REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Dan Ťok byl uveden do funkce ministra dopravy

Novým ministrem dopravy se ve čtvrtek 4. prosince stal Dan Ťok. Do úřadu Dana Ťoka uvedl premiér Bohuslav Sobotka. Ministr a premiér se shodli na základních prioritách resortu dopravy, kterými jsou stabilizace situace na ŘSD a ve společnosti České dráhy a zajištění výběrového řízení na nového provozovatele mýtného systému.
Dan Ťok, ministr dopravy ČR

Převzal jsem dnes řízení resortu, který je jedním z nejtěžších a dotýká se všech občanů České republiky. K tomuto úkolu přistupuji s velkou pokorou,“ řekl na úvod Dan Ťok.

Za klíčové z pohledu toho, co nového ministra čeká, pokládám personální stabilizaci ŘSD, stabilizaci Českých drah a dokončení prodeje majetku z ČD na Správu železniční dopravní cesty. Zásadní je rovněž zrychlení výstavby dopravní infrastruktury, dočerpání peněz z operačních programů EU a také příprava na příští programovací období a samozřejmě i další priority uvedené v programovém prohlášení vlády,“ řekl Bohuslav Sobotka.

Dan Ťok (55) je novým ministrem dopravy, desátým za posledních šest let. Vystudoval fakultu strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. V letech 1983 až 1996 pracoval v První brněnské strojírně, tři roky vedl firmu ABB Energetické systémy a později koncern Alstom. Od roku 2008 do letošního listopadu byl generálním ředitel společnosti Skanska.

Priority pro Dana Ťoka podle premiéra

• stabilizace ŘSD
• výstavba dálnic – např. D11 a od Hradce Králové na Polsko nebo jihočeské části D3
• výstavba železnic ­– spojení pražského letiště a Masarykova nádraží, příprava rychlostního koridoru do Německa
• výběrové řízení na provozovatele elektronického mýta po roce 2016

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Pražské metro - foto: Jiří Zilvar

Před 55 lety začala výstavba metra. Původní projekt byla podzemní tramvaj

Úvahy o vybudování podzemní dráhy v Praze se objevily už na konci 19. století a konkrétnější plány pak na sklonku první republiky, stavět se ale začalo teprve koncem 60. let minulého století. Za oficiální zahájení výstavby je považován 7. leden 1966, kdy se v Opletalově ulici zanořilo do země pneumatické kladivo v…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Příprava dopravních staveb by od letoška měla zrychlit

Přípravu dopravních a energetických staveb by měla od letoška urychlit novela liniového zákona. Ta počítá například s rozšířením tzv. mezitímního rozhodnutí, což by umožnilo začít stavět dálnice a železnice okamžitě, jakmile stát získá přístup k pozemkům v rámci stavebního povolení. Nebude už tak nutné čekat na…

Železniční most - zdroj fotolia.com

V ČR vyžaduje 319 železničních mostů zásah, stát na ně dá miliardy

Stát chce v příštích deseti letech investovat do zlepšení kvality železničních mostů téměř deset miliard korun. V současnosti vyžaduje stavební zásah 319 mostů, což je 4,7 procenta z celkového počtu železničních mostů v ČR. I tak se ovšem jejich situace v posledních letech zlepšuje, na přelomu tisíciletí byl podíl…

Plzeň hlavní nádraží

Historickou budovu nádraží v Plzni čeká oprava za 720 milionů

Historickou památkově chráněnou budovu hlavního vlakového nádraží v Plzni čeká od příštího roku kompletní rekonstrukce. Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele oprav, s nimiž by se mělo začít v březnu 2021. Trvat by měly dva a půl roku a předpokládané celkové náklady jsou 721 milionů korun, sdělila…

REKLAMA