REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.
Zdroj: Fotolia.com - laborec425
Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Odkud kam a kudy jezdí auta. Přesně to řeší každý den dopravní analytik Petr Kumpošt. Je odborným asistentem na Fakultě dopravní ČVUT v Praze, zakladatel a vedoucí Mobilní laboratoře pro dopravní analýzy a jednatel společnosti TRALYS. Sběru a vyhodnocení dat z dopravy se zabývá 16 let.

V rozhovoru uslyšíte odpovědi například na tyto otázky:

  • Jakým způsobem se data zpracovávají a co všechno lze z nich vyčíst?
  • Výstavba dopravní infrastruktury je úkol pro generace. Jak je možné takovou rozsáhlou síť naplánovat takto dopředu, zvláště když ji stavíme tak pomalu?
  • Na dálnicích se přidávají pruhy, zvyšují rychlosti, ale vede to k větší plynulosti dopravy? Proč stále vznikají zácpy. Jezdí stále více aut? A kam až jít s přidáváním počtu pruhů?
  • Pokud se někde postaví nová silnice, což je velice drahé, může to dopravní situaci zlepši ale i zhoršit. Na čem to závisí?

Ve studiu pro estav.tv odpovídal dopravní analytik Petr Kumpošt.

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, kletr

MMR couvá od povinné grafiky územních plánů. Odborníci žádají reformu obsahu

Novela vyhlášky č. 157/2024 Sb. ruší povinný grafický standard územních plánů a obcím i krajům má ušetřit miliony korun. Zůstává pouze závazný datový standard, který zajistí digitální transformaci plánování. Podle České komory architektů ale hlavní problém stavebního zákona – obsahová kvalita a srozumitelnost…

Federico Diaz – socha Bořislavka. Zdroj: BoysPlayNice

Možnosti 3D tisku z betonu na výstavě s názvem Vrstvy. Exhibice potrvá do 2. srpna

Kloknerův ústav ČVUT v Praze a jeho Laboratoř inovací průběžně představují výsledky výzkumů v oblasti 3D tisku betonu. Aktuálně je to výstava nazvaná Vrstvy: možnosti 3D tisku, která ukazuje kromě jiného například první tištěný most v České republice. Výstavu připravila Galerie Národní technické…

REKLAMA