REKLAMA
Hledat
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dálnice v Česku - nové obchvaty, zahájení nových úseků, ale také reklamace vad

Ministr dopravy ocenil, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nepřevzalo kvůli zjištěným vadám do své správy stavbu dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. V minulosti se totiž běžně stávalo, že ŘSD stavbu převzalo a teprve poté vymáhalo opravy od zhotovitele. Otevřeny byly nové obchvaty a připravuje se rekonstrukce tahu přes Červenohorské sedlo.
ministr dopravy Antonín Prachař

Na D3 se sesouvají svahy a na mostě vzlíná voda k vozovce

ŘSD zjistilo, že na některých částech dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí se sesouvají svahy a při prudších deštích by tak mohlo dojít k nánosu bláta na vozovku a k vytvoření smykových ploch. Na mostu přes rybník Koberný zase prosakuje voda, která pak vzlíná k vozovce a zde by mohla v zimních měsících namrzat. Kvůli vadám, které by mohly mít dopad na bezpečnost silničního provozu, odmítlo ŘSD stavbu převzít, reklamovalo ji u zhotovitele a čeká na návrh způsobu jejich odstranění.

Zpráva z geologického průzkumu sesuvu na dálnici D8 je již téměř hotová.

Do konce měsíce srpna by měl být zpracován projekt sanace svahu a během první poloviny září předloží Ministerstvo dopravy krajskému úřadu Ústeckého kraje kompletní dokumentaci včetně způsobu sanace svahu.  „Chceme dodat všechny materiály včetně návrhu řešení tak, aby krajský úřad měl dostatečné argumenty pro zvážení vyhlášení stavu nebezpečí a aby mohly být práce zahájeny neprodleně,“ řekl ministr Prachař.

Vady na dvou dálničních nájezdech na D47

Ministr informoval o tom, že obdržel zprávu o dvou dálničních nájezdech na D47, na kterých z důvodu problémů s ložisky a s posunem přechodu mezi vozovkou a mostní konstrukcí hrozí snížení maximální povolené rychlosti nebo omezení provozu. O odstranění těchto vad již ŘSD se zhotovitelem jedná. Ohledně reklamace dalších vad na D47 je stát připraven soudu předat další posudky ke specifikaci vad tak, aby nebylo možné zpochybnit poskytování důkazů ze strany ŘSD.

Nový úsek silnice I/44, konkrétně obchvat obcí Zvole a Vlachov na Šumpersku.

Tříkilometrová přeložka za více než miliardu korun výrazně sníží hustotu dopravy v obou obcích, kudy denně projíždělo až 15 tisíc aut. Bezpečnost chodců a cyklistů navíc ohrožovala absence odstavných pruhů a chodníků.

„V Olomouckém kraji připravujeme ještě letos zahájení další významné dopravní stavby - a sice rekonstrukce dalšího úseku silničního tahu přes Červenohorské sedlo, který je klíčovou spojnicí mezi Šumperkem a Jeseníkem,“ připomněl při slavnostní zahájení provozu nového silničního obchvatu ministr  dopravy Antonín Prachař.

Ministr dopravy Prachař otevřel nový obchvat na silnici I/44 na ŠumperskuMinistr dopravy Prachař otevřel nový obchvat na silnici I/44 na Šumpersku

Zahájení stavby silnice I/11 v úsecích Nebory-Oldřichovice a Oldřichovice-Bystřice na Třinecku.

„Tranzitní doprava, směřující z průmyslové zóny v Nošovicích a z Třineckých železáren na rychlostní silnici R48, způsobuje dopravní kolapsy. Obchvat by měl tuto situaci vyřešit. Důležitá je rovněž skutečnost, že obě dvě stavby jsou součástí definitivního řešení propojení Česka a Slovenska po R48, I/68 a I/11 v úseku Třanovice-Mosty u Jablunkova. I nadále samozřejmě připravujeme stavbu silnice I/68 v úseku Třanovice-Nebory, kde nyní probíhá majetkoprávní vypořádání pozemků,“ sdělil ministr Antonín Prachař.

První řidiči by se po nových úsecích silnice I/11 mohli projet v říjnu 2017. Kompletní dokončení staveb se pak předpokládá na začátku roku 2018.Za účasti ministra Prachaře byla na Třinecku zahájena stavba silnice I/11 v úseku Nebory – BystřiceZa účasti ministra Prachaře byla na Třinecku zahájena stavba silnice I/11 v úseku Nebory – Bystřice

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: AdobeStock - philipus

Město bez aut s nulovými emisemi mělo být rájem. Stavba se zasekla. Co je nyní?

Naplňující futuristické vize, bezbřehý techno-optimismus. Snaha o vytvoření světového unikátu, příkladu hodného následování. Tohle všechno byl, je a nejspíš ještě po nějakou dobu bude unikátní projekt zázračného města budoucnosti, Masdar City, rostoucí v pouštních pustinách za Abú Dhabí. Města, které mělo být jako…

Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.

Zdroj: AdobeStock - eva

Barrandovský most je nejvytíženější komunikace v Praze. Prochází opravami

Barrandovský most, dodnes čtvrtý nejmladší pražský most přes Vltavu, mohli motoristé částečně používat již od září 1983, celý byl ale slavnostně otevřen teprve začátkem listopadu 1988. Od začátku patří mezi hlavní pražské komunikace, dnes po něm denně projede asi 140.000 aut a patří mezi vůbec nejvytíženější úseky…

Foto: ČKAIT, Kloknerův ústav, VALBEK, BOMART, GEM.VISION, Jan Polák Wikimedia, Simca CZE Wikimedia

Nová Trojská lávka. Jakou konstrukci má nová lávka, aby nespadla?

Na konci roku 2017 se zřítila lávka pro pěší, která spojovala dva hojně navštěvované vltavské břehy Císařského ostrova a Troji. Došlo ke zranění osob a hmotné škodě velkého rozsahu. Po dlouhé soudní anabázi byl v březnu 2022 vynesen zprošťující rozsudek. Verdikt zatím není pravomocný, státní zástupce, který žádal…

REKLAMA
REKLAMA