Hledat
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dan Ťok byl uveden do funkce ministra dopravy

Novým ministrem dopravy se ve čtvrtek 4. prosince stal Dan Ťok. Do úřadu Dana Ťoka uvedl premiér Bohuslav Sobotka. Ministr a premiér se shodli na základních prioritách resortu dopravy, kterými jsou stabilizace situace na ŘSD a ve společnosti České dráhy a zajištění výběrového řízení na nového provozovatele mýtného systému.
Dan Ťok, ministr dopravy ČR

Převzal jsem dnes řízení resortu, který je jedním z nejtěžších a dotýká se všech občanů České republiky. K tomuto úkolu přistupuji s velkou pokorou,“ řekl na úvod Dan Ťok.

Za klíčové z pohledu toho, co nového ministra čeká, pokládám personální stabilizaci ŘSD, stabilizaci Českých drah a dokončení prodeje majetku z ČD na Správu železniční dopravní cesty. Zásadní je rovněž zrychlení výstavby dopravní infrastruktury, dočerpání peněz z operačních programů EU a také příprava na příští programovací období a samozřejmě i další priority uvedené v programovém prohlášení vlády,“ řekl Bohuslav Sobotka.

Dan Ťok (55) je novým ministrem dopravy, desátým za posledních šest let. Vystudoval fakultu strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. V letech 1983 až 1996 pracoval v První brněnské strojírně, tři roky vedl firmu ABB Energetické systémy a později koncern Alstom. Od roku 2008 do letošního listopadu byl generálním ředitel společnosti Skanska.

Priority pro Dana Ťoka podle premiéra

• stabilizace ŘSD
• výstavba dálnic – např. D11 a od Hradce Králové na Polsko nebo jihočeské části D3
• výstavba železnic ­– spojení pražského letiště a Masarykova nádraží, příprava rychlostního koridoru do Německa
• výběrové řízení na provozovatele elektronického mýta po roce 2016

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: AdobeStock - philipus

Město bez aut s nulovými emisemi mělo být rájem. Stavba se zasekla. Co je nyní?

Naplňující futuristické vize, bezbřehý techno-optimismus. Snaha o vytvoření světového unikátu, příkladu hodného následování. Tohle všechno byl, je a nejspíš ještě po nějakou dobu bude unikátní projekt zázračného města budoucnosti, Masdar City, rostoucí v pouštních pustinách za Abú Dhabí. Města, které mělo být jako…

Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.

REKLAMA