika budov, v nichž seděli výpravčí, plus elektroúseku," řekl koordinátor stavby Tomáš Havel. Do tohoto nejvýznamnějšího pozemního objektu už se stěhuje technologie.

"Kabely jsou všude a nikdo pořádně neví, co po nich vede. Pokládaly se tu téměř 100 let a i ty nejstarší jsou stále funkční," řekl Havel. Všechny se vymění a povedou kabelovodem mezi ústředním stavědlem a stanicí.

Hlavní nádraží je kulturní památkou, a proto přestavba musí respektovat požadavky na zachování vzhledu stanice, což se týká zejména rekonstrukce zastřešení nástupišť, postaveného v roce 1907 ve stylu geometrické secese. "Repasujeme litinové sloupy a dáme novou plechovou střechu," prozradil na konec Havel.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Navýšení daně u nemovitosti letos využilo 610 obcí

Navýšení daně u nemovitosti letos využilo 610 obcí

Navýšení daně z nemovitých věcí pomocí takzvaného místního koeficientu letos využilo 610 obcí, měst a městských částí z celkového počtu zhruba 6260 obcí. Vyplývá to z údajů Generálního finančního ...

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky

Pardubice chtějí přes Labe postavit dvě nové lávky pro pěší a cyklisty. Jedna by měla spojovat sídliště Závodu míru s Polabinami, druhá park Na Špici s koupalištěm Cihelna na protějším břehu.

NTK podala žalobu na Sekyra Group kvůli pádu tvarovek

NTK podala žalobu na Sekyra Group kvůli pádu tvarovek

Národní technická knihovna (NTK) v pražských Dejvicích podala žalobu na společnost Sekyra Group kvůli neúspěšnému vyjednávání o odstranění závady z vnějšího opláštění budovy. Dvě skleněné tvarovky ...

Transgas: Demolice povolena

Transgas: Demolice povolena

Stavební úřad Prahy 2 povolil demolici souboru budov Transgas na Vinohradské třídě. Proti rozhodnutí se mohou účastníci řízení do 15 dnů odvolat k magistrátu hlavního města. Vyplývá to z rozhodnutí ...

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo

Lidé v Kutné Hoře si od února připlatí za teplo, které zdraží o pět procent na 615 Kč včetně DPH za gigajoule. Důvodem je nárůst cen od centrálního dodavatele, řekl to starosta Josef Viktora (ANO). ...

REKLAMA