Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dálnice v Česku - nové obchvaty, zahájení nových úseků, ale také reklamace vad

Ministr dopravy ocenil, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nepřevzalo kvůli zjištěným vadám do své správy stavbu dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. V minulosti se totiž běžně stávalo, že ŘSD stavbu převzalo a teprve poté vymáhalo opravy od zhotovitele. Otevřeny byly nové obchvaty a připravuje se rekonstrukce tahu přes Červenohorské sedlo.
ministr dopravy Antonín Prachař

Na D3 se sesouvají svahy a na mostě vzlíná voda k vozovce

ŘSD zjistilo, že na některých částech dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí se sesouvají svahy a při prudších deštích by tak mohlo dojít k nánosu bláta na vozovku a k vytvoření smykových ploch. Na mostu přes rybník Koberný zase prosakuje voda, která pak vzlíná k vozovce a zde by mohla v zimních měsících namrzat. Kvůli vadám, které by mohly mít dopad na bezpečnost silničního provozu, odmítlo ŘSD stavbu převzít, reklamovalo ji u zhotovitele a čeká na návrh způsobu jejich odstranění.

Zpráva z geologického průzkumu sesuvu na dálnici D8 je již téměř hotová.

Do konce měsíce srpna by měl být zpracován projekt sanace svahu a během první poloviny září předloží Ministerstvo dopravy krajskému úřadu Ústeckého kraje kompletní dokumentaci včetně způsobu sanace svahu.  „Chceme dodat všechny materiály včetně návrhu řešení tak, aby krajský úřad měl dostatečné argumenty pro zvážení vyhlášení stavu nebezpečí a aby mohly být práce zahájeny neprodleně,“ řekl ministr Prachař.

Vady na dvou dálničních nájezdech na D47

Ministr informoval o tom, že obdržel zprávu o dvou dálničních nájezdech na D47, na kterých z důvodu problémů s ložisky a s posunem přechodu mezi vozovkou a mostní konstrukcí hrozí snížení maximální povolené rychlosti nebo omezení provozu. O odstranění těchto vad již ŘSD se zhotovitelem jedná. Ohledně reklamace dalších vad na D47 je stát připraven soudu předat další posudky ke specifikaci vad tak, aby nebylo možné zpochybnit poskytování důkazů ze strany ŘSD.

Nový úsek silnice I/44, konkrétně obchvat obcí Zvole a Vlachov na Šumpersku.

Tříkilometrová přeložka za více než miliardu korun výrazně sníží hustotu dopravy v obou obcích, kudy denně projíždělo až 15 tisíc aut. Bezpečnost chodců a cyklistů navíc ohrožovala absence odstavných pruhů a chodníků.

„V Olomouckém kraji připravujeme ještě letos zahájení další významné dopravní stavby - a sice rekonstrukce dalšího úseku silničního tahu přes Červenohorské sedlo, který je klíčovou spojnicí mezi Šumperkem a Jeseníkem,“ připomněl při slavnostní zahájení provozu nového silničního obchvatu ministr  dopravy Antonín Prachař.

Ministr dopravy Prachař otevřel nový obchvat na silnici I/44 na ŠumperskuMinistr dopravy Prachař otevřel nový obchvat na silnici I/44 na Šumpersku

Zahájení stavby silnice I/11 v úsecích Nebory-Oldřichovice a Oldřichovice-Bystřice na Třinecku.

„Tranzitní doprava, směřující z průmyslové zóny v Nošovicích a z Třineckých železáren na rychlostní silnici R48, způsobuje dopravní kolapsy. Obchvat by měl tuto situaci vyřešit. Důležitá je rovněž skutečnost, že obě dvě stavby jsou součástí definitivního řešení propojení Česka a Slovenska po R48, I/68 a I/11 v úseku Třanovice-Mosty u Jablunkova. I nadále samozřejmě připravujeme stavbu silnice I/68 v úseku Třanovice-Nebory, kde nyní probíhá majetkoprávní vypořádání pozemků,“ sdělil ministr Antonín Prachař.

První řidiči by se po nových úsecích silnice I/11 mohli projet v říjnu 2017. Kompletní dokončení staveb se pak předpokládá na začátku roku 2018.Za účasti ministra Prachaře byla na Třinecku zahájena stavba silnice I/11 v úseku Nebory – BystřiceZa účasti ministra Prachaře byla na Třinecku zahájena stavba silnice I/11 v úseku Nebory – Bystřice

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: Adobestock – Naraichal

Vyvlastnění krok za krokem očima vyvlastnitele: od stavebního úřadu po vyjednávání

Vyvlastnění není jen právní institut, ale složitý proces s řadou nástrah. V závěrečném dílu série se podíváme na vyvlastnění z pohledu vyvlastnitele: jak probíhá řízení před stavebním úřadem, co obnáší vyjednávání s vlastníkem a jak uspět ve vyvlastňovacím řízení. Článek nabízí praktická…

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, rainer-fuhrmann

Soud: Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel

Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel, tedy firmy Eurovia CZ a PKP Cargo International, uvedl podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Žalované vady musí odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu, sdělilo dnes…

K vyvlastnění se přikračuje často z důvodu výstavby dopravní či technické infrastruktury. Zdroj: Adobestock – Mariusz Szczygie

Vyvlastnění nemovitosti: Na co si dát pozor a jak hájit svá práva

Vyvlastnění není jen formální proces, kdy stát či investor sáhne po vašem pozemku. Každá fáze – od stavebního řízení přes vyjednávání až po samotné vyvlastňovací řízení – nabízí možnosti, jak hájit svá práva a ovlivnit výsledek. Na co si dát pozor, jak vyjednávat a kde leží největší úskalí pro…

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

REKLAMA