REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Vláda se snaží posílit hospodářství a sektor českého stavebnictví

Premiér v projevu 6. února 2015 na zahájení VII. sjezdu Odborového svazu Stavba ČR zdůraznil mimo jiné nutnost pokračovat v důsledném plnění vládního programu a obnovení schopnosti státu stavět.V bloku úvodních projevů vystoupil rovněž viceprezident Evropské federace pracovníků ve stavebnictví a dřevoprůmyslu Zbygniew Janowski.
foto Média centrum Úřadu vlády ČR

Z projevu premiéra jsme vybrali:

Zrychlily se výkupy pozemků pro komunikace

„Je potřeba obnovit schopnost státu něco v naší zemi vůbec postavit. Je to triviální, ale bohužel je to tak. Stát, jak procházel v minulých letech rozkladem, schopnost stavět postupně ztratil. Když jsme přišli do vlády, tak jsme zjistili, že nikdo neprodává pozemky pod budoucími silnicemi a dálnicemi a že Ředitelství silnic a dálnic dělá jedinou věc – eviduje počty občanů na žaloby na vyvlastnění. Stovky návrhů na žaloby na vyvlastnění. Takovýmto způsobem přeci stát fungovat nemůže. Dokážete si představit, jak dlouho bychom připravovali výstavbu D11 nebo R35, kdybychom se se všemi občany soudili? Byl to důsledek toho, že Nečasova vláda snížila výkupní ceny pod pozemky na úroveň, za kterou už je nikdo prodávat nechtěl. První krok, který jsme udělali, abychom vůbec rozjeli přípravu dopravních staveb, bylo, že jsme tento špatný zákon změnili. První reakce a první ohlasy z posledních měsíců letošního roku ukazují, že lidé opět začali státu věřit a začali státu pozemky prodávat. Zrychlila se příprava, zrychlily se výkupy na trasách klíčových komunikací, a to je efekt toho, že jsme včas změnili zákon.“

Připravujeme sjednocení územního a stavebního řízení a povolování EIA do jednoho správního procesu

"Když mluvím o obnovení schopnosti stavět, tak se to týká také veřejných zakázek. Patříme mezi země, kde se soutěží strašně dlouho a prodlužuje se schopnost státu vůbec investovat reálné peníze do ekonomiky. Proto jedna z prvních věcí, které jsme loni udělali, byla novela zákona o zadávání veřejných zakázek, kde jsme se pokusili odstranit alespoň ty největší chyby a největší nesmysly, které tam byly. Samozřejmě, že si s novelami nevystačíme. Chystáme letos zásadní změnu, která ovlivní investiční výstavbu, a to je snaha sjednotit územní řízení, stavební řízení, povolování EIA do jednoho správního procesu, na jehož konci bude jedno integrované povolení. Ministerstvo pro místní rozvoj má letos předložit tento konkrétní návrh zákona."

Nový zákon o zadávání veřejných zakázek

"Stejně tak chystáme nový zákon o zadávání veřejných zakázek, kde budeme reagovat na evropskou legislativu, a znovu doufám, že to bude zákon, který udrží vysokou míru transparentnosti, to znamená, že neumožní, aby se veřejné zakázky obcházely, aby se tady kradlo, ale současně to musí být zákon, podle kterého bude možné v reálném čase veřejné zakázky transparentně a objektivně vysoutěžit. Když mluvím o obnovení schopnosti státu stavět, tak jde také o to, aby byly konsolidované státní instituce. Nejenom Ministerstvo dopravy, ale také Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční a dopravní cesty, protože to jsou velcí zadavatelé. Tady je potřeba, aby nový ministr dopravy věnoval velké množství energie, aby ŘSD skutečně fungovalo."

Celý projev předsedy vlády Bohuslava Sobotky na VII. sjezdu Odborového svazu Stavba

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Stavba

Soud, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Úředníci stavebního úřadu dostali trest kvůli bytovým domům v Krkonoších

Nejvyšší soud (NS) odmítl dovolání Jany Svobodové, úřednice královéhradeckého krajského úřadu potrestané v souvislosti se stavbami ve Špindlerově Mlýně. I kvůli jejímu liknavému postupu vyrostly v Krkonoších místo rodinných domů dva větší apartmánové domy, které odporovaly územnímu plánu. Svobodová dostala za maření…

Stavba, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Velké stavební firmy propad tržeb letos většinou neočekávají

Velké stavební firmy letos propad tržeb většinou neočekávají, pokud však ano, tak v pozemním stavitelství. Jako největší problémy uvádějí náklady na zajištění bezpečnostních opatření proti šíření koronaviru, dlouhé čekání na testy, přejezdy přes hranice, onemocnění nebo karanténu pracovníků.

Původní trojská lávka před havárií - archivní záběr, zdroj fotolia.com

Trojská lávka se dnes otevírá. Náhrada spadlé trvala tři roky, zřícení řeší soud

Lávka, která přes 33 let spojovala Císařský ostrov s Trojou, se zřítila odpoledne 2. prosince 2017, zraněni tehdy byli čtyři lidé, z toho dva těžce. Co se týká příčiny pádu, nejčastěji se hovořilo o korozi nosných lan, skrytých uvnitř konstrukce. Tři týdny po zřícení nahradil lávku částečně přívoz, který nyní nahradí…

E-book: Příručky ZDARMA!

Příručka Jak koupit bydlení

Jak koupit bydlení

Pomocník při koupi domu, bytu, pozemku.

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Příručka Jak na povolení rodinného domu

Poradíme s vyřízením stavebního povolení

Partner tématu

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akce a slevy

Soutěž „Vyhraj tuhle káru“

Soutěž „Vyhraj tuhle káru“

SOUTĚŽ "VYHRAJ TUHLE KÁRU"

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA