REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Dálnice v Česku - nové obchvaty, zahájení nových úseků, ale také reklamace vad

Ministr dopravy ocenil, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nepřevzalo kvůli zjištěným vadám do své správy stavbu dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. V minulosti se totiž běžně stávalo, že ŘSD stavbu převzalo a teprve poté vymáhalo opravy od zhotovitele. Otevřeny byly nové obchvaty a připravuje se rekonstrukce tahu přes Červenohorské sedlo.
ministr dopravy Antonín Prachař

Na D3 se sesouvají svahy a na mostě vzlíná voda k vozovce

ŘSD zjistilo, že na některých částech dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí se sesouvají svahy a při prudších deštích by tak mohlo dojít k nánosu bláta na vozovku a k vytvoření smykových ploch. Na mostu přes rybník Koberný zase prosakuje voda, která pak vzlíná k vozovce a zde by mohla v zimních měsících namrzat. Kvůli vadám, které by mohly mít dopad na bezpečnost silničního provozu, odmítlo ŘSD stavbu převzít, reklamovalo ji u zhotovitele a čeká na návrh způsobu jejich odstranění.

Zpráva z geologického průzkumu sesuvu na dálnici D8 je již téměř hotová.

Do konce měsíce srpna by měl být zpracován projekt sanace svahu a během první poloviny září předloží Ministerstvo dopravy krajskému úřadu Ústeckého kraje kompletní dokumentaci včetně způsobu sanace svahu.  „Chceme dodat všechny materiály včetně návrhu řešení tak, aby krajský úřad měl dostatečné argumenty pro zvážení vyhlášení stavu nebezpečí a aby mohly být práce zahájeny neprodleně,“ řekl ministr Prachař.

Vady na dvou dálničních nájezdech na D47

Ministr informoval o tom, že obdržel zprávu o dvou dálničních nájezdech na D47, na kterých z důvodu problémů s ložisky a s posunem přechodu mezi vozovkou a mostní konstrukcí hrozí snížení maximální povolené rychlosti nebo omezení provozu. O odstranění těchto vad již ŘSD se zhotovitelem jedná. Ohledně reklamace dalších vad na D47 je stát připraven soudu předat další posudky ke specifikaci vad tak, aby nebylo možné zpochybnit poskytování důkazů ze strany ŘSD.

Nový úsek silnice I/44, konkrétně obchvat obcí Zvole a Vlachov na Šumpersku.

Tříkilometrová přeložka za více než miliardu korun výrazně sníží hustotu dopravy v obou obcích, kudy denně projíždělo až 15 tisíc aut. Bezpečnost chodců a cyklistů navíc ohrožovala absence odstavných pruhů a chodníků.

„V Olomouckém kraji připravujeme ještě letos zahájení další významné dopravní stavby - a sice rekonstrukce dalšího úseku silničního tahu přes Červenohorské sedlo, který je klíčovou spojnicí mezi Šumperkem a Jeseníkem,“ připomněl při slavnostní zahájení provozu nového silničního obchvatu ministr  dopravy Antonín Prachař.

Ministr dopravy Prachař otevřel nový obchvat na silnici I/44 na ŠumperskuMinistr dopravy Prachař otevřel nový obchvat na silnici I/44 na Šumpersku

Zahájení stavby silnice I/11 v úsecích Nebory-Oldřichovice a Oldřichovice-Bystřice na Třinecku.

„Tranzitní doprava, směřující z průmyslové zóny v Nošovicích a z Třineckých železáren na rychlostní silnici R48, způsobuje dopravní kolapsy. Obchvat by měl tuto situaci vyřešit. Důležitá je rovněž skutečnost, že obě dvě stavby jsou součástí definitivního řešení propojení Česka a Slovenska po R48, I/68 a I/11 v úseku Třanovice-Mosty u Jablunkova. I nadále samozřejmě připravujeme stavbu silnice I/68 v úseku Třanovice-Nebory, kde nyní probíhá majetkoprávní vypořádání pozemků,“ sdělil ministr Antonín Prachař.

První řidiči by se po nových úsecích silnice I/11 mohli projet v říjnu 2017. Kompletní dokončení staveb se pak předpokládá na začátku roku 2018.Za účasti ministra Prachaře byla na Třinecku zahájena stavba silnice I/11 v úseku Nebory – BystřiceZa účasti ministra Prachaře byla na Třinecku zahájena stavba silnice I/11 v úseku Nebory – Bystřice

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Pražské metro - foto: Jiří Zilvar

Před 55 lety začala výstavba metra. Původní projekt byla podzemní tramvaj

Úvahy o vybudování podzemní dráhy v Praze se objevily už na konci 19. století a konkrétnější plány pak na sklonku první republiky, stavět se ale začalo teprve koncem 60. let minulého století. Za oficiální zahájení výstavby je považován 7. leden 1966, kdy se v Opletalově ulici zanořilo do země pneumatické kladivo v…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Příprava dopravních staveb by od letoška měla zrychlit

Přípravu dopravních a energetických staveb by měla od letoška urychlit novela liniového zákona. Ta počítá například s rozšířením tzv. mezitímního rozhodnutí, což by umožnilo začít stavět dálnice a železnice okamžitě, jakmile stát získá přístup k pozemkům v rámci stavebního povolení. Nebude už tak nutné čekat na…

Železniční most - zdroj fotolia.com

V ČR vyžaduje 319 železničních mostů zásah, stát na ně dá miliardy

Stát chce v příštích deseti letech investovat do zlepšení kvality železničních mostů téměř deset miliard korun. V současnosti vyžaduje stavební zásah 319 mostů, což je 4,7 procenta z celkového počtu železničních mostů v ČR. I tak se ovšem jejich situace v posledních letech zlepšuje, na přelomu tisíciletí byl podíl…

Plzeň hlavní nádraží

Historickou budovu nádraží v Plzni čeká oprava za 720 milionů

Historickou památkově chráněnou budovu hlavního vlakového nádraží v Plzni čeká od příštího roku kompletní rekonstrukce. Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele oprav, s nimiž by se mělo začít v březnu 2021. Trvat by měly dva a půl roku a předpokládané celkové náklady jsou 721 milionů korun, sdělila…

REKLAMA