Tunel Blanka, jehož stavbu provází problémy, vyjde na 37 miliard korun, tedy o zhruba šest miliard více, než bylo plánováno. Po několika odkladech by se podle vedení města měl otevřít v březnu nebo v dubnu.
Praha správci stavby neplatí tři roky. Loni kvůli tomu IDS skončila v provozní ztrátě, tvrdí mluvčí firmy. Dlužné částky měl řešit rozhodčí soud. Kvůli odchodu členů rozhodčího senátu se ale jednání protáhlo a IDS podle Kočiše není ochotna dál čekat. Arbitráž kvůli Blance vedla Praha několik měsíců i se stavební firmou Metrostav.
Podle informací ČTK za své služby firma IDS dosud inkasovala 202 milionů korun, chce ale víc, než bylo v původní smlouvě. Práce na stavbě se protáhly a firmě prý vzrostly náklady.
Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Termín politici několikrát odložili. Bývalé vedení města jej slibovalo otevřít 2. prosince, nově zvolená rada v čele primátorkou Adrianou Krnáčovou hovoří až o jaru 2015.
Stavební povolení původní formou? Zatím jde jen o předběžný návrh novely stavebního zákona. Co se v něm píše?
Stavebníci a pracovníci na stavebních úřadech se budou moci dočasně sami rozhodovat, zda budou pro vyřizování žádostí využívat nové digitalizované systémy, nebo původní formu. Písemnosti se budou moci odevzdávat například přes datovou schránku nebo v listinné podobě. Zároveň nebude zatím třeba zveřejňovat územní…
Sdílet / hodnotit tento článek