REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dotace na propojení více druhů osobní dopravy

Více než 1,4 miliardy korun z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR) půjde na výstavbu a modernizaci přestupních terminálů pro veřejnou dopravu a parkovacích systémů pro přestup na veřejnou dopravu.
Dotace na propojení více druhů osobní dopravy, foto: redakce
Dotace na propojení více druhů osobní dopravy, foto: redakce

„Výzvy podporují propojení více druhů osobní dopravy výstavbou nebo modernizací přestupních terminálů a parkovacích systémů. Nová nebo významně modernizovaná infrastruktura městské a příměstské dopravy zefektivní přestupní vazby, bude dále motivovat cestující k přesunu z individuální automobilové dopravy do veřejné dopravy a podpoří rozvoj aktivní mobility,“ říká místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

Integrovaný regionální operační program (IROP), který spravuje MMR ČR, spouští v novém programovém období dvě výzvy, které cílí na podporu udržitelné multimodální městské mobility.

O podporu mohou žádat obce, kraje, dobrovolné svazky obcí, jimi zřizované nebo zakládané organizace a dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících.

  • 68. výzva IROP je určená pro projekty na území méně rozvinutých regionů a je v ní k dispozici více než 875 milionů korun z EFRR.
  • 69. výzvě IROP je připravená částka ve výši téměř 530 milionů korun z EFRR a je pro projekty na území přechodových regionů.
  • Kategorie regionů naleznete na webových stránkách IROP. 

Webinář pro žadatele - 68. a 69. výzva IROP Multimodální osobní doprava - 26. 4. 2023

  • online - platforma MS Teams
  • 26. 4. 2023 9:30 - 12:15
  • Účastníkům doporučujeme seznámit se s vydanými Specifickými pravidly k výzvám.
  • Seminář je zdarma.
  • V případě dotazů, nebo problémů s registrací se obracejte na email: seminareirop@mmr.cz

Program:

  • 9:30 – 9:50    Zahájení, představení IROP a rozdílů mezi IROP 2014+ a IROP 2021+ (zástupce ŘO IROP)
  • 9:50 – 10:30 Představení 68. výzvy - Multimodální osobní doprava - SC 6.1 (MRR), 69. výzvy - Multimodální osobní doprava - SC 6.1 (PR): parametry výzev, aktivity, způsobilé výdaje, povinné přílohy, indikátory (zástupce ŘO IROP)
  • 10:30 – 11:30 Systém hodnocení projektů a další administrace projektů, dotazy (zástupce Centra pro regionální rozvoj)
  • 11:30 – 11:45 Přestávka
  • 11:45 – 12:15 Postup pro podání žádosti o podporu v MS2021+, dotazy (zástupce Centra pro regionální rozvoj)

Informace k semináři pro žadatele a příjemce určenému pro vyhlášené výzvy je možné sledovat na webových stránkách IROP.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Nový návrh Hlavního nádraží v Praze, historická fantova budova vlevo, uprostřed magistrála, vlevo část nového zastřešení. Zdroj: CAMP

Nová éra železnice v Praze: Proměny tří nádraží budí emoce

Změna je život. Proměnou procházejí též ikonické stavby hlavního města. Ne vždy se ovšem nápady renomovaných architektů těší veřejné podpoře. Pojďme se podívat na proměny Hlavního, Masarykova a Smíchovského nádraží.

Libeňský most, archivní záběr, foto: Jakub Kopecký

Zavřenou část Libeňského mostu odborníci doporučili zbourat

Odborníci doporučili zbourat nyní uzavřený tzv. inundační most u pražské Palmovky, který je součástí Libeňského soumostí. Silničáři počkají na platné stavební povolení a pak zahájí demolici mostu. Práce by mohly začít letos v dubnu. Dnes to řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.