Hledat
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Skupina Zumtobel dodala osvětlení pro nový most Pelješac v Chorvatsku

Skupina Zumtobel je dodavatelem osvětlení pro nový most Pelješac, který byl v úterý 26. července slavnostně otevřen v Chorvatsku.
Foto: ZG Lighting Czech Republic

Most na chorvatský poloostrov Pelješac osvětluje celkem více než 2000 svítidel značky Thorn, jejichž elektronické řízení má na starosti hardware a software značky Zumtobel.

Skupina Zumtobel dodala pro nový most v jihovýchodním Chorvatsku nejmodernější osvětlovací systémy. Vozovku osvětluje 812 svítidel Isaro Pro od značky Thorn, zatímco ve vnitřním tunelu vytváří optimální světelné podmínky pro práci údržbářů soustava 1312 svítidel AquaforcePro, rovněž od značky Thorn. Značka Zumtobel byla pověřena návrhem a dodávkou řídicího hardwaru a softwaru.

Nový lanový most se šesti pylony má délku 2404 metrů a šířku 24 metrů a dokáže odolat větrům o rychlosti až 180 km/h. Pozoruhodná stavba spojuje region Dubrovníku na jihovýchodě země s ostatními částmi Chorvatska, aby usnadnila a zrychlila cestování turistům i místním obyvatelům, kteří tak nemusejí ztrácet čas průjezdem přes Bosnu a Hercegovinu. Z celkových nákladů 526 milionů eur na výstavbu pelješského mostu uhradila více než dvě třetiny Evropská unie.

ZG Lighting Czech Republic s.r.o.

logo
Jankovcova 2
170 00 Praha 7

telefon: +420 266 78 22 00 Telefax: +420 266 78 22 01
e-mail: info.cz@zumtobel.cz

web: www.zumtobel.com/cz-cs/index.html

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: AdobeStock - philipus

Město bez aut s nulovými emisemi mělo být rájem. Stavba se zasekla. Co je nyní?

Naplňující futuristické vize, bezbřehý techno-optimismus. Snaha o vytvoření světového unikátu, příkladu hodného následování. Tohle všechno byl, je a nejspíš ještě po nějakou dobu bude unikátní projekt zázračného města budoucnosti, Masdar City, rostoucí v pouštních pustinách za Abú Dhabí. Města, které mělo být jako…

Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.

REKLAMA