Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dan Ťok byl uveden do funkce ministra dopravy

Novým ministrem dopravy se ve čtvrtek 4. prosince stal Dan Ťok. Do úřadu Dana Ťoka uvedl premiér Bohuslav Sobotka. Ministr a premiér se shodli na základních prioritách resortu dopravy, kterými jsou stabilizace situace na ŘSD a ve společnosti České dráhy a zajištění výběrového řízení na nového provozovatele mýtného systému.
Dan Ťok, ministr dopravy ČR

Převzal jsem dnes řízení resortu, který je jedním z nejtěžších a dotýká se všech občanů České republiky. K tomuto úkolu přistupuji s velkou pokorou,“ řekl na úvod Dan Ťok.

Za klíčové z pohledu toho, co nového ministra čeká, pokládám personální stabilizaci ŘSD, stabilizaci Českých drah a dokončení prodeje majetku z ČD na Správu železniční dopravní cesty. Zásadní je rovněž zrychlení výstavby dopravní infrastruktury, dočerpání peněz z operačních programů EU a také příprava na příští programovací období a samozřejmě i další priority uvedené v programovém prohlášení vlády,“ řekl Bohuslav Sobotka.

Dan Ťok (55) je novým ministrem dopravy, desátým za posledních šest let. Vystudoval fakultu strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. V letech 1983 až 1996 pracoval v První brněnské strojírně, tři roky vedl firmu ABB Energetické systémy a později koncern Alstom. Od roku 2008 do letošního listopadu byl generálním ředitel společnosti Skanska.

Priority pro Dana Ťoka podle premiéra

• stabilizace ŘSD
• výstavba dálnic – např. D11 a od Hradce Králové na Polsko nebo jihočeské části D3
• výstavba železnic ­– spojení pražského letiště a Masarykova nádraží, příprava rychlostního koridoru do Německa
• výběrové řízení na provozovatele elektronického mýta po roce 2016

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Pražský okruh, foto Martin Moc

Stejně jako Praha řeší svůj okruh většina velkých evropských měst

Dostavba pražského okruhu vzbuzuje v lidech různé emoce. Podobně na tom byla i další velká evropská města, která přistoupila k realizaci okruhu, aby ulevila přetížené dopravě a zvýšila její plynulost a bezpečnost. Jaká byla situace před a po výstavbě v rakouské Vídni, v německém Erfurtu nebo v bulharské Sofii?

Vysokorychlostní trať na Vysočině vyjde odhadem na 114 miliard korun

Vysokorychlostní trať na Vysočině vyjde odhadem na 114 miliard korun

Odhadované náklady na úsek vysokorychlostní trati (VRT) protínající Vysočinu jsou 114 miliard korun. Stavba by měla začít na konci tohoto desetiletí. Novinářům to dnes v Jihlavě řekli zástupci Správy železnic a ministr dopravy Martin Kupka (ODS) po setkání se starosty měst a obcí, kterých se výstavba dotkne.

REKLAMA