REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dan Ťok byl uveden do funkce ministra dopravy

Novým ministrem dopravy se ve čtvrtek 4. prosince stal Dan Ťok. Do úřadu Dana Ťoka uvedl premiér Bohuslav Sobotka. Ministr a premiér se shodli na základních prioritách resortu dopravy, kterými jsou stabilizace situace na ŘSD a ve společnosti České dráhy a zajištění výběrového řízení na nového provozovatele mýtného systému.
Dan Ťok, ministr dopravy ČR

Převzal jsem dnes řízení resortu, který je jedním z nejtěžších a dotýká se všech občanů České republiky. K tomuto úkolu přistupuji s velkou pokorou,“ řekl na úvod Dan Ťok.

Za klíčové z pohledu toho, co nového ministra čeká, pokládám personální stabilizaci ŘSD, stabilizaci Českých drah a dokončení prodeje majetku z ČD na Správu železniční dopravní cesty. Zásadní je rovněž zrychlení výstavby dopravní infrastruktury, dočerpání peněz z operačních programů EU a také příprava na příští programovací období a samozřejmě i další priority uvedené v programovém prohlášení vlády,“ řekl Bohuslav Sobotka.

Dan Ťok (55) je novým ministrem dopravy, desátým za posledních šest let. Vystudoval fakultu strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. V letech 1983 až 1996 pracoval v První brněnské strojírně, tři roky vedl firmu ABB Energetické systémy a později koncern Alstom. Od roku 2008 do letošního listopadu byl generálním ředitel společnosti Skanska.

Priority pro Dana Ťoka podle premiéra

• stabilizace ŘSD
• výstavba dálnic – např. D11 a od Hradce Králové na Polsko nebo jihočeské části D3
• výstavba železnic ­– spojení pražského letiště a Masarykova nádraží, příprava rychlostního koridoru do Německa
• výběrové řízení na provozovatele elektronického mýta po roce 2016

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Nový návrh Hlavního nádraží v Praze, historická fantova budova vlevo, uprostřed magistrála, vlevo část nového zastřešení. Zdroj: CAMP

Nová éra železnice v Praze: Proměny tří nádraží budí emoce

Změna je život. Proměnou procházejí též ikonické stavby hlavního města. Ne vždy se ovšem nápady renomovaných architektů těší veřejné podpoře. Pojďme se podívat na proměny Hlavního, Masarykova a Smíchovského nádraží.

Libeňský most, archivní záběr, foto: Jakub Kopecký

Zavřenou část Libeňského mostu odborníci doporučili zbourat

Odborníci doporučili zbourat nyní uzavřený tzv. inundační most u pražské Palmovky, který je součástí Libeňského soumostí. Silničáři počkají na platné stavební povolení a pak zahájí demolici mostu. Práce by mohly začít letos v dubnu. Dnes to řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.

Foto: Martin Opatrný, Mluvčí dostavby Pražského okruhu

Pět nejčastějších mýtů o pražském okruhu

Původní návrhy na vybudování dálničního okruhu kolem Prahy sahají až před první světovou válku. Plány na výstavbu Pražského okruhu se začaly významněji rozvíjet teprve po roce 1989, a od té doby byla jeho dostavba postupně projednávána, přepracovávána a realizována s různými problémy a zpožděními. Není…

REKLAMA